تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


ادامه تحصیل, انگلستان, مقالات آموزشی, مهاجرت و اقامت

شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

در این مقاله از مقاله مهاجرت در وب سایت مجله سفر و گردشگری تاپ تراول درباره شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل توضیح خواهیم داد پس اگر تصمیم به گرفتن اقامت تحصیلی دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

مهاجرت چیست ؟

به معنای جابه‌جایی مردم از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی است. مردم معمولاً به دلیل دور شدن از شرایط یا عوامل نامساعد دورکننده‌ای مانند فقر، بیماری، مسائل سیاسی، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و کمبود امنیت مهاجرت می‌کنند. دلیل دوم می‌تواند شرایط و عوامل مساعد جذب‌کنندهٔ مقصد مهاجرت مانند امکانات بهداشتی بیشتر، آموزش بهتر، درآمد بیشتر، مسکن بهتر و آزادی‌های سیاسی بهتر باشد.

اگرچه مهاجرت بشر برای مدت صدها هزار سال وجود داشته و دارد. «مهاجرت» در مفهوم مدرن به حرکت و کوچ افراد از یک ملیت- کشور به کشور دیگر، که در آنجا شهروند نیستند، محسوب می‌شود. مهاجرت به‌ طور ضمنی به اقامت درازمدت با مهاجرت اطلاق می‌شود توریستها و بازدید کنندگان موقتی و کوتاه مدت به‌عنوان مهاجر شناخته نمی‌شوند؛ اما با وجود این، مهاجرت فصلی کارگران و نیروی کار (به‌طور نمونه برای مدت کمتر از یک سال) اغلب به‌عنوان شکلی از مهاجرت به حساب می‌آیند. میزان جهانی مهاجرت، درشرایط کامل بالا ولی در شرایط مرتبط پایین است. بر طبق آمار تخمینی سازمان ملل متحد در حدود ۱۹۰ میلیون مهاجر بین‌المللی در سال ۲۰۰۵ وجود داشته‌است، که ۳٪ از کل جمعیت دنیا را شامل می‌شود. ۹۷٪ بقیه جمعیت دنیا در کشورها و محلهایی زندگی می‌کنند که به دنیا آمده‌اند یا به‌طور خانوادگی زندگی کرده‌اند.

مهاجرت


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

شرایط مهاجرت به انگلستان

  • مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل
  • مهاجرت به انگلستان از طریق کار
  • مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت
  • مهاجرت به انگلستان از طریق تولد
  • مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

در این مقاله فقط درباره شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل توضیح خواهیم داد و در مقالات بعدی نیز هر کدام از شرایط مهاجرت به انگلستان را قرار خواهیم داد پس تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید


مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای Tier4 یا همان ویزای دانشجویی انگلستان که به دو دسته تقسیم میشود:

ویزای Tier4 General

ویزای Tier4 Child

ویزای Tier4 جنرال برای افراد بالای ۱۶ سال و خود ۱۶ سال و افراد زیر ۱۶ سال ویزای Tier4 child میتوانند اقدام کنند.

اگر شما بتوانید یک رشته انتخاب نمایید و در آن در یک کالج و یا دانشگاه پذیرفته شوید ، همچنین اگر شما بتوانید صحبت کنید، بخوانید و بنویسید و انگلیسی را متوجه شوید، میتوانید جهت ویزای Tier4 اقدام نمایید.

همچنین اگر شما هزینه زندگی و تحصیل خود را در طی سالهایی که تحصیل میکنید را داشته باشید، میتوانید برای ویزای Tier4 اقدام نمایید همچنین هزینه تحصیل در انگلستان باتوجه به شرایط شما و دانشگاه یا مدرسه ممکن است متفاوت باشد.

اگر شما از کشوری هستید از محدوده سوییس یا منطقه EEA در اروپاست میتوانید با عنوان ویزای Tier4 وارد انگلستان شوید.

همچنین شما میبایست تمامی مدارک و احتیاجات برای اخذ ویزای Tier4 را داشته باشید که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

طبق قوانین اداره مهاجرت انگلستان شما میبایست سه ماه قبل از شروع ترم تحصیلی خود برای ویزای Tier4 اقدام مکتوب نمایید.

سه هفته پس از روزی که به سفارت مراجعه دارید جواب ویزای خود را دریافت خواهید کرد.

هزینه های ویزای Tier4

در باب هزینه های ویزای Tier4 میبایست عرض کنیم شما ۳۲۸ پوند باید پرداخت نمایید اگر از خارج از انگلستان افدام مینمایید.

همچنین به ازای هر نفر همراه باید ۳۲۸ پوند پرداخت کنید. همچنین شما میبایست هزینه بیمه نیز پرداخت نمایید.

اگر شما در حال پر کردن فرم درخواست میباشید در میانه راه وقتی به قسمت مربوط به پرداخت مبلغ میرسید ۳۰ دقیقه به طور انلاین زمان دارید توسط credit cards مبالغ خود را پرداخت نمایید.

اگر شما از مرکز ویزای انگلستان در کشور خود در حال اقدام هستید میبایست مبالغ مورد نظر را در روز سفارت همراه داشته باشید تا پرداخت نمایید.

مدت زمان ویزای تحصیلی انگلستان

اگر دوره تحصیلی که انتخاب نموده اید شش ماه یا کمتر میباشد  میتوانید یک هفته قبل از شروع ترم خود وارد انگلستان شوید، اگر شما دوره ای را انتخاب نموده اید که بیش از شش ماه طول میکشد میتوانید تا یک ماه قبل از شروع ترم وارد خاک انگلستان شوید.

اینکه چه مدت زمانی میتوانید در خاک انگلستان با ویزای Tier4 بمانید بسته به نوع دوره تحصیلی میباشد که انتخاب نموده اید، برفرض مثال دوره زبان، دوره کالج، دوره لیسانس، دوره فوق لیسانس ، دوره دکتری و یا دوره های فرعی مانند pre phd و دوره هایی شبیه به آن.

اگر شما ویزای Tier4 دارید میتوانید تحصیل کنید ، میتوانید فرصت های مطالعاتی اختیار نمایید ، میتوانید اقدام برای تمدید ویزا جهت ماندن در خاک انگلستان نمایید، همچنین میتوانید در اکثر شغل ها شاغل شوید ، البته این مورد بستگی دارد به سطحی از تحصیلی که انتخاب نموده بودید. همچنین به شرایطی که اسپانسر یا داشنگاه شما تعیین نموده است.

نکات مهم در باب ویزای Tier4

در زمانی که ویزای Tier4 دارید نمیتوانید از امکانات عمومی مانند وام های شهروندی استفاده نمایید.

اگر ویزای Tier4 دارید نمیتوانید به صورت فول تایم کار کنید.

و نکته نهایی اینکه ممکن است بتوانید ویزای همراه برای همراهان خود اخذ نمایید و آنها را همراه خود به خاک انگلستان وارد کنید .

دقت فرمایید در زمان پر کردن فرم درخواست برای سفارت انگلستان با نام Tier4 هستید نامه بسیار مهمی در بین مدارک شما می بایست وجود داشته باشد بنام cas به معنی تاییدیه پذیرش تحصیلی.

وقتی برای دوره تحصیلی شما نامه cas صادر میشود تا شش ماه میتوانید از آن نامه استفاده نمایید.

مدرک زبان برای ویزای Tier4

شما نیاز دارید سطح زبان انگلیسی مشخصی داشته باشید و آن را اثبات نمایید. بر فرض مثال اگر شما نمره زبان IELTS داشته باشید یا مدارکی معتبر و معادل آن که نشان دهد شما میتوانید بخوانید و بنویسید و صحبت کنید به زبان انگلیسی. میتوانید مدارک خود را تکمیل نمایید.

اگر شما در یکی از کشورهای زیر فارغ التحصیل شده باشید نیاز به ارائه مدرک زبان ندارید:

آنتی گوا و باربادوس / استرالیا / باهاماس / باربادوس / بلیز / کانادا / دومینیکا / قنا / جاماییکا /ایرلند / نیوزلند / سنت کیتس/ سنت وینسنت / ترینیداد و توباگو/ انگلستان و امریکا.

اگر شما سابقا در امریکا تحصیل نموده باشید و ادامه دوره تحصیلی خود را میخواهید وارد انگلستان شوید نیاز به ارایه مدرک زبان نیست.

اگر شما سابقا با ویزای Tier4 child در انگلستان حضور داشته اید برای ادامه تحصیل خود نیاز به ارایه مدرک زبان ندارید.

اگر شما کانادایی باشید مانند کشورهای فوق نیاز به ارایه مدرک زبان ندارید.

مدارک مورد نیاز جهت ویزای Tier4

اکنون دقت کنید مدارک مورد نیاز جهت ویزای Tier4 مختصرا به شرح زیر میباشد:

پاسپورت یا هرکارت معتبر بین المللی که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد

اسنادی که بیان کند شما میتوانید هزینه های خود را در طی حضور خود در انگلستان به عنوان یک دانشجو پوشش دهید که این با توجه به شرایطتان دارای هزینه های متفاوتی میباشد.

شناسنامه متقاضی و شناسنامه همراهان

پاسپورت متقاضی و پاسپورت همراهان

سند ازدواج یا طلاق در صورت وجود

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

امتیاز بندی ویزای انگلستان

دقت فرمایید ویزای انگلستان از نوع pbs بوده و دارای چهل امتیاز می باشد، اکنون امتیازات را برای شما شرح میدهیم:

۱۰ امتیاز شما منوط به نامه بانکی می باشد که میبایست از یکی از بانکهای پارسیان یا پاسارگاد تهیه نمایید. در این ۱۰ امتیاز اول می بایست پرینتی از موجودی حساب حتما کامل و دقیق از بانکهای مذکور گرفته شده و در پرونده قرار داده شود. اگر متقاضی سنش زیر ۱۷ سال و شش ماه باشد باید برای ویزای Tier4 child اقدام نموده و پرینت بانکی او میتواند به نام پدر یا مادرش یا قیم قانونی او باشد. و ضامن این موضوع که کلیه هزینه های زندگی خود را برای مدت ۹ ماه میتواند پوشش دهد. این مبلغ می بایست به مدت یک ماه قبل از سفارت در حساب های مذکور باقی بماند حتی یک دقیقه هم نباید این مبلغ کمتر از مبلغ مشخصه بشود . این حساب میبایست کوتاه مدت باشد . مبلغ مورد نظر بر اساس شهر لندن و شهرهای دیگر متفاوت است و در مجموع در حدود ۱۲۸۰ پوند برای نفر اصلی و حدود ۱۰۰۰ پوند برای نفر همراه محاسبه میگردد که این مبلغ میبایست در ۹ ماه ضرب شده و در حساب موجود باشد .

علاوه بر مبلغ فوق متقاضی نیاز است که نشان دهد که هزینه دانشگاه خود را از پیش در حساب به همراه هزینه های زندگی تجمیع نموده است.

۱۰ امتیاز دوم متعلق به مدرک زبان ielts academic یا مدارک معادل آن می باشد که نمره مورد نظر آن را دانشگاه تعیین میکند . دقت فرمایید نمره ielts برای متقاضیان زیر ۱۷ سال و شش ماه مورد نیاز نیست بنابراین ذکر این نکته الزامیست که در ویزای Tier4 child امتیاز چهل نبوده و ۳۰ میباشد .

۲۰ امتیاز مابقی منوط به ارایه نامه ای بنام پذیرش نهایی و یا cas میباشد که پیشتر توضیح داده شد. که صدور این نامه بستگی به ارایه مدرک ielts متقاضی و مدارک زیر می باشد. کلیه سوابق تحصیلی و مدارک دانشگاهی و ریز نمرات آنها و دبیرستان و پیش دانشگاهی و ریز نمرات آنها. به خصوص اخرین مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آنها .

حداقل دو توصیه نامه از اساتید دانشگاه در سربرگ دانشگاه و ممهور به مهر دانشگاه و امضای استاد.

ارایه نامه SOP یا همان انگیزه نامه فرمیست که از سوابق خود و علت تحصیلش در کشور مقصد.

به طور کلی این مدارک برای اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان مورد نیاز است اما برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با موسسات حقوقی در باب مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به کشور انگلستان مشاوره بگیرید و از جزییات کامل در باب نحوه اقدام جهت ویزای تحصیلی ، مدارک مورد نیاز اقدام و سایر مسایل حقوقی و عمومی در باب اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی انگلستان به شما اطلاعات کافی را ارایه دهند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *