تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی, مهاجرت و اقامت

زندگی دانشجویی در آمریکا؛ فرصت‌ها و تهدیدها 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

زندگی دانشجویی در آمریکا، رویای بسیاری از دانشجویان کشورهای مختلف است. امکانات و مزایای تحصیل در کشوری با منابع فراوان، اقتصاد قوی و فرصت‌های بی‌شمار، ایالت متحده آمریکا را به مقصدی محبوب برای دانشجویان تبدیل کرده‌ است. اعتبار دانشگاه‌های آمریکا، دقت علمی و سیستم آموزشی قوی این کشور، باعث شده‌ است که بسیاری از افراد، زندگی دانشجویی در آمریکا را به هر کشور دیگری ترجیح بدهند. زندگی در این کشور، سرشار از تجربه‌های ارزشمند و البته گاهی سخت است. دانشجویان با چالش‌های جدیدی روبه‌رو خواهند شد و قطعا باید به‌درستی آن‌ها را مدیریت کنند. برای روبه‌رو‌شدن با چالش‌های زندگی بعد از مهاجرت تحصیلی به آمریکا، کسب اطلاعات از منابع معتبر بسیار مهم است. در ادامه اگر نیازمند اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا هستید به این صفحه مراجعه کنید.

زندگی دانشجویی در آمریکا

سیستم‌های آموزشی برای تحصیل در آمریکا

برای زندگی دانشجویی در آمریکا، لازم است که از وضعیت سیستم آموزشی این کشور مطلع باشید. هیچ ساختار آموزشی واحدی در ایالت متحده آمریکا وجود ندارد و همچنین ایالت متحده آمریکا از هیچ سیستم آموزشی ملی پیروی نمی‌کند. با ‌این‌ حال هر ایالت، سیستم آموزشی و امتحانات فارغ‌التحصیلی مخصوص‌ به‌ خود را دارد. برای تحصیل در آمریکا، 3 نوع موسسه وجود دارند؛ دانشگاه‌ها، کالج‌های اجتماعی و کالج هنرهای لیبرال ایالت متحده آمریکا. ما در ادامه، ویژگی‌های این 3 موسسه را برای شما شرح می‌دهیم.

دانشگاه‌های آمریکا 

دو نوع دانشگاه در ایالات متحده آمریکا وجود دارد؛ دولتی و خصوصی. دانشگاه‌های دولتی از نظر مالی توسط دولت‌های ایالاتی ایالت متحده آمریکا تامین می‌شوند. برای زندگی دانشجویی در آمریکا، این را در نظر داشته باشید که دانشگاه‌های دولتی در مقایسه با دانشگاه‌های خصوصی، دانشگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری در ایالات متحده هستند. البته دانشگاه‌های خصوصی، متعلق به هیچ ارگان دولتی نیستند و با شهریه کار می‌کنند. همچنین دانشگاه‌ها، بزرگ‌تر از کالج‌ها هستند و معمولا دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مقایسه با کالج‌ها، فرصت‌های بیشتری را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

کالج‌های اجتماعی در ایالت متحده آمریکا

کالج‌های اجتماعی، کوچک‌تر از دانشگاه‌ها هستند. اکثر برنامه‌های آموزشی ارائه‌شده توسط کالج‌ها، دوساله هستند. کالج‌های اجتماعی برای دانشجویان به‌عنوان پل‌هایی هستند که برای رسیدن به سطوح بالاتر دانشگاهی از آن‌ها استفاده می‌شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کالج‌های هنرهای لیبرال در آمریکا

این برنامه‌ها، عمدتا در مقطع کارشناسی در ایالات متحده هستند و برای دانشجویان رشته‌های علوم و هنرها آزاد است. این دوره‌ها معمولا چهارساله هستند. کالج‌های هنرهای لیبرال از نظر مالی، هم می‌توانند دولتی باشد و هم خصوصی.

زندگی دانشجویی در آمریکا

اقامت در ایالت متحده آمریکا

اولین شرط زندگی دانشجویی در آمریکا، داشتن محل اسکان مناسب است. گزینه‌های اسکان برای دانشجویان در ایالات متحده، وابسته به دانشگاه و مکان آن، متفاوت هستند. برخی از دانشگاه‌ها در محوطه خود، دارای مسکن هستند که می‌توانند گزینه مناسبی برای زندگی باشند. مسکن در محوطه دانشگاه، هم شامل خوابگاه و هم آپارتمان است. زندگی در این خانه‌ها هم به‌صورت خصوصی است و هم مشترک. زندگی در محیط دانشگاه می‌تواند راهی عالی برای نزدیک‌ شدن به فعالیت‌های دانشگاهی و ملاقات با افراد جدید باشد. شاید یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌ها برای دانشجویان سال اول، اسکان در محوطه دانشگاه است که اغلب شامل برنامه‌های غذایی نیز می‌شود.

اسکان خارج از محوطه دانشگاه نیز یکی از گزینه‌های زندگی دانشجویی در آمریکاست. بسیاری از دانشجویان، زندگی در آپارتمان‌ها یا خانه‌های نزدیک به دانشگاه را ترجیح می‌دهند. این گزینه نیز می‌تواند برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد. اگر هم‌اتاقی دارید که می‌توانید هزینه‌های مسکن را با او شریک شوید، از نظر مالی می‌توانید صرفه‌جویی بیشتری کنید.

امنیت دانشجویان در ایالات متحده آمریکا

مسلما یکی از شروط مهم و اصلی زندگی دانشجویی در آمریکا یا هر کشور دیگر، داشتن امنیت است. امنیت یکی از دغدغه‌های مهم تمام دانشجویانی است که مشتاق تحصیل در خارج از کشور هستند. خوشبختانه کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا در مورد ایمنی دانشجویان در محوطه دانشگاه بسیار محتاط و حساس هستند. برای زندگی دانشجویی در آمریکا، این را در نظر داشته باشید که حتی در شهرهای دور افتاده و مناطق حومه شهری نیز کادر امنیتی وجود دارد. بدین ترتیب، دانشگاه امن‌ترین مکان برای دانشجویان خواهد بود. بسیاری از دانشگاه‌های بزرگتر نیز واحد امنیتی خود را در محوطه دانشگاه دارند. با این حساب، زندگی دانشجویی در آمریکا، برای شما امن و قابل اعتماد خواهد بود.

البته برای حفظ امنیت بیشتر، لازم است دانشجویان از وسایل و محیط اطراف خود، آگاهی کافی داشته باشند. بهتر است دانشجویان از اقدامات امنیتی لازم و تماس‌های اضطراری آگاه باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل و حادثه نگران‌کننده، باید با نزدیکترین کمک موجود در محوطه دانشگاه تماس بگیرند. با چند اقدام لازم و حیاتی، می‌توان از هر حادثه نامطلوبی جلوگیری کرد. همواره به‌ یاد داشته‌ باشید، کالج‌ها و دانشگاه‌های ایالت متحده، دوستانه‌ترین و مفیدترین افراد را برای کمک به دانشجویان خود خواهند فرستاد.

هزینه تحصیل در آمریکا

می‌توان گفت که دانشگاه‌های ایالت متحده آمریکا از نظر هزینه، چندان مقرون‌به‌صرفه نیستند. در واقع، آمریکا به‌عنوان یکی از گران‌ترین مکان‌ها برای دانشجویان بین‌المللی شناخته‌ شده است. با ‌این‌ حال، در مقایسه با کیفیت آموزش و فرصت‌هایی که با تحصیل در آمریکا به‌ دست می‌آیند، سرمایه‌گذاری هر دلار در آموزش ارزش دارد! دانشگاه‌های خصوصی آمریکا مانند همه‌جای دنیا، گران‌تر از دانشگاه‌های دولتی هستند. طبق گفته وزارت آموزش ایالات متحده، تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های دولتی حدود 17000 دلار برای دانشجویان هزینه دارد. در حالی که دانشگاه‌های خصوصی حدود 43000 دلار در سال هزینه خواهند داشت.

یکی از چالش‌های بزرگ زندگی دانشجویی در آمریکا، مربوط به مدیریت هزینه‌هاست. هزینه‌ها برای زندگی دانشجویی می‌توانند وابسته به موقعیت مکانی و سبک زندگی فردی بسیار متفاوت باشند. به‌طور کلی، هزینه‌ها شامل شهریه، مسکن، غذا، حمل‌و‌نقل و سایر هزینه‌های شخصی هستند. برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، کمک‌های مالی و بورسیه‌هایی را برای کمک به جبران هزینه‌ها ارائه می‌دهند.

دلایل تحصیل در آمریکا

تا اینجای مطلب، اشاره کردیم که آمریکا، کشوری پیشرفته با امکانات تحصیلی عالیست. حال ممکن است برایتان سوال شود که به چه دلایلی این را می‌گوییم؟ در ادامه، به برخی از مهم‌ترین دلایل و مزایای تحصیل در این کشور اشاره می‌کنیم.

لذت زندگی در کشوری پیشرفته

زندگی دانشجویی در آمریکا به شما این فرصت را می‌دهد تا از مزایای زندگی در یک کشور پیشرفته بهره‌مند شوید. علاوه‌ بر سطح بالای علمی این کشور، به‌ علت وجود فرهنگ‌های گوناگون و مناطق دیدنی در آن، می‌توانید تجربه‌های بسیاری کسب کنید.

سرمایه‌گذاری تحقیقاتی

ایالات متحده آمریکا، دارای بهترین امکانات پژوهشی و توسعه است. به همین دلیل است که این کشور تقریبا در تمامی جنبه‌های علمی دنیا، پیشتاز است. زندگی دانشجویی در آمریکا به شما این فرصت را می‌دهد تا در چرخه پژوهشی این کشور، سهیم باشید و بتوانید اهداف پژوهشی خود را دنبال کنید.

رشد علمی

سیستم آموزشی آمریکا، سیستمی است که دانشجویان را بر اساس نیازهای آموزشی آنان تشویق می‌کند تا در حوزه مورد علاقه خود، درس بخوانند و متخصص شوند. به‌ دلیل استانداردهای بالای آکادمیک ایالت متحده، مدرک تحصیلی از تمامی دانشگاه‌های آمریکایی در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شود و مورد احترام است. بنابراین، با زندگی دانشجویی در آمریکا و تحصیل در این کشور، شما می‌توانید معتبرترین مدرک دانشگاهی در دنیا را کسب کنید.

مهارت تطبیق‌پذیری

در آموزش ایالت متحده، تطبیق‌پذیری نیز وجود دارد. اینگونه نه‌تنها در حوزه مطالعاتی خودتان که حتی در زمینه‌های مختلف دیگر نیز به شما آموزش داده می‌شود تا بتوانید در حوزه‌های متفاوت، مهارت‌های لازم را کسب کنید. برای مثال، یک دانشجو در مقطع کارشناسی کسب‌وکار و تجارت، باید برخی از سخنرانی‌های ضروری را در علوم دیگر انجام دهد. همچنین یک دانشجوی کارشناسی مهندسی، برخی از سخنرانی‌های مربوط به حوزه تجارت را انجام می‌دهد. بدین ترتیب، زندگی دانشجویی در آمریکا و تحصیل در این کشور، باعث کسب دانش در زمینه‌های مختلف می‌شود.

پشتیبانی مالی

بسیاری از دانشگاه‌ها، بورسیه تحصیلی، کمک‌هزینه تحصیلی و وام برای تحصیلات عالی به دانشجویان ارائه می‌دهند تا بتوانند آموزش خود را به پایان برسانند. آن‌ها حمایت مالی را بر اساس شایستگی و نه بر اساس نیاز مالی ارائه می‌دهند. در محوطه دانشگاه نیز امکانات شغلی برای دانشجویان در دسترس است تا بتوانند برای داشتن یک زندگی دانشجویی باکیفیت‌تر، مشغول به کار شوند و درآمد کسب کنند.

فرصت‌های شغلی در آمریکا

ارائه مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر، فرصت‌های شغلی بسیاری را ایجاد می‌کند. ایالات متحده، بینش‌های متعددی را در حوزه‌های آموزشی به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. این موضوع، باعث می‌شود که دانشجویان، دامنه‌های شغلی را که می‌توانند انتخاب کند گسترش دهند. مشخص است که شرکت‌های بین‌المللی برای استخدام، به‌ دنبال افرادی هستند که دیدگاه‌ها و راهکارهای متفاوتی برای محصولات شرکت ارائه می‌دهند.

زندگی دانشجویی در آمریکا

شرایط زندگی دانشجویی در آمریکا

زندگی دانشجویی در آمریکا می‌تواند بسته به دانشگاه، مکان، علایق و اهداف هر دانشجو، بسیار متفاوت باشد. هنگامی که دانشجویان به آمریکا سفر می‌کنند، با فرصت‌ها و چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند. مسلما زندگی در کشوری مدرن با سیستم آموزشی پیشرفته، رویای هر دانشجویی است. زندگی دانشجویی در آمریکا فرصت‌های علمی و کاری زیادی برای دانشجویان ایجاد می‌کند. دانشجویان برای انطباق با شرایط زندگی دانشجویی در این کشور، لازم است اطلاعات زیادی کسب کنند. ما در ادامه، به یک سری از مواردی که دانشجویان و متقاضیان ادامه تحصیل در آمریکا، باید از آن‌ها آگاه باشند، اشاره می‌کنیم.

تعادل میان تحصیل و زندگی اجتماعی در آمریکا

یکی از چالش‌های اساسی زندگی دانشجویی در آمریکا، ایجاد تعادل میان تحصیل و زندگی اجتماعی است. بسیاری از دانشجویان با اولویت ‌دادن به وظایفی که باید در زمان مشخص انجام شوند و تعیین مرزهای روشن، بر این چالش مسلط می‌شوند. آن‌ها می‌توانند باتوجه به زمان‌بندی خود، برای جلسات مطالعه و فعالیت‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنند و همچنین به سازمان‌های دانشجویی مرتبط با علاقه‌مندی‌های خود بپیوندند. زندگی دانشجویی در آمریکا، مستلزم استفاده از ابزارهای مدیریت زمان و استفاده از راهنمایی‌های مشاوران دانشگاهی است تا دانشجویان بتوانند به تعادلی میان تحصیل و زندگی اجتماعی برسند.

فعالیت‌های فوق‌برنامه برای دانشجویان آمریکا

زندگی دانشجویی در آمریکا با همه فراز‌ و ‌فرودهایی که دارد، فرصت‌های زیادی را برای تجربه فعالیت‌های مختلف به دانشجویان ارائه می‌دهد. این فعالیت‌های فوق‌برنامه، می‌توانند شامل عضویت در تیم‌های ورزشی، گروه‌های موسیقی و تئاتر، سازمان‌های داوطلبانه، باشگاه‌های دانشگاهی و… باشند.

سازگاری با زندگی دانشجویی در ایالت متحده

زندگی دانشجویی در آمریکا شما را با چالش‌هایی روبه‌رو خواهد کرد که برای سازگاری با آن‌ها، احتیاج به کمک خواهید داشت. منابع موجود برای کمک به دانشجویان بین‌المللی، شامل کلاس‌های زبان، برنامه‌های تبادل فرهنگی و رویدادهای اجتماعی می‌شوند. بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، خدمات پشتیبانی مانند مشاوره و مراقبت‌های بهداشتی به دانشجویان ارائه می‌دهند.

امکان کار‌کردن در حین تحصیل

زندگی دانشجویی در آمریکا، فرصت کار‌ کردن را از شما نخواهد گرفت. دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل در ایالات متحده آمریکا کار کنند. بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، فرصت‌های شغلی پاره‌وقت را در محوطه دانشگاه ارائه می‌دهند و دانشجویان نیز می‌توانند به دنبال استخدام در خارج از دانشگاه باشند. با ‌این‌ حال، دانشجویان بین‌المللی ممکن است مشمول مقررات ویزایی خاصی در مورد اشتغال باشند.

تنوع فرهنگ‌ها در ایالات متحده آمریکا

زندگی دانشجویی در آمریکا شما را با پیشینه‌ و فرهنگ‌های مختلفی آشنا می‌کند. یکی از مسائلی که دانشجویان در ابتدای زندگی دانشجویی در آمریکا با آن روبه‌رو می‌شوند، تجربه شوک فرهنگی است! شوک فرهنگی حالتی است که احساس سرگردانی و نگرانی را در فرد ایجاد می‌کند. این امر، نتیجه غوطه‌ور شدن در فرهنگی غیر از فرهنگ خود است. ایالت متحده یک کشور با فرهنگ‌های متنوع است که هر ایالت آن، هنجارها و آداب‌ و ‌رسوم مخصوص به خود را دارد. بسیار مهم است که دانشجویان از این امر آگاه باشند و برای روبه‌رو شدن با فرهنگ‌های مختلف در این کشور، خود را آماده کنند.

حجم کار تحصیلی در ایالات متحده آمریکا

حجم کار آکادمیک برای دانشجویان در ایالات متحده، می‌تواند با توجه به دانشگاه یا کالج و برنامه تحصیلی متفاوت باشد. به‌طور کلی، دانشجویان باید انتظار ترکیبی از سخنرانی‌‌ها، بحث‌ها، تکالیف و امتحانات را داشته باشند. بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، منابع آکادمیک مانند تدریس خصوصی و گروه‌های مطالعاتی را برای کمک به موفقیت دانشجویان ارائه می‌دهند. زندگی دانشجویی در آمریکا، مستلزم انجام حجم زیادی از کارهای دانشگاهی است که به تجربه شما اضافه می‌کنند.

سیستم حمل‌ونقل در آمریکا

زندگی دانشجویی در آمریکا بدون استفاده از سیستم حمل‌و‌نقل مناسب، مشکلات زیادی برای دانشجویان به‌ وجود می‌آورد. سیستم حمل‌ونقل برای دانشجویان در ایالات متحده آمریکا، بسته به مکانی که در آن تحصیل و زندگی می‌کنند، می‌تواند متفاوت باشد. بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها دارای شاتل‌های پردیس یا سیستم‌های حمل‌و‌نقل عمومی هستند که رفت‌وآمد را آسان می‌کنند. دانشجویان همچنین ممکن است بسته به نیازهای فردی خود، ماشین، دوچرخه یا اسکوتر را انتخاب کنند.

تنوع غذایی در آمریکا

فرهنگ غذایی در آمریکا، می‌تواند بسته به مکانی که دانشجویان در آن تحصیل و زندگی می‌کنند و ترجیحات فردی آنان متفاوت باشد. بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، طیف گسترده‌ای از گزینه‌های غذاخوری از جمله فست‌فودهای زنجیره‌ای، کافه‌تریا، کامیون‌های حمل غذا و رستوران‌های محلی را ارائه می‌دهند. برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها نیز برای دانشجویان مبتلا به آلرژی یا سایر محدودیت‌های غذایی، اقامتگاه‌های غذایی ویژه‌ای ارائه می‌دهند.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی و بیمه درمانی

بدون داشتن بیمه درمانی، زندگی دانشجویی در آمریکا سخت خواهد شد. در ایالات متحده، دانشجویان معمولا هنگام ثبت‌ نام در کالج یا دانشگاه، ملزم به استفاده از پوشش بیمه‌ درمانی هستند. بسیاری اوقات دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلی در ایالات متحده، طرح‌های بیمه درمانی به دانشجویان ارائه می‌دهند. این طرح‌ها می‌توانند از نظر هزینه و پوشش متفاوت و همچنین دارای کسری و پرداخت‌های مشترک باشند. علاوه‌ بر این، دانشجویان می‌توانند از طریق کلینیک‌های بهداشتی دانشگاه، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های محلی یا از طریق ارائه‌دهندگان بیمه شخصی خود به مراقبت‌های بهداشتی دسترسی داشته باشند. بنابراین، با بهره‌گیری از این امکانات در طول زندگی دانشجویی در آمریکا، سلامت بهداشت شما نیز تضمین می‌شود.

سخن پایانی

زندگی دانشجویی در آمریکا یک تجربه غنی و ارزشمند است که طیف گسترده‌ای از فرصت‌های علمی و اجتماعی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. این فرصت‌ها می‌توانند سرنوشت دانشجویان را عوض کنند و آن‌ها را به درجه‌های بالای علمی و موقعیت‌های اجتماعی برسانند. با اینکه زندگی دانشجویی در آمریکا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، تجربه‌های فوق‌العاده ارزشمندی نیز در دل این چالش‌ها می‌توانید کسب کنید. البته یکی از پیش‌نیازهای زندگی دانشجویی در آمریکا، کسب اطلاعات از منابع معتبر است. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی‌های لازم در زمینه مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف و زندگی دانشگاهی در آن‌ها، می‌توانید از مشاوره با متخصصین مای آرمان بهره‌مند شوید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *