تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


آمریکا

جاذبه های گردشگری سیاتل | یکی از دیدنی‌ ترین نقاط در ایالات‌ متحده 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سیاتل که در یکی از دیدنی‌ ترین نقاط در ایالات‌ متحده قرار دارد، بر روی یک تنگه باریک در بین آب‌های درخشان پوگت ساوند و دریاچه واشنگتن واقع‌شده است. این شهر که توسط جنگل‌های وسیع و کوه‌های پوشیده از برف احاطه‌شده است، به‌درستی به آن شهر زمرد لقب داده‌اند. مکانی بسیار پر جنب‌وجوش و چند فرهنگی،  جاذبه های گردشگری سیاتل بسیار زیاد است که باید آن‌ها را بررسی کنید. این شهر علاوه بر اینکه به خاطر کافی‌شاپ‌ها و آبجوسازی‌های بی‌شمارش شهرت دارد، به همان اندازه که برای تولید آمازون و استارباکس به خاطر صحنه‌ی سنت شکنانه‌اش مشهور است. سیاتل با نمادهای شهری و شگفتی‌های معماری در کنار اسکله فوق‌العاده، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در شمال غربی اقیانوس آرام است. با تاپ تراول همراه شوید.

1.      سوزن فضایی

سوزن فضایی که برای نمایشگاه جهانی سیاتل در سال 1962 ساخته شد، بیش از هر چیز دیگری نماد شهر زمرد است. با 605 فوت (184 متر) ارتفاع، بر خط افق سیاتل تسلط دارد. یک برج رصدی گردان در ارتفاع 520 فوتی از سطح زمین در این برج قرار دارد و مناظری همیشه در حال تغییر از سیاتل را به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد.

سیاتل

2.      بازار Pike Place

بازار Pike Place در اوایل دهه 1900 افتتاح شد. تاریخ افتتاح این بازار به زمانی بازمی‌گردد که زنان خانه‌دار علیه افزایش قیمت پیاز در فروشگاه‌های مواد غذایی شورش کردند. امروزه، این بازار یکی از بزرگ‌ترین  جاذبه های گردشگری نه‌تنها در سیاتل، بلکه در ایالت واشنگتن است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این بازار که در مرکز شهر سیاتل واقع‌شده است، هرروز باز است. لازم به یادآوری است که بازار Pike Place اولین فروشگاه استارباکس را در خود جای‌داده است. این بازار یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری سیاتل است.

3.      کارخانه بوئینگ

مسافرانی که آرزو دارند هواپیماهای خود را بسازند یا فقط می‌خواهند درباره نحوه ساخت هواپیماها بیشتر بدانند، قطعاً می‌خواهند از کارخانه بوئینگ که در آن 747s، 777s و 787s (دریم لاینر) ساخته می‌شود، بازدید کنند.

این کارخانه بوئینگ در 25 مایلی بزرگراه شمال سیاتل واقع‌شده است. این کارخانه که توسط مرکز هوانوردی آینده پرواز اداره می‌شود، تنها تورهای کارخانه‌های هواپیماهای تجاری ارائه‌شده در آمریکای شمالی هستند. علاوه بر گشت‌وگذار در کارخانه، بازدیدکنندگان این فرصت را دارند که تجربه‌ای از طراحی یک هواپیما را داشته باشند.

4.       موزه پرواز

موزه پرواز بزرگ‌ترین موزه خصوصی هوا و فضا در جهان است. این موزه مرکز نمایش هواپیماهای قدیمی، هواپیماهایی که در جنگ‌ها پرواز کرده‌اند، یک جت بازنشسته ایر فورس وان، و نمایشگاه شاتل فضایی است. این موزه که در فرودگاه بین‌المللی کینگ کانتی، که به‌عنوان میدان بوئینگ شناخته می‌شود، قرار دارد، یک نمایشگاه تعاملی برج کنترل ترافیک هوایی دارد.

موزه سیاتل

5.      موزه فرهنگ پاپ

فرهنگ موسیقی پاپ معاصر در موزه MoPOP که موسیقی را با یک معماری علمی تخیلی در یک تجربه منحصربه‌فرد ترکیب می‌کند،به نمایش گذاشته می‌شود. این موزه که در سال 2000 توسط پل آلن، یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت تأسیس شد، رقابت‌های گروه موسیقی، جشنواره‌های فیلم و نمایشگاه‌های متغیری را میزبانی می‌کند.

در سرتاسر موزه می‌توانید چیزهایی متفاوتی از فانتزی و ترسناک گرفته تا بازی‌های ویدیویی و ادبیات علمی تخیلی پیدا کنید. موزه فرهنگ پاپ شامل فعالیت‌های عملی، مصنوعات کمیاب از دنیای موسیقی پاپ و مجسمه‌ای است که از بیش از 500 گیتار ساخته‌شده است.

6.      موزه باغ و شیشه چیهولی

موزه باغ و شیشه چیهولی به کار و حرفه دیل چیهولی، شیشه‌گر مشهور جهان اختصاص دارد. این موزه جامع‌ترین مجموعه از هنر او تا به امروز است، با گالری‌های داخلی که انواع مختلفی از آثار او را نشان می‌دهد.

این موزه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سیاتل است. گالری‌های آن پر از مجسمه‌های شیشه‌ای رنگارنگ و خلاقانه این هنرمند مشهور جهانی است.

از زمان افتتاح این موزه در سال 2012 در مرکز سیاتل، این نمایشگاه شگفت‌انگیز موردعلاقه مردم محلی و گردشگران بوده است. در حین بازدید در اطراف سایت، با شیشه‌کاری‌های زیبا در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف مواجه می‌شوید. فضای شیشه‌ای پر از نور با نحوه نصب شگفت‌انگیز آن، برجسته‌ترین ویژگی این موزه است.

7.      دانشگاه واشنگتن

تنها با ده دقیقه رانندگی تا شمال شرقی مرکز شهر سیاتل، می‌توانید پردیس عظیم دانشگاه واشنگتن را که در کنار دریاچه یونیون واقع‌شده است، پیدا کنید. این دانشگاه دارای تعداد زیادی ساختمان قدیمی زیبا، فضاهای سبز پر جنب‌وجوش و درعین‌حال آرام برای قدم زدن است.

این دانشگاه با قدمتی تقریباً به‌اندازه خود شهر، در سال 1861 با سالن‌ها و کتابخانه‌های باشکوه به سبک گوتیک- تأسیس شد. بااین‌حال، جاذبه اصلی آن فضای سبز زیبای آن است که توسط درختان شکوفه‌های گیلاس پوشیده شده است. پردیس دانشگاه واشنگتن همچنین خاستگاه چند موزه خوب و یک تئاتر است و به‌طور منظم رویدادهای فرهنگی و ورزشی را برگزار می‌کند.

8.      اسکله مرکز شهر

با رفتن به اسکله سیاتل ترکیبی متنوع از کاربردها را خواهید دید، از کشتی‌های باری اقیانوس‌پیما و کشتی‌های دولتی که ازیک‌طرف از پوگت ساوند عبور می‌کنند تا هتل‌های مجلل و رستوران‌های غذاهای دریایی عالی در سمت دیگر. دراین‌بین فروشگاه‌های سوغات، کتاب‌فروشی‌ها، چرخ‌وفلک غول‌پیکر، آکواریوم خارق‌العاده سیاتل و رستوران‌های غذاخوری، همه با چشم‌انداز عالی از خلیج الیوت، پوگت ساوند و کوه‌های المپیک در غرب قرار دارند.

با تهیه مقداری غذای خیابانی و رفتن به پارک واترفرانت می‌توان از مناظر پانوراما و درعین‌حال صرف غذاهای تازه لذت برد.

سیاتل

9.       موزه هنر سیاتل

موزه شگفت‌انگیز هنر سیاتل که مجموعه عظیمی از آثار هنری را در خود جای‌داده است، درست در مرکز شهر قرار دارد. درحالی‌که این شهر به‌ویژه به خاطر مجموعه گسترده‌اش از مصنوعات بومی آمریکا شناخته‌شده است، اما همه‌چیز را از پرتره‌ها و نقاشی‌های رنسانس گرفته تا هنرهای تزئینی و مبلمان از شمال غربی اقیانوس آرام به نمایش می‌گذارد.

از زمان تأسیس در سال 1933، مجموعه موزه به‌طور قابل‌توجهی گسترش‌یافته است و در حال حاضر شامل تقریباً 25000 اثر هنری از سراسر جهان است. علاوه بر هنر آفریقایی، اسلامی و اقیانوسی، آثار معاصر هنرمندان آمریکایی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آن لذت ببرید. علاوه بر نمایش مجموعه‌های ثابت این موزه به‌طور منظم نمایشگاه‌های موقت هم برگزار می‌کند.

10. پارک مجسمه‌ سازی المپیک

یکی دیگر از مکان‌های محبوبی که می‌توانید هم از هنر و هم در فضای باز لذت ببرید، پارک مجسمه‌های المپیک است که در امتداد لبه خلیج الیوت قرار دارد و فقط در فاصله کوتاهی از مرکز شهر سیاتل قرار دارد. این مکان دریکی دیگر از سایت‌های صنعتی سابق قرار دارد و بیش از بیست مجسمه فوق‌العاده دارد که می‌توانید با اشکال و طرح‌های جذاب به هرکجا که نگاه کنید، آن‌ها را تحسین کنید و از آن‌ها عکس بگیرید. در حین قدم زدن در مسیرهای زیبای آن، با مجسمه‌های خیره‌کننده و آثار انتزاعی هنرمندانی مانند الکساندر کالدر و السورث کلی روبرو خواهید شد.

پارک سیاتل

سخن پایانی

در این مقاله فقط به تعدادی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری سیاتل پرداختیم. افرادی که از گردشگری در یک شهر مدرن با فضایی پر جنب‌وجوش لذت می‌برند قطعاً از بازدید از شهر سیاتل شگفت‌زده خواهند شد. جاذبه های گردشگری سیاتل به حدی بی‌شمار و چشمگیر هستند که بازدیدکنندگان آن این شهر را با تجربه‌ای تکرار ناشدنی روبه رو خواهند کرد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *