تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ادامه تحصیل, مهاجرت و اقامت

تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در آلمان یا ماندن پشت کنکور؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بیشتر دانشجوها تصور می‌کنند که هزینه زندگی و تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان بسیار زیاده و بهتره که به ماندن در پشت کنکور فکر کنند؛ درحالی‌که این تصور غلطیه. شاید باورش سخت باشه، اما امکان تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دولتی این کشور با شرایط بسیار عالی فراهم هست. اگر با خواندن همین دوجمله نظرتون برای مهاجرت به یکی از بهترین کشورهای اروپایی عوض شده، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در آلمان یا ماندن پشت کنکور؟

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی آلمان رو دارید، حتما باید برای پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌های این کشور درخواست بدید. برای اینکه کارها اصولی پیش بره، بهتره که از قبل لیست رشته‌ های کارشناسی ارشد در آلمان رو بررسی کنید و مطابق با آن درخواست بدید. فقط یادتون باشه که برای قبول درخواستتون، مدرک کارشناسیتون باید مورد تأیید دانشگاه‌های آلمان باشه؛ در‌غیر‌اینصورت نمی‌تونید برای مهاجرت به آلمان اقدام کنید. حالا که تصمیمتون برای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان قطعی شده، بد نیست که به نکات زیر هم توجه داشته باشید!

ارائه ریزنمرات به همراه مدارک ترجمه شده

یکی از مدارک مهم موافقت با درخواست مهاجرت تحصیلی به آلمان، ارائه ریزنمرات مقطع کارشناسیه. برای اینکه با درخواستتون موافقت شه، لازمه که نمره‌هاتون با استانداردهای دانشگاه‌های اونجا هماهنگ باشه. تازه مدارکتون هم باید به آلمانی ترجمه کرده باشید.

شرکت در مصاحبه

یکی‌ دیگه از شرایطی که احتمالا همه دانشجوها اون رو تجربه نمی‌کنند، شرکت در جلسه مصاحبه هست. در این جلسه بیشتر در مورد اهدافتون برای مهاجرت و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد صحبت می‌شه. گاهی هم نمرات قبلیتون بررسی می‌شن. معمولا این جلسه‌ها آنلاین هستند و از طریق نرم‌افزار اسکایپ برگزار می‌شن. اگر میخواید روز جلسه درجا نزنید، می‌تونید از قبل سؤال و جواب‌های احتمالی رو مرور کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آزمون‌ ورودی

خب رسیدیم به قسمت سخت ماجرا، یعنی شرط شرکت در آزمون ورودی دانشگاه. اگر بتونید از آزمون سربلند بیرون بیایید، پذیرش می‌شید؛ اگر نه، متأسفانه نمی‌تونید مهاجرت تحصیلی کنید. خبر خوب اینکه این آزمون‌ها برای اکثر رشته ها و دانشگاه‌ها وجود نداره؛ پس اگر دلتون نمی‌خواد آزمون بدید، به راحتی می تونید دانشگاهی رو پیدا کنید که این شرط رو نداشته باشه.

زبان

یکی‌ دیگر از غول‌های پذیرش و تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان، داشتن مدرک زبان معتبره. خبر خوب اینکه در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان رشته های زیادی به زبان‌انگلیسی تدریس می‌شن؛ پس کار برای شما یکم راحت‌تره. درهرحال گریزی از یادگیری زبان آلمانی نیست؛ چون‌که قراره برای حداقل دوسال در این کشور زندگی و کار کنید. بهتره که یادگیری زبان آلمانی رو در اولویت کارهاتون بذارید و برای یادگیریش تلاش کنید.

تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در آلمان یا ماندن پشت کنکور؟

مزایای تحصیل فوق لیسانس در آلمان

یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان، کیفیت بالای سطح آموزشی در دانشگاه‌های این کشوره؛ به‌همین‌دلیل مدارک فارغ‌التحصیلی که توسط موسسات آموزشی این کشور به دانشجوها تقدیم می‌شه، همگی اعتبار جهانی دارند. پس اگر براتون مهمه که در دانشگاهی درس بخونید که بعد از اون بتونید به هر کجای دنیا که خواستید مهاجرت کنید، دانشگاه‌های آلمان بهترینه. باتوجه به این موضوع، توصیه می‌شه که امکان تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در آلمان را جدی بگیرید و برای آن برنامه‌ریزی کنید. از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور می‌شه به موارد زیر اشاره کرد:

موقعیت عالی برای کسب تجربه‌های عملی

شیوه تدریس معمول در دانشگاه‌های آلمان به دو شکل آموزش تئوری و عملیه؛ یعنی زمانی‌که در حال یادگیری درس‌ها هستید، می‌تونید به‌شکل عملی هم اون‌ها رو یاد بگیرید و اطلاعات بیشتری کسب کنید. شاید این مورد کمی عادی به نظر بیاد؛ اما می‌شه اون رو یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان دانست. یادتون باشه کارفرماها به کسایی که تجربه کار عملی در کنار دانش تئوری دارند، بهتر اعتماد می‌کنند و مبلغ حقوق اون‌ها هم بیشتره.

امکان اشتغال هنگام تحصیل

یکی‌ دیگه از مزایای فوق‌العاده تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان، امکان کارکردن در مدت زمان دانشجوییه. فرصت کارکردن در حین درس خوندن این مزیت رو داره که به شکل بهتری بتونید هزینه‌های زندگیتون رو مدیریت کنید. فقط اینو یادتون باشه که در هفته ساعت‌های مشخصی رو می‌تونید کار کنید؛ درواقع کار کردنتون نباید مانعی برای درس خوندنتون باشه.

تحصیل و زندگی در یکی از بهترین کشورهای اروپایی

آلمان کشوری خوب و پیشرفته برای تحصیل، کار و زندگیه و هرساله تعداد زیادی به این کشور مهاجرت می‌کنند؛ چون آلمان شرایط اقتصادی خوبی داره و بیشتر مردمش در رفاه و آسایش هستند، ازطرفی هزینه‌های زندگی هم ارزون و مناسبه و حتی با کم‌ترین میزان کار هم می‌شه زندگی خوبی رو تجربه کرد.

تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در آلمان یا ماندن پشت کنکور؟

هزینه‌های تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

شاید باورش سخت باشه، اما اگر موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان بشید، می‌تونید به‌صورت رایگان تحصیل کنید. البته ممکنه که در ابتدای کار ثبت‌نام بین ۱۰۰ تا ۳۵۰ یورو از شما درخواست بشه که مربوط به کارهای اسم نویسی هست و واقعا هم مبلغ جزئی و ناچیزی به حساب میاد. یادتون باشه که تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در آلمان فقط با قبولی در دانشگاه‌های دولتی این کشور امکان‌پذیره و برای همه موسسات آموزشی صدق نمی‌کنه. مبلغ تحصیل در دانشگاه‌های آزاد این کشور باتوجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی تعیین می‌شه و با هم متفاوته؛ اما به‌طورکلی می‌شه اون رو بین 6000 تا 20000 یورو در نظر گرفت.

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان رو دارید، باید علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی رو هم درنظر بگیرید. میزان هزینه زندگی برای همه دانشجوها یکی نیست و تا حد زیادی به نحوه خرجکرد اون‌ها بستگی داره. متوسط ​​هزینه زندگی دانشجویی با احتساب محل اقامت بین 700 تا 1000 یورو در ماهه؛ البته این مبلغ تا حد زیادی به شهر محل سکونت و اجاره آپارتمان یا خوابگاه هم بستگی داره.

تحصیل رایگان کارشناسی ارشد در آلمان یا ماندن پشت کنکور؟

نحوه مهاجرت تحصیلی به آلمان

حالا که تصمیم خودتون رو برای تحصیل فوق لیسانس در آلمان قطعی کردید و دیگر قرار نیست که پشت کنکور بمونید،  بهتره که به‌ صورت جدی به فکر برنامه‌ های مهاجرتی خودتون برای اخذ ویزا باشید. ویزایار، معتبرترین  مرجع تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان برای ایرانیان هست که می‌تونید با خیالی راحت همه مراحل مهاجرتتون رو به اون بسپارید . کارشناسان این مجموعه هم قدم به قدم همراهتون هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آلمان مهاجرت کنید. به نظرتون تحصیل در این کشور خوبه؟


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *