تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

۱۰ اشتباهی که نباید در سفر جاده‌ ای انجام داد 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سفر جاده‌ ای

سفر جاده‌ ای از آن کارهای لذت بخشی است که با وجود انواع مختلف سفر هنوز که هنوز طعم و مزه‌ی خود را دارد و یکی از روش‌های محبوب گردشگری است. این که  عصر را به پیک نیک در فضای باز یا کنار جاده بگذرانید بگذرانید، در طول شب با قهوه و تنقلات پمپ بنزین به گشت و گذار بپردازید، یک شب در طبیعت کمپ کنید و از غروب خورشید در یک جاده خلوت لذت ببرید چیزی نیست که بتوان از آن گذشت.

تنها چیزی که نیاز دارید یک ماشین قابل اعتماد، سرویس شده و سرحال، یک لیست پخش از آهنگ‌های مورد علاقه شما است و طرح و نقشه‌ای است که به اندازه کافی منعطف باشد تا فضای کافی برای زدن به دل راه و بی‌راهه را به شما بدهد.

با تمام این‌ ها بهترین مسافران جاده‌ای و سفر رو‌های حرفه‌ای هم می‌دانند که بدون برنامه‌ریزی دقیق قبل از سفر و داشتن یک چک لیست حرفه‌ای، یک سفر لذت بخش می‌تواند تبدیل به یک جهنم درست و حسابی شود. به همین بهانه لیستی از 10 اشتباهی که می‌توانید در سفر جاده‌ای مرتکب شوید را مرور می‌کنیم.

سفر جاده‌ ای


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

1- سرویس و تنظیم نکردن ماشین قبل از سفر

در یک سفر جاده ای طولانی، ماشین شما می تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن شما باشد. برای افزایش شانس خود برای رفاقت با ماشین، یک یا دو هفته قبل از رفتن به سفر یک برنامه کامل سرویس و تنظیم ماشین را در نظر داشته باشید. اگر یک متخصص فشار روغن و لاستیک شما را بررسی کند و مطمئن شود باتری، ترمزها و موتور شما به درستی کار می کنند، شما را از گیر افتادن در کنار جاده یا تماس با انواع یدک کش و تعمیر کار سیار خلاص می‌کند.

2- خانه را شلخته و بی‌حساب و کتاب رها کردن

اگر قرار است خانه را برای چند روز رها کنید حتما به مسائل مانند قطع کردن آب، برق و گاز توجه کنید. پنجره‌ها را باز نگذارید و جزئیات را چک کنید. حتما خانه را مرتب کنید تا وقت برگشتش شلختگی خستگی شما را تشدید نکند. اگر قصد دارید یک سفر یک یا دو هفته‌ای داشته باشید نصب یک سیستم امنیتی قبل از خروج می تواند خیال شما را راحت کند. گل‌ها را هم فراموش نکنید.

3- نقشه‌های مختلف، آهنگ و سرگرمی را فراموش کردن

اگر می‌خواهید در پایان سفر از هزینه‌های اینترنت همراه بی‌خود جلوگیری کنید، باید قبل از حرکت همه چیز را از طریق وای فای دانلود کنید. اندرو مور-کریسپین، مدیر محتوای تینگ موبایل توصیه می‌کند نقشه‌های خود را از قبل در گوگل مپس دانلود کنید، بنابراین نیازی به استفاده از اینترنت همراه موبایل ندارید. همین مسئله درباره لیست پخش موسیقی هم صدق می‌کند. به جای استفاده از اینترنت همراه برای موبایل و صرف هزینه و پذیریش ریسک از دست دادن آنتن لیست موسیقی محبوب خود را دانلود کنید. همین کار را برای فیلم‌های مورد علاقه خود هم بکنید.

در کنار تمام این‌ها حواستان باشد که حتما از دو تا سه نقشه آنلاین به شکل همزمان استفاده کنید تا ریسک گم شدن شما کم‌تر و کم‌تر شود.

سفر جاده‌ ای

4- لوازم جانبی را نادیده گرفتن

شارژر موبایل، لپ تاپ، دوربین، تبلت و هر وسیله برقی و الکترونیکی دیگر را نباید از یاد ببرید. تهیه این شارژرها در بین مسیر اگر نشدنی یا حداقل سخت نباشد، حتما گران و پر هزینه است. یک پاور بانک خوب هم می‌تواند خیال شما را از عدم دسترسی به پریز برق راحت کند. به جز آن حتما از شارژرهایی که از برق ماشین بهره می‌برند استفاده کنید.

5- شروع مسیر بدون خنک کننده تنقلات و نوشیدنی

به احتمال زیاد پمپ بنزین ها و فست فودهای زیادی در طول مسیر وجود دارد، اما سفری که با همبرگر، سیب زمینی سرخ شده، آب نبات و چیپس همراه باشد، به سرعت خسته‌کننده می شود. به جز این در  وضعیت جاده چابهار به بندرعباس شما شاید گزینه‌های فست فود زیادی نداشته باشید. یک لقمه نان و پنیر و گوجه، آجیل، ساندویچ و البته چند تنقلات سالم بسته بندی کنید و با خود ببرید. برای اینکه در یک روز طولانی هیدراته و کمی کافئین داشته باشید، آب گازدار کافئین دار را هم امتحان کنید.

6- بی‌خیال نظافت بودن!

وقتی در ماشین خود زندگی می کنید، ممکن است همه چیز به سرعت به هم بریزد و کثیفی زودتر از موعده به شما هجوم بیاورد. دستمال مرطوب، حوله کاغذی، و ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشید و همه چیز را در یک کوله کوچک و جمع و جور قرار دهید. هنگام آماده کردن ماشین، ابتدا چیزهایی را که فعلا به آنها نیاز نخواهید داشت، بارگیری کنید و بعد وسایلی که در سرتاسر رانندگی نیاز دارید در ماشین بگذارید تا کم‌تر به مشکل بخورید.

7- خیلی به به برنامه پایبند بودن و بی‌خیال کشف کردن

یکی از بهترین بخش‌های سفرهای جاده‌ای، داشتن آزادی، لذت کاوش و تغییر مسیر در هر لحظه است. بومان می گوید: زمانی که برای سفر خود برنامه ریزی می کنید، همیشه می توانید از برنامه منحرف شوید، اما بهتر است قبل از حرکت کمی تحقیق کنید تا بیشترین بهره را از سفر خود ببرید. در سفرهای جاده‌ای همه چیز در مورد سفر است- البته، محدودیت های زمان یا بودجه می‌تواند موثر باشد- اما از لذت توقف، مسیرهای جدید و کشف‌های عجیب غافل نشوید.

8- رانندگی دیوانه‌وار

اگر مقصد نهایی را در ذهن دارید، ممکن است رانندگی یک سره برای رسیدن هر چه زودتر به مقصد وسوسه انگیز باشد، اما اگر این کار را انجام دهید، هر چیزی را که یک سفر جاده ای را سرگرم کننده می‌کند از دست خواهید داد. مسیرهای فرعی و جاذبه‌های بزرگراهی بخش بزرگی از سفرهای جاده‌ای هستند. از این لذت بزرگ غافل نشوید. اگر قرار است انقدر سریع به مقصد برسیم امتحان اتوبوس بین شهری بهتر نیست؟

به جز هنگام برخورد با جاده، بزرگترین اشتباهی که مردم مرتکب می شوند این است که به اندازه کافی توقف نمی‌کنند تا پاهای خود را نرمشی دهند و به ذهنشان استراحت دهند برای اینکه ذهن خود را شاداب نگه دارند. توصیه شد که در هر یک ساعت یک توقف کوتاه داشته باشید و بعد از 4 تا 5 ساعت رانندگی یک توقف نیم ساعته را تجربه کنید.

سفر جاده‌ ای

9- نداشتن دانش فنی ماشین

قبل از رانندگی حداقل دانش فنی را داشته باشید تا بتوانید لاستیک پنچر شده خود را تعمیر یا با ماشین جوش آمده مدارا کنید. نمی‌شود بخواهید به دل جاده بزنید و بعد هم هیچ دانش حداقل و کارآمدی از تعمیر خودرود در مواقع ضروری نداشته باشید. راستی قبل از سفر لیست لوازم یدک خود را چک کنید.

10- همراه نداشتن وسایل ضروری

امنیت جاده بندرعباس به چابهار مناسب است، اما آیا قرار است هیچ حادثه دیگری برای شما رخ ندهد؟ بدون آمادگی برای برخی از حوادث ناگوار رایج در سفرهای جاده‌ای، خانه را ترک نکنید. چراغ قوه با باتری‌های اضافی، فشارسنج، کابل‌های جامپر، شارژر باتری خودرو (یا باتری یدکی)، آب اضافی و برخی از وسایل کمک‌های اولیه – مسکن، بانداژ و قیچی – می‌تواند مفید باشد. راه طولانی است و این وسایل ساده حسابی به کمک شما می‌آیند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *