تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رپورتاژ آگهی

مهم ترین نکات در هنگام خرید آنلاین بلیط هواپیما 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

خرید آنلاین بلیط هواپیما

امروزه برای انجام سفرهای مختلف، هواپیماها یکی از مهم‌ترین وسایل نقلیه به شمار می‌آیند که می‌توان با آن‌ها به دورترین نقاط جهان سفر نمود. تهیه بلیط اولین‌گام برای استفاده از این وسیله است. بلیط هواپیما در حال حاضر به دو صورت آنلاین و حضوری قابل تهیه است. به دلیل سهولت در کار، خرید آنلاین بلیط از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ اما قبل از خرید بلیط هواپیما به این شیوه، می‌بایست حتما به نکاتی توجه داشته باشید. در این مقاله ضمن معرفی انواع گوناگون بلیط هواپیما، به موارد مهمی که در هنگام رزرو به صورت آنلاین باید به آن‌ها توجه نمایید، خواهیم پرداخت.

بلیط هواپیما

بلیط که معادل کلمه‌‌ی فرانسوی Billet است، به معنای یک برگه‌ی کاغذی چاپ ‌شده می‌باشد که با داشتن آن اجازه ورود به اماکن بسیاری مانند تئاتر، ورزشگاه، اتوبوس و هواپیما را خواهیم داشت. حال بلیط سندی است که به صورت چاپی یا الکترونیکی توسط یک شرکت هواپیمایی یا آژانس‌ مسافرتی به افراد ارائه می‌گردد. بلیط بیانگر این است که مسافران اجازه نشستن در پرواز یک هواپیما را دارند. داشتن این سند برای دریافت کارت پرواز در فرودگاه الزامی است و مسافران تنها با داشتن بلیط هواپیما و کارت پرواز خود می‌توانند وارد هواپیما شوند.

انواع بلیط هواپیما

یکی از موضوعات مهم که باید قبل از خرید بلیط به صورت آنلاین به آن توجه داشته باشید. شناخت انواع بلیط هواپیما است. زیرا آگاهی از انواع مختلف آن سبب می‌شود تا در انتخاب خود بهتر و راحت‌تر تصمیم بگیرید. بنابراین این بخش را به انواع گوناگون بلیط هواپیما اختصاص خواهیم داد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • بلیط هواپیما چارتر

اگر بخشی از صندلی‌های یک هواپیما یا تمامی آن‌ها اجاره شده باشند، اصطلاحا به آن چارتر می‌گویند. شرکت‌های مسافرتی یا بسیاری از ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر بخشی از صندلی‌های هواپیما را اجاره می‌کنند تا بلیط آن را به یک مجموعه خاص مانند پرسنل یک سازمان ارائه دهند. بنابراین اگر تعداد زیادی از صندلی‌های هواپیما در یک پرواز اجاره شوند، به آن پرواز چارتر گویند. سازمانی که صندلی‌ها را اجاره نموده آن را به مجموعه افراد مورد نظر خود معرفی کرده و در اختیار آنان قرار می‌دهد. اما اگر در لحظات نهایی پرواز، صندلی‌هایی از این پرواز چارتر خالی بماند و به طور کامل به فروش نرسد، بلیط آن‌ها را با قیمت ارزان‌تری با عنوان بلیط چارتر در اختیار عموم مردم قرار گرفته و فروخته می شود تا شرکت ضرری را متحمل نشود.

  • بلیط هواپیما سیستمی

اگر صندلی‌های یک هواپیما توسط شرکت یا سازمانی اجاره نشده باشد و توسط آنان به فروش نرسد، یعنی ارائه بلیط به صورت غیرمستقیم نبوده و توسط شرکت‌های هواپیمایی یا آژانس‌های مسافرتی عرضه گردد؛ به این بلیط‌ها، بلیط‌های سیستمی گویند. قیمت بلیط هواپیما سیسمتی بستگی به میزان تقاضا نداشته و نرخ آن ثابت و از قبل تعیین شده است. بلیط‌های هواپیمایی از ماه‌ها قبل از موعد پرواز، بر روی سایت‌های مربوط به هر شرکت هواپیمایی قرار می‌گیرد و مسافران می‌توانند بلیط سیستمی مقصد مورد نظر خود را تهیه نمایند.

خرید آنلاین بلیط هواپیما
خرید آنلاین بلیط هواپیما

نکات مهم در هنگام خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین 

برای رزرو بلیط به صورت آنلاین شرایطی وجود دارد که نباید از آن‌ها غافل شد و حتما می‌بایست رعایت نکاتی مهم را در نظر داشته باشید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

  •   رزرو بلیط هواپیما را به لحظات آخر سفر موکول نکنید

 بعضی‌ از افراد گمان می‌کنند که اگر بلیط را در لحظات پایانی یک پرواز خریداری کنند، هزینه‌ی بسیار کمتری را برای خرید بلیط هواپیما پرداخت خواهند کرد، اما باید توجه داشته باشید که با این شیوه خرید بلیط، قطعا برنامه‌ریزی درستی برای پرواز نخواهید داشت. ضمن اینکه اغلب شرکت‌های هواپیمایی حدودا 21 روز قبل از پرواز تخفیف‌های خود را در صورت لزوم اعمال می‌کنند. بنابراین در همان ابتدای دوره باید به دنبال صندلی‌های ارزان باشید و بهترین زمان برای رزو بلیط  زمانی است که تصمیم قطعی خود را برای سفر می‌گیرید. البته در سفرهای داخلی، شرایط متفاوت است و به دلیل وجود تعداد زیاد بلیط چارتر، می‌توان در لحظات نهایی نیز بلیط را تهیه کرد.

  •   همه‌ی افراد می‌توانند از خدمات CIP و VIP استفاده نمایند

برخلاف باور بسیاری از مسافران، خدمات CIP و VIP برای عموم مردم است و فقط مخصوص سرمایه‌داران و افرادی خاص نیست. برای مثال اگر در هنگام رزرو بلیط هواپیما از خدمات ویژه CIP استفاده کنید، خودرویی که به فرودگاه اختصاص دارد شما را از درب منزل تا بخش ویژه فرودگاه همراهی کرده و وقتی وارد قسمت CIP می‌شوید دیگر نیازی به طی شدن مراحل وقت‌گیر و پیچیده Check-In یا ورود به گیت، نخواهد بود.

خرید آنلاین بلیط هواپیما
خرید آنلاین بلیط هواپیما
  •   خرید آنلاین بلیط هواپیما از سامانه‌های معتبر

برای اینکه در خرید خود صرفه‌جویی کرده باشید و همچنین پرواز باکیفیتی را تجربه نمایید، باید حتما از سابقه و تجربه‌ی سامانه‌های فروش اینترنتی بلیط اطلاعات کسب کرده و مطمئن باشید. به همین دلیل قبل از رزرو بلیط به صورت آنلاین، سایت‌های مختلفی را مورد بررسی قرار داده و به نظرات و بازخوردی که مشتریان از پرواز خود با این شرکت‌های هواپیمایی داشتند، دقت نمایید. انواع شبکه‌های اجتماعی نیز مکان مناسبی برای مشاهده نظرات این مشتریان است.

  •   هنگام خرید آنلاین بلیط فقط به یک سایت اکتفا نکنید

در هنگام خرید آنلاین بلیط، سایت‌های مختلفی را بررسی کرده و از شرایط و خدمات آن‌ها آگاه شوید. با توجه به اینکه هر آژانس مسافرتی در ارائه خدمات پرواز، معایب و مزایایی دارد؛ توجه به نظرات سایر مشتریان می‌تواند به تصمیم‌گیری شما بسیار کمک کند. به علاوه توجه داشته باشید که قیمت پایین بلیط‌های پرواز ممکن است درکیفیت آن‌ها نتیجه عکس داشته باشد و با خرید بلیط ارزان قیمت، از خدمات خوب و مطلوبی برخوردار نشوید.

اگر پرواز شما به صورت Connecting Flight است یعنی برای رسیدن به مقصد خود در خارج از کشور، پروازتان مستقیم نیست و می‌بایست چند پرواز را تجربه نمایید تا به کشور موردنظر برسید، بنابراین بسیار مهم است که زمان‌بندی پروازهای خود را درنظر داشته باشید. یعنی برای یک برنامه‌ریزی درست، می‌بایست بدانید که تا چه اندازه باید در یک فرودگاه منتظر بمانید تا از پرواز بعدی استفاده نمایید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما
خرید آنلاین بلیط هواپیما
  •   در هنگام خرید آنلاین در ثبت اطلاعات شخصی خود دقت نمایید

در هنگام خرید بلیط به صورت آنلاین خصوصا برای سفرهای خارجی، توجه داشته باشید که مشخصاتی مانند شماره گذرنامه یا تاریخ تولد خودتان به میلادی و سایر اطلاعات را به درستی ارائه نمایید. زیرا اگر بلیط شما از نوع چارتر باشد امکان استرداد یا اصلاح مشخصات شما وجود ندارد. بنابراین تمام هزینه شما برای تهیه بلیط، باطل می‌شود. اما اگر بلیط شما از نوع سیستمی باشد، امکان استرداد و اصلاح مشخصات، با کسر نمودن جریمه وجود دارد.

سامانه گردشگری یوتراوز

همان‌طور که بیان شد برای خرید آنلاین بلیط هواپیما، می‌بایست از شرکت‌های هواپیمایی معتبر بلیط تهیه نموده تا از مشکلات احتمالی در پرواز جلوگیری کنیم. سامانه گردشگری یوتراوز با داشتن تیمی متخصص و مجرب با سال‌ها تلاش در این حوزه، توانسته با ارائه یک سیستم یکپارچه آنلاین در خصوص تهیه بلیط در مسیرهای خارجی و داخلی، تهیه انواع بلیط‌ها و بسیاری از خدمات دیگر، به مسافران کمک کرده و سفری آسان و دلچسب را برای آن‌ها فراهم نماید. برای آگاهی بیشتر در رابطه با فعالیت‌های این موسسه گردشگری و یا خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین و معتبر، می‌توانید با کارشناسان سامانه گردشگری یوتراوز از طریق سایت utravs.com ارتباط برقرار نموده و مشورت نمایید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *