تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, متفرقه

مکان های عجیب و رازآلود ایران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مکان های عجیب و رازآلود ایران

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ تراول به معرفی مکان های عجیب و رازآلود ایران خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری عجیب

ماجراجویی در مناطق ترسناک یکی از جذابیت های گردشگری است، برای همین هر از گاهی فهرستی از جاذبه های گردشگری عجیب و ترسناک بیرون می آید که راهنمایی می شود برای آن دسته از ماجراجویان کنجکاوی که می خواهند سفری سرشار از هیجان و دلهره را تجربه کنند.اکثر مکان های ترسناکی که در ایران وجود دارند بر اساس داستانی خاص و مرموز به این جایگاه رسیده اند؛ داستانهای عجیب و گاهی باور نکردنی که می تواند حس کنجکاوی هر انسانی را برای سفر به این مناطق بر انگیزد. در ادامه ترسناک ترین مناطق ایران را به ترتیب معرفی خواهیم کرد.

تالاب ارواح

این دریاچه که به تالاب ارواح شهرت دارد در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر واقع است. دریاچه در میان جنگل انبوه پهن برگ در منطقه ملا کلا قرار گرفته است. طول دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است. در درون دریاچه درختان خشک شده ای قرار دارند که منظره جالبی ایجاد کرده اند.برای دسترسی به این دریاچه در کیلومتر ۱۲ مسیر نور به نوشهر پس از جاده ونوش، باید وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شد و بعد از عبور از روستا به محیط بانی خواهید رسید. بعد از انجام اقدامات اداری لازم در محیط بانی جاده شمالی را به طول ۱۰ کیلومتر ادامه دهید. پس از مشاهده تابلوی دشت و بند ممرز وارد جاده فرعی شوید. این جاده فرعی شما را به دریاچه بند ممرز ( تالاب ارواح ) خواهد رساند. توجه داشته باشید عبور از جاده فرعی نیاز به خودروهای کمک دار دارد و به دلیل بکر بودن منطقه امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.

مکان های عجیب و رازآلود ایران
مکان های عجیب و رازآلود ایران

مثلث برمودای ایران

این منطقه‌ی کویری که پر از تپه‌های ماسه‌یی است، در جنوب سمنان قرار دارد. این منطقه در شرق دریاچه‌ی نمک، شمال چوپانان و انارک و غرب جندق، یعنی در کویر مرکزی ایران واقع است و به‌دلیل وسعت زیاد و نداشتن چشمه یا چاه آب، در گذشته‌های دور، کاروان‌ها از آنجا عبو نمی‌کردند و فقط در سال‌های اخیر، گروه‌هایی از محققان و سیاحان به این منطقه رفته‌اند.محلی‌ها، چوپان‌ها و ساربان‌ها معتقدند که اگر کسی پایش به «ریگ جن» برسد، ناپدید و توسط ارواح و موجودات ماورایی به قلب «ریگ جن» فرستاده می‌شود! یکی از کاوشگران می‌گوید که حتی شترهای اهالی کویر هم وقتی به این منطقه می‌رسند، می‌ایستند و حرکت نمی کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

«آلفونز گابریل» اتریشی و یک کاوشگر سوئدی قصد داشتند این منطقه را کشف کنند، اما هیچ‌کدام نتوانستند از این بخش کویر عبور کنند و «گابریل» فقط با عبور کردن از عرض منطقه، به‌ناچار به سمت یزد برگشت و این وظیفه به کاوشگران کنجکاو ایرانی محول شد. در نهایت، علی پارسا همراه با گروهش توانست از طول این کویر عبور کند.این منطقه، پوشش گیاهی و جانوری ندارد و تا کنون گزارشی درباره‌ی حیواناتی که احتمال دارد در اینجا زندگی کنند، ارائه نشده است. شن‌زارهای گسترده‌ی این منطقه و باتلاق‌های آن، هر انسانی را به وحشت می‌اندازد. اگر کسی بدون تجهیزات لازم به این منطقه سفر کند، گرفتار گل و لجن‌های بیابان می‌شود و به قولی، به کسانی می‌پیوندد که در این بیابان ناپدید شده‌اند!

 مکان های عجیب و رازآلود ایران
مکان های عجیب و رازآلود ایران

سفر به دره جن‌ها

در 30 کیلومتری طبس دره‌ای وجود دارد که بسیار زیبا و حیرت‌انگیز است. بومیان قدیمی آن‌جا را «کال جنی» یا همان دره جن‌ها نامیده‌اند و بعضی‌ها به خاطر عجیب‌بودن دره، آن را محل زندگی ارواح و جن‌ها می‌دانند. دره دارای دیواره‌های بلند و پرشیب است که البته واردشدن به آن بدون راهنما می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد. وجود تونل‌ها و خانه‌هایی به نام «خانه گبرها» در دل دیواره‌ها که برای سکنای زرتشتیان زمان خود ساخته شده است از دیگر جذابیت‌های این دره است. گفته می‌شود قدمت این دره به دوران ساسانیان بازمی‌گردد. اگر تصمیم گرفتید به این دره سفر کنید، هیچ‌گاه به تنهایی این کار را انجام ندهید. بومی‌های منطقه مسیر «کال‌جنی» را به خوبی بلدند و شما را همراهی خواهند کرد.

 مکان های عجیب و رازآلود ایران
مکان های عجیب و رازآلود ایران

گورستانی برای جن ها

گورستان جن در روستای تیس نزدیک شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان جای گرفته است. قبرستان جن به مانند نامش مکانی ترسناک محسوب می شود که مردم تیس این قبرستان را مکان دفن اجنه می‌دانند. در این قبرستان، طرز قرار گرفتن قبرها باعث ایجاد حفره ای شده است که پرسش های زیادی را به وجود آورده است. بومی های این منطقه معتقدند با تاریکی هوا، اجنه ها بر سر مردگان خود حاضر می شوند و هرکس شب تنها گذرش به این گورستان بیافتد مورد نفرین قرار خواهد گرفت.

 مکان های عجیب و رازآلود ایران
مکان های عجیب و رازآلود ایران

باغ سنگی

راهی استان کرمان می‌شویم و به شهر سیرجان به باغی اسرار‌آمیز سفر می‌کنیم که خبری از سرسبزی در آن نیست. در نگاه اول شاید این باغ جالب و شگفت‌انگیز به نظر برسد ولی با قدم زدن در میان درختان خشک که میوه‌های آن از جنس سنگ هستند، وحشت در دل شما ایجاد می‌شود. این باغ سنگی «باغ درویش خان» نامیده می‌شود و سازنده آن مزرعه‌داری به نام «درویش‌خان اسفندیار پور» است که حدود ۴۰ سال پیش پس از خشک شدن مزرعه‌اش، حالت طبیعی خود را از دست داد و به نشانه اعتراض درختان باغش را که دیگر خشک شده بودند، در جای دیگر کاشت و سنگ‌هایی را که از کوه های اطراف جمع کرده بود، به‌عنوان میوه درختانش به آنها آویزان کرد.عده‌ای دیگر بر این باورند که درویش‌خان شبی خواب ساختن این باغ را می‌بیند و فردای آن روز به هنگام چراندن گوسفندان در بیابان، شهاب سنگی را می‌بیند که از آسمان به زمین می افتد و آن را به خانه برده و با آن باغش را می‌سازد.گفته می‌شود پس از مرگ درویش خان یکی از درختان فرو می‌ریزد و چندین مرد از روستای اطراف برای مجددا آویزان کردن سنگ‌ها و استوار کردن درخت به زحمت تلاش می‌کنند. سوال اینجاست که این پیرمرد در آخرین سال‌های زندگی خود چطور قادر به جابه‌جایی درختان و سنگ‌ها بوده است؟‌ امروزه این باغ سنگی یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر سیرجان به شمار می‌رود.

 مکان های عجیب و رازآلود ایران
مکان های عجیب و رازآلود ایران

جنگلی که جیغ می کشد

در نزدیکی های مشهد ابتدای روستای “سربرج” از توابع بخش طرقبه ، جنگلی انبوه دیده می شود که با تاریک شدن آسمان صداهای وحشت آوری از میان درختان آن به گوش می رسد که به گفته ی اهالی و غریبه هایی که به آن منطقه سفر کرده اند، شبیه جیغ است. برخی ساکنان منطقه، این صداهای وحشت آور را از ملخ هایی می دانند که به این منطقه هجوم آورده اند و شب ها به درختان پناه می برند، برخی دیگر نیز عواملی ناشناخته را از جمله آب وهوا، دلیل به وجود آمدن این صداها می دانند. جالب است بدانید که این صداها چندسالی است که به گوش می رسد و قبلا از آن خبری نبوده. این منطقه در دره ای واقع شده که رودخانه ای از آن می گذرد.این رودخانه هر سال در یک فصل خشک می شد، ولی از سال 1390، یعنی درست از سالی که این صداها از جنگل شنیده می شود، همچنان آب در آن جریان دارد و همین امر باعث جلب توجه مردم و به تبع آن، ترس آن ها از این پدیده ی شگفت انگیز شده است، وحشتی که می تواند گردشگران کنجکاو را به سوی خود جلب کند و این جنگل می تواند برای آنهایی که قصدشان از سفر تجربه ترس است و ترشح آدرنالین، کمپ زدن در آن گزینه خوبی برایشان باشد.

 مکان های عجیب و رازآلود ایران
مکان های عجیب و رازآلود ایران

 غار قاتل

غار قاتل که در 12 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه وجود دارد جزء رمزآلودترین مکان های ایران محسوب می شود. این غار برخلاف زیبایی منحصر به فردش، مشکل خاصی نیز دارد؛ قرار گرفتن در ارتفاع 3050متری کوه آن هم با وجود  عمیق ترین و صعب العبورترین راه ها این غار را به غار قاتل معروف کرده است.

 مکان های عجیب و رازآلود ایران
مکان های عجیب و رازآلود ایران

محل گذر ارواح

جزیره قشم سرزمین شگفتی‌ها و طبیعت مسحورکننده است. دره‌ای زیبا و سحرآمیز به نام «دره ستارگان» در این جزیره شگفت‌انگیز قرار دارد که علاوه بر طبیعت وصف‌نشدنی‌اش، حکایت‌ها و افسانه‌های جذابی را برای ماجراجویان روایت می‌کند. بومی‌ها معتقدند که احجام جادویی موجود در این دره، میلیون‌ها سال قبل در اثر برخورد ستاره‌ای به زمین یا توسط موجودات فرازمینی پدید آمده است. همزمان با وزش باد و هجوم ماسه، نوایی وهم‌آور از دالان‌های تو در توی این دره که در میان دیواره‌های غول‌آسای تراشیده شده قرار گرفته‌اند، در سکوت بیابان شنیده می‌شود. مردم محلی جزیره با تاریک شدن آسمان گذرشان به این دره نمی‌افتد و معمولا با لبخند مسافران غریبه را برای رفتن به این دره خوفناک در تاریکی منصرف می‌کنند، زیرا آنها معتقدند، شب‌ها، ارواح، اجنه و موجودات فرازمینی در این دره رفت و آمد می‌کنند.

 مکان های عجیب و رازآلود ایران
مکان های عجیب و رازآلود ایران


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *