تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ویزا

گرفتن ویزای کدام کشورها برای ایرانیان راحت‌ تر است؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که قبل از انتخاب مقصد گردشگری خارجی باید مورد توجه قرار بگیرد، شرایط اخذ ویزای مربوط به کشور مورد نظر است. چرا که ویزا در اصل سند اجازه ورود بیگانگان به خاک کشورها بوده و با توجه به سیاست‌های کشورها امکان اینکه نتوان به راحتی ویزای مربوط به مقصدی را دریافت کرد، وجود دارد. با توجه به اینکه ایرانیان سفر کردن به کشورهای خارجی و آشنا شدن با فرهنگ‌های مقاصد مختلف را دوست دارند لازم دانستیم تا در این نوشته به معرفی کشورهایی که گرفتن ویزا برای ایرانیان را آسان می‌گیرند، بپردازیم.

کشورهای با ویزای آسان برای گردشگران ایرانی

سفر به بسیاری از کشورهای دنیا (به خصوص اروپایی و آمریکایی) برای گردشگران ایرانی امری دشوار و هزینه‌بر است. چرا که گرفتن ویزا برای ایرانیان به این مقاصد دشوار بوده و از همین رو برای سفرهای تفریحی ترجیح داده نمی‌شوند. در مقابل کشورهایی نیز وجود دارند که شرایط اخذ ویزای توریستی را برای گردشگران ایرانی تسهیل کرده و علاقه‌مندان به سفر می‌توانند به آسانی و با هزینه کم اجازه ورود به آن‌ها را پیدا کنند. این مقاصد عبارتند از:
•    امارات متحد عربی
دبی به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای امارات متحد عربی شناخته شده و به دلیل بافت مدرن و سواحل بی‌نظیر خود امروزه به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. به طوری که سفر به دبی نه تنها در بین گردشگران ایرانی بلکه در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری داشته و سالانه از مورد بازدید گردشگران خارجی بسیار زیادی قرار می‌گیرد. خوشبختانه سفر به این شهر زیبای عربی برای ایرانیان بسیار آسان بوده و علاقه‌مندان می‌توانند در هر فصل از سال برنامه‌ریزی‌های لازم را برای همراه شدن با تور دبی انجام دهند. چنانچه ایده سفر به این مقصد لوکس دنیا برای شما نیز جذاب است می‌توانید تنها با در دست داشتن پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار برای دریافت ویزای آن اقدام کنید. توجه داشته باشید که برای صدور ویزای دبی نیاز به ۳ الی ۷ روز کاری زمان داشته و مدت زمان اعتبار آن بسته به نوع درخواست مسافران می‌توان بین دو هفته الی سه ماه متغیر باشد.

گرفتن ویزای کدام کشورها برای ایرانیان راحت‌ تر است؟
•    تایلند
از دیگر کشورهایی که گرفتن ویزا برای ایرانیان را آسان کرده، تایلند است. کشور تایلند با سواحل و طبیعت بی‌نظیر خود یکی از مقاصد گردشگری فوق‌العاده محبوب در بین توریست‌های کل دنیا محسوب می‌شود. این کشور آسیای جنوب شرقی بدون اغراق گردشگران را با زیباترین مناظر طبیعی روبرو کرده و در کنار آن با فرهنگ و تاریخ غنی خود سفری همه چیز تمام را برای آن‌ها رقم می‌زند. پس تنها کاری که برای همراه شدن با تور تایلند نیاز دارید، در دست داشتن گذرنامه با اعتبار ۶ ماهه برای ارائه درخواست ویزای مربوطه است. ویزای توریستی تایلند ۵۸ روزه بوده و تا ۹۰ روز بعد از صدور نیز اعتبار دارد. خبر خوب دیگر اینکه اخذ ویزای توریستی تایلند به صورت الکترونیکی نیز ممکن بوده و افراد می‌توانند در حداقل زمان ممکن بدون کوچکترین دردسر برای دریافت ویزای خود اقدام کنند.
•    هند
سرزمین هندوستان از دیگر کشورهایی دیدنی دنیا است که شرایط گرفتن ویزا برای ایرانیان را تسهیل کرده است. بنابراین کسانی که عاشق فرهنگ هندی، بازدید از معابد باشکوه و همچنین تاج محل به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید هستند می‌توانند مدارک درخواست شده برای صدور ویزای هند را به سفارت این کشور ارائه داده و منتظر دریافت آن باشند. البته امروزه امکان گرفتن ویزای الکترونیکی هند نیز ممکن شده و گردشگران می‌توانند تنها با پرداخت هزینه بیشتر بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست ویزا داده و ظرف ۴۸ ساعت آن را دریافت کنند. این ویزا می‌تواند به صورت اقامت ۳۰ روزه و یا ۹۰ روزه بسته به نیاز مسافران ارائه شده و تنها تفاوت آن‌ها در هزینه‌ای است که بابت گرفتن آن پرداخت می‌شود.
•    روسیه
روسیه به عنوان کشوری وسیع و پهناور طیف گسترده‌ای از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی را در خود جای داده و از همین رو توانسته مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به سفرهای خارجی قرار بگیرد. روسیه یک کشور اوراسیایی بوده اما بخش اعظم آن در قاره آسیا قرار دارد. از همین رو گرفتن ویزای روسیه برای ایرانیان چندان دشوار نبوده و با ارائه یکسری مدارک هویتی و همچنین طی کردن مراحل اداری می‌توان در کوتاه مدت برای اخذ آن اقدام کرد. ویزای توریستی روسیه نیز به صورت‌های یک بار ورود، دو بار ورود و چند بار ورود ارائه شده و تنها تفاوت آن‌ها در هزینه و همچنین مدت زمان اعتبار است.
•    چین
چین جز کشورهایی است که در طول سال‌ها روابط دوستانه‌ای با ایران داشته و علاوه بر آن به دلیل قرار گرفتن در قاره آسیا، شرایط اخذ ویزا را برای گردشگران ایرانی آسان گرفته است. بنابراین افرادی که علاقه زیادی برای سفر به چین دارند، می‌توانند با پرکردن فرم مربوطه و همچنین ارائه واچر هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما و از همه مهم‌تر پاسپورت با اعتبار ۶ ماهه در کمترین زمان ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند. مدت زمان اقامت در کشور چین با ویزای توریستی ۳۰ روزه بوده که مدت خوبی برای کشف جذابیت‌های آن است.

گرفتن ویزای کدام کشورها برای ایرانیان راحت‌ تر است؟

کشورهای با ویزای فرودگاهی برای گردشگران ایرانی

یکی از آسان‌ترین راه‌های گرفتن ویزا برای ایرانیان، اخذ ویزای فرودگاهی است. به این صورت که گردشگران می‌توانند به محض ورود به فرودگاه کشور مربوطه ویزای کشور مقصد را بگیرند. برخی از این ویزاها به صورت رایگان به گردشگران ارائه شده و برخی دیگر با پرداخت هزینه آن صادر می‌شوند. مقاصد گردشگری که اجازه ورود به خاک خود را به صورت فرودگاهی به توریست‌ها می‌دهند، عبارتند از:
آذربایجان، عمان، نپال، لبنان، مالدیو، لائوس، ماداگاسکار، کامبوج، تیمور شرقی، جمهوری بنین، کیپ ورد، توگو، رواندا، کنیا، موزامبیک، تانزانیا، گینه بیسائو، سومالی، زیمبابوه، اوگاندا، سومالی، سنگال، سیرلئون، مجمع الجزایر قمر، کینه، نیجریه، موریتانی، ساموآ، پالائو، تووالو، بولیوی.
این ویزاها بسته به قانون کشورها به صورت ۳۰ الی ۹۰ روزه ارائه می‌شوند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

گرفتن ویزای کدام کشورها برای ایرانیان راحت‌ تر است؟

کشورهای بدون ویزا برای گردشگران ایرانی

در میان همه این موارد برخی از کشورها نیز وجود دارند که برای سفر ایرانیان به آن‌ها نیازی به تهیه ویزا نبوده و تنها با در دست داشتن پاسپورت معتبر می‌توان وارد خاک آن‌ها شد. بنابراین اگر جز دسته‌ای از افراد هستید که پروسه اداری اخذ ویزا برای شما دشوار و حوصله‌ سربر است، می‌توانید با انتخاب آن‌ها برنامه‌ریزی سفر خود را ترتیب دهید. در زیر لیست کامل از کشورهایی که سفر به آن‌ها نیاز به گرفتن ویزا برای ایرانیان ندارند را آورده‌ایم:
ارمنستان، ترکیه، مالزی، عمان، گرجستان، سوریه، عراق، ایالات فدرال میکرونزی، دومینیکا، هائیتی، ونزوئلا، اکوادور
توجه داشته باشید که عدم نیاز به ویزا به معنای اجازه اقامت طولانی مدت در این مقاصد نبوده و هر کشوری اجازه گشت و گذار به تعداد روزهای محدودی را به گردشگران خود می دهد.

گرفتن ویزای کدام کشورها برای ایرانیان راحت‌ تر است؟

سفری آسان به کشورهای خارجی با آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان

همان طور که گفته شد، اخذ ویزای توریستی به منزله دریافت جازه ورود به خاک هر کشوری بوده و از همین رو گردشگران باید قبل از هر کاری برای دریافت آن با توجه به مقصد گردشگری مورد نظر خود اقدام کنند. گاهی اوقات مراحل اخذ ویزا دشوار و پیچیده بوده و بعضا نیز در نتیجه سیاست‌های متقابل بین دو کشور کاری بسیار راحت محسوب می‌شود. در هر صورت برای اینکه این پروسه به درستی و بدون کوچکترین دردسر سپری شود، کمک گرفتن از افراد کاربلد در این زمینه خالی از لطف نخواهد بود. نکته مهم دیگر اینکه نباید فراموش کرد که گرفتن ویزا تنها بخشی از کارهای ضروری در سفرهای خارجی بوده و رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما از دیگر مواردی هستند که باید با دقت دنبال شوند.
آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان به عنوان یکی از بهترین‌های این حوزه به گردشگران کمک می‌کند تا در حداقل زمان ممکن هماهنگی‌های مورد نیاز را بسته به مقصد گردشگری خود انتخاب کرده با خیالی آسوده از سفر خود لذت ببرند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق یکی از پل‌های ارتباطی به شماره تلفن ۷۵۲۱۲-۰۲۱ و ۲۶۴۰۹۸۲۸-۰۲۱ با آژانس مقتدر سیر تابان در ارتباط بوده برای رزرو یک تور مسافرتی باکیفیت و همه چیز تمام اقدام کنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *