تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
همدان

منطقه تفریحی دریاچه و سد اکباتان همدان | Hamedan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دریاچه و سد اکباتان همدان

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با دریاچه و سد اکباتان همدان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر همدان شهری تاریخی و باستانی است که علاوه بر جاذبه های درون شهری، از طبیعت زیبایی نیز در اطراف شهر برخوردار است. یکی از این جاذبه های طبیعی همدان دریاچه سد اکباتان است.

در 11 کیلومتری شرق همدان می توانید تنها دریاچه همدان را بیابید. دریاچه ای زیبا که با وجود فضای سبز و امکانات تفریحی و گردشگری مسافران بسیاری را بسوی خود جلب می کند.

دریاچه و سد اکباتان همدان


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دریاچه سد اکباتان نوعی دریاچه مصنوعی به شمار می رود. این دریاچه در زمان پهلوی با ساختن سد اکباتان ایجاد شده است. سد اکباتان در آن زمان به نام سد شهناز شناخته می‌شد و روی رود آبشینه احداث شده است. این سد سبب جلوگیری از هدر رفتن آب این رودخانه شده است. آب این دریاچه برای مصارف کشاورزی و آشامیدنی شهر همدان استفاده می‌شود.

عمق دریاچه اکباتان در جاهای مختلف آن تفاوت دارد و بین 18 تا 32 متر متغیر است. بلندی این سد هم کانون 79 متر بوده و میزان گنجایش فعلی آن هم به 40 میلیون متر مکعب می رسد. به دلیل فاصله بسیار کم این دریاچه به شهر همدان ساکنان این شهر همیشه در آخر هفته‌ها راهی این دریاچه می‌شوند و از گردش و تفریح در اطراف این دریاچه لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود رقم می‌زنند.

دریاچه و سد اکباتان همدان

امکانات تفریحی و رفاهی

بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار سد اکباتان همدان از امکانات رفاهی و اقامتی از قبیل یک باب مهمانسرا، رستوران، تعدادی اتاقک اقامت موقت با امکانات اولیه و یک باب چایخانه سنتی نیز که در محل سد ایجاد شده بهره‌مند شوند. از جمله تفریحات دیگر این دریاچه ورزش های آبی نظیر قایقرانی و اسکی روی آب هستند.

آدرس : استان همدان، 5 کیلومتری جاده همدان به ملایر، جاده سد اکباتان




   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *