تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

فلفل دلمه‌ ای نر و ماده ! آیا حقیقت دارد؟! 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در چند سال اخیر اخباری در فضای مجازی مبنی بر وجود جنسیت برای فلفل دلمه‌ ای توسط افراد منتشر می‌شود. آیا به نظر شما چنین حقیقتی وجود دارد؟ بر اساس نظرات مختلف که توسط کشاورزان و آشپزان منتشر شده است، می‌توان گفت هر کدام از فلفل‌ ها یعنی فلفل دلمه‌ ای نر و فلفل دلمه‌ ای ماده هر یک برای موقعیت‌هایی خاص کاربرد دارند. جالب است بدانید حتی شیوه پخت آن‌ها از نظر این افراد با یکدیگر متفاوت است. شما می‌توانید برای کشف جنسیت هر کدام از انواع فلفل دلمه‌ای‌ها به انتهای هر یک توجه کنید؛ اما این نظر کاملاً اشتباه است.

قطعاً شما نیز نسبت به فلفل دلمه‌ای و خواص بی‌شمار آن آگاه هستید. امروزه از این سبزی نه تنها به صورت خام، بلکه به صورت پخته همراه با غذا یا به عنوان غذا نیز استفاده می‌شود. در چند وقت اخیر بنابر خبر منتشر شده توسط برخی از افراد سودجو، فلفل‌های دلمه‌ای دارای جنسیت شده و هر کدام از آن‌ها برای کاربردی خاص استفاده می‌شوند. فلفل دلمه‌ای نر در بخش انتهایی خود دارای ۳ برجستگی بوده که اغلب برای مصارفی چون پخت و پز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقابل آن فلفل دلمه‌ای ماده با ۴ برجستگی وجود داشته که می‌توان از آن به صورت خام استفاده کرد؛ چرا که طعم بهتری داشته و بسیار شیرین و لذت‌بخش است. جالب است بدانید تمامی این بیانات نادرست بوده و علت وجود برجستگی‌های فلفل دلمه‌ای بیانگر جنسیت آن‌ها نخواهد بود.

فلفل دلمه‌

علت وجود برجستگی ‌های انتهای فلفل دلمه ‌ای

جالب است بدانید وجود برجستگی یا لوب‌های موجود در انتهای فلفل دلمه‌ ای‌ به منزله تعیین جنسیت آن‌ها نیست! در واقع این فلفل از گل‌هایی دارای جنسیت نر و ماده به وجود آمده و دارای مراحل رشد متفاوتی است. مراحل رشد فلفل دلمه از رنگ سبز آغاز شده و به ترتیب دارای رنگ‌هایی چون زرد، نارنجی و قرمز می‌شود. بسیاری از افراد اعم از آشپزان بر این عقیده باور دارند که هر کدام از رنگ‌های فلفل دلمه‌ای طعم مخصوص به خود را داشته و می‌بایست در غذایی خاص استفاده شوند. در واقع این طور نبوده و شما می‌توانید بنابر ذائقه خود از هر نوع، در غذای محبوب‌تان متناسب با شیوه پخت مورد نظر، استفاده کنید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

فلفل دلمه‌

انواع فلفل دلمه ‌ای و خواص آن ها

لازم به ذکر است فلفل دلمه‌ای که از خانواده فلفل‌های شیرین یا کپسایسیم محسوب می‌شود، از ۹۰۰ سال گذشته در مناطقی چون آمریکا وجود داشته و کشاورزان متعددی مشغول به کاشت و برداشت آن بوده‌اند. از آنجا که این فلفل‌ها از زیر مجموعه خانواده بادنجانیان محسوب می‌شوند، دارای مزه نسبتاً تند و بافتی بسیار ترد هستند. بر اساس نظرات محققان مختلف می‌توان گفت هر چه رنگ فلفل دلمه‌ای تیره باشد، مواد مغذی بیشتری را نیز به همراه خود دارد.

تمامی پزشکان حتی افراد فعال در حوزه طب سنتی نسبت به استفاده از فلفل دلمه‌ای توصیه می‌کنند؛ چراکه این طیف از سبزیجات به تنهایی دارای مواد معدنی مغذی چون مس، منگنز، منیزیم، پتاسیم، فسفر، سلنیم، ویتامین‌های A، B، C، K و E هستند. با توجه به اینکه مقادیر فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای بسیار زیاد است، اغلب متخصصان روده توصیه می‌کنند به منظور حفظ سلامت کلون و جلوگیری از انواع سرطان و بیماری‌های این عضو از بدن، این سبزیجات را در وعده غذایی خود بگنجانند.

بسیاری از افراد علاقه‌مند به داشتن پوستی شاداب و جوان هستند؛ چراکه پوست و داشتن ظاهری زیبا می‌تواند احساسات خوبی را به شما منتقل کند. با توجه به نتایج به دست آمده از آزمایشات متخصصان مختلف، به علت وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان موجود در فلفل دلمه‌ای، می‌توان تا حد بسیار زیادی چین و چروک و آکنه را حذف کرد. بسیاری از پزشکان ماما برای حفظ سلامت جنین و زیبایی آن، به مادران استفاده مداوم از انواع فلفل دلمه‌ ای را پیشنهاد می‌کنند.

فلفل دلمه‌

نقش فلفل دلمه ای در سلامت چشم

یکی دیگر از عضو‌های مهم بدن، چشم‌ها بوده که مراقبت از آن‌ها کاری دشوار محسوب می‌شود. برای مراقبت از آن می‌بایست تمامی دارو‌ها و رژیم غذایی به وقت مناسب و اصولی خود انجام شوند. اگر می‌خواهید در سنین جوانی بینایی بسیار خوبی داشته باشید و در سنین کهن‌ سالی نیز از سلامت چشم مطلوبی برخوردار باشید، توصیه می‌کنیم از فلفل دلمه‌ای در رژیم غذایی خود بهره‌مند شوید.

بهبود خواب

امروزه یکی از معضلاتی که افراد متعدد با آن روبه‌رو هستند، بی‌خوابی یا کم خوابی بوده که اغلب به وسیله روش‌های درمانی چون قرص‌های خواب درمان می‌شود. بنابر آزمایشات انجام شده بر روی افراد مختلف می‌توان گفت این روش درمانی بسیار نامناسب بوده و می‌بایست حتی الامکان از روش‌های گیاهی یا خوراکی معتبر و شناخته شده استفاده کرد. از دیگر خواص فلفل دلمه‌ای می‌توان به بهبود خواب اشاره کرد؛ چراکه انواع و اقسام فلفل دلمه‌ ها دارای ماده‌ای به نام تریپتوفان هستند که با وجود خود در بدن افراد منجر به ایجاد آرامش خواهند شد.

بهبود عملکرد قلب

پس از انجام آمارسنجی‌های متعدد اغلب پزشکان برای مرگ‌ومیر، به این نتیجه رسیده‌اند که از میان ۱۷۴ هزار ایرانی، حدوداً ۴۰ درصد آن‌ها به دلیل بیماری‌های قلبی فوت کرده‌اند. شما می‌توانید با مصرف فلفل دلمه‌ ای به طور اصولی و زیر نظر متخصص تغذیه، با میزان افزایش ویتامین‌هایی چون C و پتاسیم، میزان ابتلا به این عارضه را کاهش دهید. جالب است بدانید به علت وجود املاح مغذی چون پتاسیم، آنتی اکسیدان و ویتامین C عملکرد قلب بهبود یافته و تا مقدار زیادی می‌توان از لخته شدن خون در رگ‌ها جلوگیری نمود؛ چراکه انواع فلفل دلمه‌ای خاصیت ضد انعقادی داشته و می‌توانند نقش بسیار مؤثری در پیشگیری از بروز حملات قلبی ایفا کنند.

با توجه به اینکه فلفل دلمه‌ای نیز دارای انواع متفاوتی همچون فلفل دلمه‌ای سبز، زرد، نارنجی و قرمز است، بنابراین هر کدام از آن‌ها دارای خواص مخصوص به خود هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

فلفل دلمه‌ای سبز بهبود زخم‌ها، حفاظت از چشم، ریزش مو، بهبود عملکرد مغز، رفع مشکل ریزش مو، ضد باکتری و ضد قارچ و سالم نگه داشتن روده بزرگ
فلفل دلمه‌ای زرد کاهش خطر بیماری قلبی، کاهش خطر سرطان، کمک به رشد جنین مقابله با تهوع صبحگاهی، رفع سندرم پیش از قاعدگی، کاهش افسردگی بهبود سلامت چشم
فلفل دلمه‌ای نارنجی سلامت استخوان، سلامت چشم، پیشگیری از آب مروارید، ضدآفتاب طبیعی، بهبود پوست
فلفل دلمه‌ای قرمز بهبود عفونت‌ها، ترمیم زخم‌ها و جراحات پوستی، تولید کلاژن موجود در غضروف‌ها و مفاصل، سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها و استحکام رگ‌های خونی

سخن پایانی

آیا تا به حال درباره جنسیت سبزیجات کنجکاو بوده‌اید؟ یکی از سبزیجاتی در چند سال به علت جنسیت متفاوت خود توانسته توجه بسیاری از افراد از جمله آشپزان را به خود جلب کند، فلفل دلمه‌ ای است. جالب است بدانید فلفل دلمه‌ ای دارای جنسیت نر و ماده نیست و شما می‌توانید از هر کدام این سبزیجات در مصارف گوناگون استفاده کنید. اگر کمی دقت کرده باشید خواهید فهمید که که فلفل‌های دلمه‌ ای در قسمت انتهایی خود دارای برجستگی هستند. در واقع اگر شما در بخش انتهایی فلفل دلمه‌ ای شاهد ۴ یا ۳ برجستگی باشید، طبق عقیده برخی افراد می‌توان گفت که آن‌ها به ترتیب فلفل دلمه‌ ای ماده و نر هستند؛ اما صحیح نیست.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *