تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
رم

۱۰ مکان از ناشناخته ترین جاذبه های دیدنی رم 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

ناشناخته ترین جاذبه های رم

رم یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری برای گردشگران بین‌المللی محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم که شما را با چند مکان زیبا و جذاب برای بازدید در رم آشنا کنیم. توجه داشته باشید این مقاصد گردشگری در رم کمتر مورد توجه گردشگران است. در ادامه با شما در مورد 10 مکان از این نقاط پنهان صحبت خواهم کرد.

1.  منطقه  Coppedè رم

محله Coppedè رم به مانند یک افسانه است. این مکان در میان چهار خیابان محصور شده است و در گوشه‌ ای بین Via Dora و Via Tagliamento قرار دارد. در این محله چند ساختمان بسیار زیبا و یک میدان وجود دارد که با فواره‌ای زینت یافته است. اگرچه بازدید از تک تک این ساختمان‌ ها و دیدن میدان در این محله چندان چشم‌ گیر به نظر نمی‌آید، اما در کل باید بگوییم جمع این اضداد منظره چشم‌نوازی را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد.

ناشناخته ترین جاذبه های دیدنی رم

یکی از ویژگی‌ های این منطقه آن است که چندان شناخته‌ شده نیست، بنابراین پناهگاهی برای گردشگرانی است که در خیابان‌ های شلوغ رم از یافتن آرامش ناامید می‌شوند. در این محله می‌توانید در نور غروب آفتاب استراحت کنید و عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید. بازدید از این مکان یکی از کارهایی است که توصیه می‌کنم در سفر خود به رم انجام دهید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

2. لندن کوچک (Piccola Londra) رم

پیکولا لوندرا یا لندن کوچک یکی از محبوب‌ترین مکان‌های ناشناخته رم است. خوب است که بدانید با بازدید از این مکان ناشناخته عاشق کلبه‌های به سبک ناتینگ هیل آن خواهید شد. همان‌طور که اشاره کردیم نام این محله در لغت به معنای لندن کوچک است. این محله در اوایل قرن بیستم در تلاش برای مدرن سازی رم و تطبیق آن با سبک سایر شهرهای اروپایی ساخته شده است. تضاد این محله با بقیه شهر گواهی آن است.

Piccola Londra  تنها شامل چند خیابان می‌شود، زیرا پروژه معمار Quadrio Pirani تمدید نشد و مدرن سازی شهر تنها به این چند خیابان محدود شد.

ناشناخته ترین جاذبه های دیدنی رم

3. سوراخ کلید منحصربه‌فرد در منطقه شوالیه‌های مالت (The lock of the Knights of Malta)

تپه آونتین (Aventine Hill) یکی از هفت تپه رم است که جنوبی‌ترین تپه شهر محسوب می‌شود. در زمان جمهوری روم، این شهر محل زندگی بسیاری از مردم شهر بود، اما امروزه به مکانی مملو از عمارات و باغ‌های زیبا تبدیل شده است.

نام یکی از این باغ‌ها  (Giardino degli Aranci)یا باغ پرتقال‌ها است که احتمالاً مورد علاقه بسیاری از مردم محلی رم است. این پارک که قبلاً باغ راهبان دومینیکن بود یک راز در دل خود دارد. و آن سوراخ کلیدی است که از طریق آن گنبد کلیسای سنت پیتر در دوردست توسط آن دیده می‌شود.

ناشناخته ترین جاذبه های دیدنی رم

4. کلیسای سانتو استفانو روتوندو آل سلیو  (Basilica di Santo Stefano Rotondo al Celio)

من می‌توانم یکی از هزاران کلیسای رم را برای بازدید به شما معرفی کنم، بالاخره شما به احتمال زیاد بین ده تا بیست کلیسا در سفر خود خواهید دید. اما کلیسای سانتو استفانو روتوندو آل سلیو مکانی است که نمی‌توانم از ذکر آن خودداری کنم.

باسیلیکا دی سانتو استفانو روتوندو آل سلیو به دلیل نزدیکی به کولوسئوم، کلیسایی است که کاملاً آنچه را که به دنبالش هستیم برآورده می‌کند. معماری دایره‌ای این کلیسا، فضای داخلی غم‌انگیز آن‌که با نقاشی‌های دیواری با موضوع شهادت‌ها تزیین شده است، و فضای آرامگاهی آن مکانی را ایجاد می‌کند که در کمتر جایی در رم خواهید یافت.

ناشناخته ترین جاذبه های دیدنی رم

5. ساختمان دوریا  پامفیلیج  (Doria Pamphilj Palazzo) رم

این کاخ یکی از نادیده گرفته‌ترین مکان‌های رم است که در مرکز شهر، نزدیک فواره تروی، پانتئون و بنای یادبود ویکتور امانوئل دوم است و نمای زیبایی دارد. درون آن یک فانتزی باروک است و موزه‌ای دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید.

مجموعه موزه متعلق به خانواده‌ای است که نام خود را به کاخ می‌دهد. این بنا با آثار هنری رافائل، تیتیان و ولازکوئز همراه با نقاشان دیگر، در گالری این کاخ به زیبایی تزئین شده است.

این کاخ، مکان مناسبی برای استراحت و فرار از شلوغی‌های خیابان‌های رم است، به خصوص در داخل موزه که در آن یک حیاط ستون‌دار پیدا خواهید کرد که خورشید به طرز خاصی به آنجا می‌تابد.

6. پارک قنات‌ ها (Park of the Aqueducts) رم

اگر Sorrentino’s ‘La Grande Bellezza را دیده باشید، این پارک یادآور یکی از صحنه‌هایش است و اگر ندیده باشید، برای اولین بار مکانی را با حس ویرانه‌ای از دنیای باستان کشف خواهید کرد. اینجا پارکی است که پوشش گیاهی آن در میان بقایای یک تمدن گمشده رشد کرده است. پارک قنات‌ها بدون شک یکی از جالب‌ترین مکان‌های رم به خصوص هنگام غروب خورشید است که در قاب یکی از طاق‌های قنات‌های آکوا فلیکس یا آکوا کلودیا که هنوز در این پارک پابرجا هستند، ناپدید می‌شود.

ناشناخته ترین جاذبه های دیدنی رم

7.  جزیره تیبر ( Tiber Island) رم

رودخانه تیبر در مرکز تاریخی رم از میان منطقه تراستوره که یکی از جذاب‌ ترین محله‌ های رم است عبور می‌کند.  بر فراز رودخانه، پل Ponte Cestio  قرار گرفته است که به جزیره کوچک Tiber متصل می‌شود. این جزیره جذاب و دیدنی، مانند یک شهر کوچک قرون‌وسطایی، دارای پل‌های قدیمی و کلیسای مربوط به خود است.

جزیره تیبر زمانی معبدی را در خود جای داده بود که به آسکولاپیوس، خدای پزشکی یونان اختصاص داده شده بود. این معبد برای برگزاری جشن توقف طاعون در رم ساخته شده بود و این معبد امروزه یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های رم است.قدم زدن در اطراف جزیره تیبر یکی از تفریحات مورد علاقه در بازدیدم از رم است. به علاوه اینجا یکی از مکان‌های عالی برای گشت‌وگذار در محله یهودیان رم محسوب می‌شود .

در طول تابستان، این جزیره میزبان جشنواره فیلم ایزولا دل سینما است. همچنین کافه‌ها، رستوران‌ها و غرفه‌های غذا در مسیر رودخانه وجود دارد که فضای شاد و خاطره‌انگیز به آن بخشیده است.

8. موسی میکل‌آنژ رم

در طول بازدید خود از رم، شما با هنر و نبوغ میکل‌آنژ بووناروتی آشنا خواهید شد. پیتا، نقاشی‌های دیواری کلیسای سیستین از جمله آثار وی هستند. اما بدون شک تا زمانی که با چشمان خویش اثر موسی را نبینید متوجه هنر و خلاقیت وی نخواهید شد.

ناشناخته ترین جاذبه های دیدنی رم

مجموعه آثار میکل‌ آنژ که در مقبره پاپ ژولیوس دوم در کلیسای سن پیترو در وینکولی (در میدانی به همین نام) واقع شده است. این مجموعه‌ از مجسمه‌های ساخته شده توسط وی تشکیل شده است. در طول خلق اثر، پاپ کمک‌های مالی خود را برای ساخت آثار قطع کرد. در نتیجه از میکل‌آنژ و آنچه قرار بود یک مجموعه عظیم از 40 مجسمه باشد، صحنه‌ای باقی ماند که در آن میان، تنها چهره موسی برجسته می‌شود.

9. Piazzale Giuseppe Garibaldi, at the Gianicolo

یکی دیگر از لوکیشن‌ های فیلم سورنتینو، «زیبایی بزرگ»  ‘The Great Beauty’، در Piazzale Giuseppe Garibaldi فیلم‌برداری شده است که بنای یادبود نظامی برای  سیاستمداری به همین نام و فواره شگفت‌انگیز ساخت قرن هفدهم با نام Fontana dell’Acqua Paola  نیز در آن قرار دارد. این ساختمان در بالای تپه Gianicolo که به‌عنوان هشتمین تپه رم نیز شناخته می‌شود، ساخته شده است. این مکان مناظر زیبایی از شهر را به خصوص در هنگام طلوع یا غروب خورشید پیش چشمان شما به تصویر می‌کشد.

10. چشم‌انداز بورومینی (Perspective of Borromini) رم

سرانجام، به دهمین گوهر پنهان خود در رم می‌رسیم. چشم‌ انداز بورومینی یکی از جذاب‌ ترین مکان‌ها در رم است. این چشم‌انداز در حیاط پر از درختان پرتقال در  Palazzo Spada واقع شده است. این اثر توسط کاردینال اسپادا سفارش داده شده است. چشم‌انداز بورومینی یک گالری 8 متری است که در انتهای آن مجسمه‌ای قرار دارد که به مریخ، خدای جنگ رم پیشکش شده است.

این اثر، کار ذهن درخشان معمار جووانی بورومینی است. وی با استفاده از یک کف صعودی و یک سقف نزولی، با ستون‌های جانبی که برای ایجاد پرسپکتیو کوچک‌ و کوچک‌تر می‌شوند، ساخته شده است. همه این اثر یک منظره کوچک تئاتری بسیار معمولی از زیبایی‌شناسی باروک است که ارزش دیدن را دارد.

ناشناخته ترین جاذبه های دیدنی رم


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *