تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تور مجازی, یونان

تور مجازی جزیره پاروس، یونان + توضیحات 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

یکی از 1400 جزیره یونانی مربوط به پاروس، بندر ناوسا می‌شود و به دلیل قدمت و هنرهای زیبایی که دارد در جهان شناخته شده است. این جزیره در بخش مرکزی دریای اژه قرار دارد که زمین آن کامل از سنگ سفید مرمر تشکیل شده، که کیفیت این سنگ‌ها آنقدر بالاست که حتی در زمان کلاسیک از این نوع سنگ‌ها شاهکارهای باورنکردنی ساخته‌اند. می‌توان از مشهورترین آثار ساخته شده از سنگ مرمر پریان به مجسمه‌های آفرودیت ملوس و نایک ساموتراس اشاره کرد. علاوه برآن از این نوع سنگ‌ها در ساخت پارتنون و تابوت ناپلئون در پاریس استفاده شده.پس اگر علاقمند به این هستید که بیشتر درباره این جزیره بدانید تا انتهای این مقاله با مجله تاپ تراول همراه باشید تا با تور مجازی جزیره پاروس یونان بیشتر آشنا شوید.

مشخصات جزیره پاروس

جزیره پاروس در طول قرن‌های مختلف از دوره ایوانی‌ها تا عثمانی‌ها صاحبان مختلفی داشت. پس قرارداد قسطنطنیه که در سال 1832 اجرا شد، پاروس بخشی از دولت یونان شناخته شد. در جزیره پاورس چندین منطقه مختلف وجود دارد، که بزرگ‌ترین منطقه متعلق به شهر پاروس یا پاریکیا است. جمعیت منطقه پاریکیا حدود 4.5 هزار نفر جمعیت دارد؛ به صورتیکه جمعیت تمام جزیره بیش از 14 هزار نفر بیشر نبود. مساحت این جزیره حدود 196 کیلومتر مربع است. معماری جزیره پاروس به سبک قدیمی جزایر کیکلادس طراحی شده، به همین دلیل خانه‌های این منطقه از سقف‌های مسطح با دیوارهای سفید و پنجره‌های قابی آبی به وجود آمده‌اند.

طبیعت این جزیره از شکوفه‌های درختان، خیابان‌های آسفالت شده و کلیساهای زیبایی تشکیل شده که همین امر باعث جذابیت و زیبایی این شهر می‌شود. شما در Parikia ممکن است شاهد خرابه‌های یک قلعه مرمری و یک آسیاب بادی باستانی باشید. مشهورترین بنای تاریخی جزیره پاروس، بندر ناوسا متعلق به کلیسای Panagia Ekatontapiliani (کلیسای 100 دری) است. براساس یکی از افسانه‌ها کلیسای 100 دری توسط سنت هلنا مادر کنستانتین، اولین امپراتور مسیحی بیزانس؛ تاسیس شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

صومعه سنت آرسنی پاروس

در 6 کیلومتری جزیره پاروس یک صومعه سنت آرسنی وجود دارد. این صومعه یکی از قدیسه‌های محلی محسوب می‌شود که مورد احترام مردم محلی و مردم اجساد مردگان خود را در این محل دفن می‌کنند. ساختمان این صومعه از قرن 17 باقی مانده که در ساخت آن از اشکال ظریف استفاده شده است. یکی دیگر از صومعه‌های تاریخی این شهر مربوط به معبد سنت کنستانتین می‌شود که از یک ریحان گنبدی تک شبستانی سفید روشن به وجود امده است.

جزیره پاروس

بندر ناوسا پاروس

جزیره پاروس علاوه‌بر آثارهای تاریخی، از سواحل و خلیج‌های مختلفی تشکیل شده که باعث به وجود آمدن مناظر زیبا و باشکوهی می‌شود. راش‌ها و خلیج‎‌ها در قسمت شرقی جزیره قرار دارد، در صورتیکه جزیره پاروس در قسمت شمالی از مکان‌های خشن و صخره‌ای تشکیل شده است. در جزیره پارورس شما شاهد خلیج بزرگ ناوسا هستید که به عنوان زیباتریندریای اژه در جهان شهرت دارد. بندر ناوسا توسط یک قلعه تاریخی که نیمه‌ای از آن در آب فرو رفته، محافظت می‌شود. این قلعه از زمان قرن پانزدهم به جامانده است که به دلیل موقعیتی که دارد، امروزه مورد توجه افراد زیادی می‌شود.

جزیره پاروس


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *