تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

بهترین مقصد سفر در فصل پاییز کدام است؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پاییز، فقط فصل پیاده‌روی روی برگان زرد و نارنجی خشک شده، فصل بخارکردن نفس‌ها از شدت سرما، فصل لبو و باقالی، بوی مدرسه و جلدکردن کتاب‌ها، نوشتن روی بخار شیشه، مچاله شدن در دستکش و شال‌گردن از شدت سرما و نم باران و یا حتی آبریزش بینی، حساسیت فصلی و عصرهای دلگیر نیست؛ بلکه فصل تجربه سفرهای دل‌انگیز و متفاوت است. در این مقاله با رویال تریپ همراه شوید تا با بهترین مقاصد سفر در پاییز آشنا شوید.

  1. سفر به کاشان در پاییز را از دست ندهید

اگر شما هم تجربه سفر به کاشان در پاییز را نداشته‌‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما لذت بازدید درختان کهن باغ فین در پاییز را از چشمان خود دریغ نکنید. درست است که با سفر در پاییز از تماشای گلاب‌گیری و سنت‌های زیبای کهن آن محروم خواهید شد؛ اما در مقابل می‌توانید از هوای دلچسب، بازدید از اماکن گردشگری به‌صورت خلوت‌تر و سفر به کویرهای اطراف لذت ببرید. کویر مرنجاب یکی از جذاب‌ترین مقاصد کویرگردی در ایران است، می‌توانید با رزرو تور کویر با رویال تریپ همراه شوید و از آفرود سواری، تماشای ستارگان و شب‌نشینی کنار آتش لذت ببرید.

سوغاتی‌های شهر یزد

  1. یزد، سفر به شهر شیرینی‌ها در پاییز

یزد جز آن دسته از شهرهایی است که نمی‌توانید گرمای تابستان و سرمای استخوان‌سوز زمستان آن را تحمل کنید، پس درنگ نکنید و در پاییز تور کویر یزد را رزرو کنید و با یک کوله‌پشتی از کویرهای یزد، باغ دولت‌آباد، خانه هنر، مسجد جامع، موزه مارکار، آتشکده و بازار خان دیدن کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خریدن قطاب، باقلوا، لوز، پشمک، نقل، کیک یزدی، حلوا ارده و شیرینی حاج‌بادام را در لیست کارهای ضروری قرار دهید که به‌هیچ‌عنوان طعم خوراکی‌های یزد در هیچ شهری برای شما تکرار نخواهد شد.

سوغاتی‌های یزد فقط به خوراکی و تماشای فرهنگ دیرینه ختم نمی‌شود، بوی سفال، غرق‌شدن در طرح‌های چادرشب‌ها و مات ترمه‌های زیبا شدن از دیگر سوغاتی‌هایی است که در سفر به یزد به آنها خواهید رسید.

سفر به کویر مصر در پاییز

  1. کویر مصر را در پاییز از دست ندهید

شما تجربه سفرنامه نوشتن را داشته‌اید؟ اگر تابه‌حال سفرنامه ننوشته‌اید و تجربه ثبت خاطرات را نداشته‌اید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم از سفر به اصفهان شروع کنید و تمام خاطرات، لحظات و حس و حال خودتان را یادداشت کند. عظمت و شکوه ایران باستان باید به تعداد هر ایرانی روایت و در تاریخ ثبت شود. میدان نقش‌جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، پل خواجو، سی‌وسه‌پل، چهل‌ستون، عمارت هشت‌بهشت، منارجنبان، مسجد امام، چهارباغ، کاخ عالی‌قاپو، کلیسا وانک، باغ پرندگان و… لیست مناطق گردشگری اصفهان تمامی ندارد و می‌تواند ماه‌‌ها شما را ساکن اصفهان کند تا با دل سیر به تماشای عظمت تاریخ ایرانیان بنشینید. بعد از بازدید از مناطق تاریخی اصفهان و تغذیه روح، حالا نوبت تجربه کمی هیجان است؛ یک کوله‌پشتی سبک بردارید و راهی کویر مصر در 55 کیلومتری خور شوید. با ماشین‌های آفرود لذت پرواز بر فراز شن‌های طلایی را تجربه کنید و با شترسواری به ‌روز خود خاتمه دهید تا شب را غرق در سکوت و بارش ستارگان به صبح برسانید. بهترین زمان سفر به کویر مصر در فصل پاییز است که نه گرمای روز آزاردهنده است و نه سرمای شب.

سفر به روستای ابیانه در پاییز

  1. پاییز کویر ابوزید آباد را از دست ندهید

تجربه سفر به کویر ابوزید آباد را در پاییز داشته‌اید؟ کویر ابوزید آباد در شمال شرقی کاشان و حدود 270 کیلومتری تهران قرار دارد. تفریحات کویر ابوزید آباد به رصد ستارگان در شب، پیاده روی، عکاسی، شتر سواری و آفرود ختم نمی‎شود و پس از لذت بردن از این تفریحات کویری نوبت بازدید از قلعه کرشاهی، کوه یخاب، روستای ابیانه، آب انبار صفوی، شهر تاریخی نوش آباد و شهر زیرزمینی اویی می‌‌رسد. به شما پیشنهاد می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان پاییز ابوزید آباد را از دست ندهید.

پاییز کویر ورزنه را از دست ندهید

  1. پاییزهای کویر ورزنه را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید

تجربه سفر به کویر ورزنه و به صبح رساندن شب زیر سقف آسمان را دارید؟ تماشای بارش ستارگان در مخمل مشکی آسمان تجربه‌ای است که هر کس قبل از مرگ باید آن را تجربه کند. تصور کنید یک نسیم خنکی تن پوشیده شده در میان پتو شما را نوازش می‌کند، درحالی‌که یک لیوان چای در دست دارید و در کنار هم‌سفرانتان دور آتش نشسته‌اید، چشمان خود را به آسمان دوخته‌اید و در تصورات خود غرق شده‌اید؛ شما حاضر هستید خود را از این لذت محروم کنید؟ برای اینکه بتوانید شب را در چادر و زیر سقف آسمان به صبح برسانید بهتر است فصل پاییز را انتخاب کنید. شب‌های زمستانی کویر به‌شدت سرد و طاقت‌فرسا است و این اجازه را به شما نمی‌دهد که از تماشای ستارگان لذت ببرید، پس بهتر است در پاییز کوله‌بار سفر را ببندید.

پاییز، فصل سفر و کویرنوردی

اگر در بهار قصد سفر دارید رویال تریپ به شما پیشنهاد می‌کند که مشهد و گیلان را از دست ندهید؛ البته مگر کسی هست که نداند اردیبهشت زمان سفر به شیراز و کاشان است؟

تابستان که مدارس تمام می‌شود، همه قصد سفر دارند و بهترین مقصد، نواحی خنک کشور برای فرار از گرما است، چهارمحال بختیاری و فیروزکوه بهترین گزینه پیشرو است.

پاییز فقط فصل پیاده‌روی عشاق در ولیعصر نیست، اگر کودک مدرسه‌ای ندارید، بهترین زمان سفر است. هوای دلچسب و خلوت بودن شهرها بهترین انگیزه برای سفر است. در پاییز به سراغ شهرهای گرمسیری بروید، بهتر است کویر را انتخاب کنید و کویرنوردی را تجربه کنید.

زمستان، عروس فصل‌ها را بهتر است در قشم، هرمزگان و استان‌های جنوبی سپری کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

در این مقاله از رویال تریپ تلاش کردیم بهترین مقاصد گردشگری در پاییز را به شما معرفی کنیم. شما کدام شهرها را برای سفر در پاییز پیشنهاد می‌کنید؟ خاطرات خودتان از کویرگردی را با ما به اشتراک بگذارید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *