تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان

تفریحات آبی چابهار | اوج لذت و هیجان در سواحل سیستان و بلوچستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کمتر کسی پیدا می‌شود که نام چابهار و طبیعت بی‌ همتای آن را نشنیده باشد. تفریحات آبی چابهار این شهر که در منطقه‌ای گرم واقع شده را به ‌اندازه‌ای خوب‌ جلوه می‌دهد که بازدیدکنندگان معتقدند هرگز از سپری کردن وقت خود در این شهر سیر نخواهند شد و می‌توانند ماه‌ها در این شهر بمانند چابهار منبع هر تفریح آبی است که کسی می‌تواند تصور کند. تفریحات آبی چابهار طیف گسترده‌ای از سرگرمی‌های آبی که در شهرهای لاکچری دنیا مرسوم است را در خود جای داده‌اند. تفریحاتی از قبیل غواصی، شاتل سواری و… را پیش روی بازدید‌کنندگان قرار می‌دهد. بهتر است بازدیدکنندگان پیش از سفر به این شهر زیبا لیستی از تمام تفریحات آبی این منطقه را پیش روی خود قرار دهند و بر حسب اطلاعاتی که پیدا می‌کنند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

غواصی در چابهار

بهتر است  هنگام بازید از این شهر و تفریحات آبی مختلف آن شرایط و قوانین را به خوبی رعایت کنید. شما لازم است جلیقه نجات بپوشید، ضد آفتاب ضد آب بزنید و عینک آفتابی و کلاه آفتابگیر حتما به همراه خود داشته باشید تا بتوانید از سفر خود بدون دغدغه لذت ببرید. چابهار مقصد بسیاری از افرادی است که به دنبال کسب یک تجربه نو هستند و این امر را قصد دارند در محیطی امن و قانونمند انجام دهند تا در وهله اول سلامت جسم و جان آن‌ها از هرگونه آسیبی در زمان تفریح حفظ شود. اگرچه این تفریحات با تجهیزات به‌روز انجام می‌شوند اما بهتر است اصول ایمنی به طور کامل رعایت شوند.

افراد زیادی ممکن است تاکنون غواصی را تجربه کرده باشند و حتما آن‌ها عقیده دارند ‌که حساب غواصی از دیگر تفریحات آبی در چابهار جدا و قابل مقایسه نیست. دلیل این امر آب‌های شفاف منطقه چابهار است که غواصان پس از اینکه لباس غواصی به تن کنند و چند متری زیر آب راه می‌روند، تازه متوجه آن می‌شوند. چابهار علاوه بر آب و هوای فوق العاده خود یکی از تخصصی‌ترین مراکز غواصی در کشور ایران را داشته که همین امر می‌تواند خطراتی ناشی از غواصی را کاهش دهد؛ زیرا پارامترهای امنیتی به خوبی رعایت می‌شوند. مرکز غواصی چابهار با افزودن بهترین مربیان و مجهزترین تجهیزات روز دنیا تمامی بازدیدکنندگان این شهر را به غواصی دعوت می‌کند.

تفریحات آبی چابهار


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

از آنجایی که اغلب آب و هوای چابهار بهاری و کمی گرم است؛ لذت غواصی دو چندان می‌شود. دمای آب در این شهر از ۲۲ سانتیگراد به طور معمول بالا نمی‌رود و غواصی در چابهار حسابی می‌چسبد. آب این منطقه حتی در زمستان نیز از ۲۲ درجه سانتی‌گراد کمتر نمی‌شود که این نشان دهنده کمی ثبات در دمای این شهر است. همین ثبات تقریبی دما می‌تواند برای افرادی که دارای مشغله کاری هستند، مهم باشد تا بتوانند از وقت خود به بهترین نحو استفاده کنند و در هر زمان از سال که برای آن‌ها ممکن است راهی سفر و استفاده از تفریحات آن شوند.

موج سواری در چابهار

بدون شک افراد ارزش زیادی برای وقت خود قائل هستند و ایران‌گردها به‌خوبی می‌دانند که این سرزمین سواحل بسیار زیبایی دارد و بهتر است از لحظه خود لذت ببرند. بسیاری از سواحل کشور تاکنون به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارند، مساعد موج سواری اعلام نشده‌اند؛ اما تعداد کمی از آن‌ها مانند مناطق ساحلی چابهار برای این کار بسیار مناسب هستند. موج‌های سواحل چابهار ناآرام و به‌اندازه‌ای خروشان هستند که برای غواصی مناسب‌ باشند. آوازه موج‌های خروشان چابهار که برای گردشگری مناسب هستند نیز به گوش گردشگران بین‌المللی رسید. آب‌های چابهار دارای ۴ نوع موج مختلف هستند که هر کدام از این موج‌ها در موج سواری بسیار اهمیت دارند و هر کدام برای مرحله‌ای خاص از این تفریح مناسبند.

چنین تفاوتی را در دیگر سواحل کشور و حتی کشورهای اطراف نمی‌توان دید. موج سواران زیادی از نقاط مختلف کشور و دنیا که به صورت حرفه‌ای این ورزش را تمرین می‌کنند، از راه دور به چابهار می‌آیند. همین امر موجب شده موج سواری در میان تفریحات آبی چابهار بهترین انتخاب برای بازدیدکنندگان باشد. بهترین زمان سفر به چابهار از اوایل تیر تا اواخر شهریور است که موج سواران می‌توانند بیشترین تفریح را تجربه کنند. فصول دیگر سال نیز چابهار خالی از موج سواران نیست.

قایق سواری، از تفریحات دریایی چابهار

قایق سواری پس از غواصی و موج سواری می‌تواند به‌عنوان یکی از ناب‌ترین تفریحات آبی چابهار به حساب آید. قایق سواری می‌تواند بسیار آرامش‌بخش یا هیجان‌انگیزی باشد و این امر تنها به نظر بازدیدکنندگان بستگی دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان قایق سواری در چابهار را به اندازه‌ای خوش می‌دانند که گاهی دیده می‌شود یک روز کامل را به این تفریح اختصاص داده‌اند. تورهای یک‌روزه‌ای که اخیرا در چابهار برای قایق‌سواری در بین جنگل‌های حرا تشکیل می‌شود می‌تواند فرصت خوبی برای تفریح باشد. جنگل‌های حرا از مجموعه‌ای از درختان مانگرو تشکیل می‌شوند که در تمام طول سال زیبایی خود را حفظ می‌کنند.

جنگل‌های حرا در فاصله ۱۲۰‌ کیلومتری چابهار واقع شده‌اند. تمامی این مسیر ذکر شده باید با قایق پیموده شود که البته برای بازدیدکنندگان بسیار دلپسند خواهد بود. درختان جنگل حرا در زمان مد به زیر آب می‌رود و قایق سواری را کمی دچار مشکل می‌کنند. بهتر است زمان بازدید از این منطقه چابهار در بازه جزر اقدام کنید؛ زیرا در زمان مد درختان به زیر آب رفته‌اند و دیگر دیدن آن‌ها امکان پذیر نیست. اگرچه قایق سواری به تنهایی نیز جذاب است اما قایق سواری در میان درختان یک تجربه ویژه است که حتی کودکان نیز آن را به خاطر می‌سپارند.

تفریحات آبی چابهار

موز (بنانا) سواری در چابهار

جهت موز سواری در چابهار که یک تجربه بسیار عجیب به نظر می‌آید بهتر است یک برنامه کامل از سفر خود داشته باشید تا دچار مشکل نشده و مجبور به حذف اولویت‌های خود نشوید. موز سواری یا همان بنانا به عنوان یکی از تفریحات هیجان‌انگیز چابهار به شمار می‌آید. برنامه موز برای تمامی اعضای خانواده در رده‌های سنی مختلف پیشنهاد می‌شود. گردشگران برای بنانا سواری باید سوار بر ماشینی شبیه به موز‌ شوند که ظاهری بسیار سرگرم کننده دارد و ۴ تا ۵ سرنشین می‌توانند به خوبی در آن جای بگیرند.

بنانا با وصل شدن به قایق موتوری روی دریا به حرکت درمی‌آید. چنانچه قصد مسافرت دارید و مقصد شما چابهار است، تفریحات آبی چابهار می‌توانند به خوبی در انتخاب مسیر به شما کمک کنند. اگر به دنبال هیجان هستید، حتماً موز سواری را به برنامه‌ سفر خود اضافه کنید. سرنشینان بنانا سواری با جلیقه نجات سوار قایق‌های موزمانند می‌شوند؛ به همین دلیل جایی برای نگرانی در حین انجام این تفریح وجود ندارد.

ویک بردینگ در چابهار

یکی از مفرح‌ترین تفریحات آبی چابهار که در مدح آن می‌توان گفت پا را از سرگرمی‌های معمول فراتر نهاده، ویک بردینگ است. ویک بردینگ (Wakeboarding) به معنای  تفریحی هیجان‌انگیز در وسط آب است که تخته‌ای شناور را روی آب قرار می‌دهند و سپس گردشگران روی آن تخته در وسط آب  قرار می‌گیرند. افراد در ادامه کابلی که به یک قایق‌ تندرو متصل است، در دست خود نگه می‌دارند. قایق به راه می‌افتد و فردی که روی تخته شناور است به دنبال قایق کشیده می‌شود. ویک بردینگ را می‌توان ترکیبی از دو ورزش اصلی اسکی روی برف و موج‌ سواری دانست. از آنجایی که سرعت قایق بالا می‌رود، سرعت شخصی که رو تخته قرار گرفته نیز بالا می‌رود.

البته به طور معمول قایق باید دارای سرعت ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت باشد. این گونه شخصی که روی تخته ایستاده، امواج خروشان را می‌شکافد و به جلو حرکت می‌کند. هیجان و ترس این ورزش نیز به شدت بالاست. ویکی بردینگ یکی از پرطرفدارترین تفریحات چابهار و شهرهای ساحلی است که با وجود هیجان‌ زیادی که دارد، احتمال ایجاد خطر برای افراد در آن بسیار پایین است. بهتر است افراد در زمان قرار گرفتن روی تخته از کلاه ایمنی استفاده کنند و حتی جلیقه نجات نیز بپوشند. در نهایت ویک بردینگ از مجموعه هیجاناتی است که انرژی بالایی از افراد می‌گیرد.

پاراسل سواری در چابهار

چابهار مکان مناسبی برای سفر و گردش است؛ زیرا در آن تفریحاتی به چشم می‌خورد که اغلب افراد از آن‌ها کاملا بی‌خبر هستند. بازدیدکنندگان معتقدند هیجان پاراسل سواری در چابهار برابر با تمام هیجان حاصل از ورزش‌های دیگر در این شهر است. پاراسل یک ورزش معروف و مطرح در تفریحات معروف آب‌های جنوب شرق ایران به‌ حساب می‌آید که به معنی چتر بزرگی است و با کمربند به فرد بسته شده تا موقع تیراندازی آسیب نبیند. در نهایت چتر با طنابی محکم به قایقی تندرو وصل می‌شود و پس از آن قایق با سرعتی بالا حرکت می‌کند تا چتر در اثر مقاومت در برابر باد، پر از هوا شود و از زمین به پرواز درآید. بی‌شک این تجربه چیزی نیست که شخص از یاد ببرد و به عنوان یک اتفاق خوب تا سال‌ها از آن حرف نزند.

تفریحات آبی چابهارشاتل سواری در چابهار

شاتل سواری یکی از تفریحات رایج دریایی چابهار به شمار می‌آید که البته در دیگر شهرهای کشور نیز احتمال وجود آن بسیار بالا است؛ اما با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود. مردم چابهار آموخته‌اند منظور از شاتل در چابهار در واقع یک تیوب بادی بزرگ غیر قابل استفاده است که گردشگران سوار آن می‌شوند و ظرفیت آن دو نفر است. هنگامی که گردشگران جلیقه نجات خود را می‌پوشند، سوار بر تیوب می‌شوند. این تیوب به قایق پرسرعتی متصل می‌شود. در نهایت نیز قایق با سرعت بالا شروع به حرکت می‌کند و تیوب را به‌دنبال خود می‌کشد. شاتل سواری نه تنها در میان گردشگران که در میان مردم ساکن در چابهار هیجان و محبوبیت بسیاری دارد. توصیه می‌کنیم شاتل سواری آخرین تفریح شما در چابهار باشد و پس از اینکه حسابی از بخش‌های مختلف دیدن کردید، برای انجام آن اقدام کنید. خوشبختانه همه افراد می‌توانند از تفریحات آبی چابهار که به‌شدت متنوع هستند به حد کافی لذت ببرند.

تفریحات آبی چابهار

سخن پایانی

چابهار به دلیل موقعیت جغرافیایی دارای تابستان‌های گرمی است؛ اما طبق نظر ساکنین آن، فصول بهار، پاییز و زمستان زمان مناسبی برای سفر به این شهر و استفاده از تفریحات آبی چابهار است. در این فصول به طور متوسط دما برای گشت‌وگذار و تفریح در فضای باز مناسب است. قایق‌ سواری، ماهیگیری و موز سواری از تفریحات آبی خانوادگی چابهار به حساب می‌آیند. شاتل سواری، جت اسکی و موج سواری از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی چابهار هستند که البته هر کدام به تنهایی نیز می‌توانند بسیار شگفت‌انگیز باشند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *