تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
راهنمای سفر, ویزا

سفارت عراق در تهران + آدرس و شماره تماس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سفارت عراق در تهران یکی از نمایندگی‌ های سیاسی و دیپلماتیک کشور عراق است که در تهران، پایتخت ایران، قرار دارد. فعالیت این سفارت در ارتباط با دولت و مردم ایران برای تبادل اطلاعات و همکاری‌های مختلف است. برای اخذ ویزای عراق جهت مهاجرت، تحصیل، مسافرت و…. ابتدا باید درخواست ویزا را ثبت کرد. ثبت این درخواست با مراجعه به سفارت عراق امکان‌پذیر است. یکی از سفارت‌های این کشور در شهر تهران واقع شده است.

آدرس سفارت عراق در تهرانمسئولیت های سفارت

کشور عراق که یکی از کشورهای خاورمیانه است، سالانه پذیرای گردشگران و زائران زیادی می‌شود. این کشور  از نظر طبیعت و مکان دیدنی غنی نبوده و اکثرا به خاطر گردشگری مذهبی به آنجا سفر می‌کنند. برای ورود به کشور عراق باید ویزای این کشور را داشته باشید. نوع ویزایی که صادر می‌شود به نوع سفر هر فرد (تحصیلی، توریستی، کاری و..) بستگی دارد. در ایران سفارت عراق وجود دارد که خدمات اخذ ویزا را ارائه می‌دهد.

صدور ویزای ورود به عراق برای ایرانیان و دیگر ملیت‌ها برعهده سفارت عراق در تهران است. این وظایف شامل ویزاهای تجاری، تحصیلی، کاری و توریستی می‌شود. همچنین، سفارت عراق می‌تواند مشاوره هم در ارتباط با ویزاها نیز ارائه دهد. برحسب نوع ویزایی که قرار است صادر شود مدارک لازم برای درخواست ویزا هم متفاوت است؛ اما از اصلی‌ترین مدارک برای اخذ ویزای عراق می‌توان به فرم درخواست ویزا، عکس پاسپورت، بیمه سلامت پزشکی و پاسپورت با 6 ماه اعتبار اشاره کرد.

همچنین سفارت عراق در پایتخت به عنوان نمایندگی رسمی دولت عراق، مسئولیت حفظ و تقویت روابط دوجانبه بین عراق و ایران را برعهده دارد. انتقال اطلاعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تعدادی از این مسئولیت‌ها محسوب می‌شوند. علاوه‌بر این، مسئولیت حفاظت از منافع و حقوق شهروندان عراقی را در تهران برعهده دارد. مواردی مانند پشتیبانی از شهروندان عراقی در مواقع لازم، رسیدگی به مسائل قضایی و کمک به حفظ حقوق آن‌ها در ایران از وظایف اصلی سفارت عراق در تهران است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

سفارت عراق در تهران کجاست

صدور ویزا، ارائه راهنمایی‌هایی برای گردشگران و ارائه خدمات به شهروندان مقیم ایران از خدمات عراق است. این خدمات به افرادی که به خواهان مهاجرت به عراق هستند و یا خودشان عراقی هستند و در ایران ساکن‌اند ارائه می‌شود. برای بهره‌گیری از این خدمات از جمله گرفتن ویزا باید مدارک لازم را به سفارت ارائه داد. همچنین مصاحبه حضوری هم در سفارت انجام می‌شود. سفارت و کنسولگری عراق در تهران، اهواز، مشهد و کرمانشاه وجود دارد. درصورت تمایل به مهاجرت به عراق برای درخواست صدور ویزا می‌توانید به سفارت این کشور در تهران، خیابان ولیعصر مراجعه کرده و مراحل لازم را طی کنید. برای سفر به کردستان عراق گرفتن ویزا الزامی نیست.

  •   آدرس سفارت عراق در شهر تهران: خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، خیابان شهید مظفر، پلاک ۱۰۱
  • شماره تماس : ۸۸۹۳۸۸۶۶، ۸۸۹۳۸۸۶۵
  • فکس : ۸۸۹۳۸۸۷۷

نوبت گرفتن در سفارت عراق

برای اخذ ویزا لازم است با افسر مربوطه مصاحبه کنید و یا برای انگشت نگاری و ارائه مدارک به سفارت مراجعه کنید. با افزایش درخواست ویزا امروزه از نوبت‌دهی الکترونیکی استفاده می‌شود که مانند نوبت‌دهی بانک‌ها است؛ ولی گاهی امکان دارد نبت متقاضی ماه‌های بعد برسد. برای نوبت گرفتن باید ابتدا به سفارت ( حضوری) مراجعه کرد و مدارک لازم را ارائه داد.

سایت سفارت عراق در ایران

همانطور که اشاره شد برای سفر به کشور عراق باید ویزای این کشور را دریافت کرد. با گستردگی اینترنت امروزه بدون نیاز به مراجعه حضوری به سفارت می‌توان از طریق سایت سفارت نیز درخواست متقاضیان برای اخذ ویزا ثبت ‌شود. در این روش خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شده و باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه رفت و آمد می‌شود.

ایمیل سفارت عراق در تهران

برای تسریع و بهبود کیفیت خدمات سفارت عراق از راه‌های ارتباطی مختلفی استفاده می‌شود. در 4 استان ایران سفارت عراق وجود داشته و هرکدام آدرس ایمیل مخصوص خود را دارند که راهنمایی‌های لازم توسط ایمیل انجام می‌شود. با استفاده از آدرس ایمیل سفارت عراق در تهران متقاضیان می‌توانند مراحل اخذ ویزا و یا کارهای دیگر را به شکل الکترونیکی طی کنند.

  • آدرس ایمیل : tehemb@iragmofamail.net

سخن پایانی

سفارت عراق در تهران به عنوان نمایندگی رسمی دولت عراق در ایران، با استفاده از امکانات و منابع خود، برای بهبود و تقویت روابط دوجانبه و حفظ منافع ملی عراق و کشورهای دیگر فعالیت می‌کند. کشور عراق دارای ۴ سفارت در ایران است که یکی از آن‌ها در تهران واقع شده است. این سفارت وظایف مهمی از جمله صدور ویزا و ارائه راهنمایی‌های لازم به عراقی‌های مقیم ایران دارد. برای استفاده از این خدمات باید به سفارت مراجعه کرد و مدارک لازم را تحویل داد. سفارت عراق در تهران در خیابان ولیعصر قرار دارد.

آدرس سفارت عراق در تهران


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *