تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تبریز

پارک جنگلی عباس میرزا | از جاهای تفریحی تبریز 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک جنگلی منطقه بسیار وسیعی است که با طبیعتی دست نخورده و مهار نشده برای حفاظت از محیط زیست هر منطقه‌ای فراهم شده است. پارک جنگلی شباهت بسیاری به جنگل دارد؛ اما از نظر وسعت کوچک‌تر است. همچنین نوع درختی که در پارک جنگلی کاشته می‌شود بر اساس شرایط جغرافیایی و آب و هوای هر منطقه متفاوت است. یکی از پارک‌های جنگلی در ایران، پارک جنگلی عباس میرزا در تبریز است که به عنوان تفرجگاه در شمال غرب کشور قرار گرفته است و یک جاذبه تفریحی و طبیعی در تبریز محسوب می‌شود.

معرفی پارک جنگلی عباس میرزا تبریز

پارک جنگلی عباس میرزا با وسعت 1800 هکتار از بزرگ‌ ترین پارک‌ های جنگلی کشور ایران شناخته می‌شود. این پارک به عنوان جاذبه تفریحی و طبیعی در استان آذربایجان شرقی قرار دارد که در 5 کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است و دارای آلاچیق و زمین بازی است. پارک عباس میرزا توسط ولیعهد قاجار، عباس میرزا جهت آبادانی تبریز تشکیل شد. این تفرجگاه، زیبایی بی‌نظیری دارد که در هر فصل سال به ویژه بهار بسیار چشم‌گیر است. فصل بهار در کنار روییدن شقایق و فضا سبز فوق‌العاده منظره چشم‌نوازی را خلق کرده است. همچنین نهال‌هایی سازگار با آب و هوای تبریز مانند اقاقیا و نارون و بید مجنون در این پارک کاشته شده است. در فصل بهار نیز درخچه‌های بسیاری همچون یاس زرد و یاس طاووسی و آقطی خودنمایی می‌کند.

پارک جنگلی عباس میرزا

امکانات پارک جنگلی عباس میرزا تبریز

  • دسترسی به وسایل نقلیه
  • زمین بازی
  • آلاچیق
  • سرویس بهداشتی
  • پارکینگ
  • پوشش شبکه
  • وسایل بازی کودکان
  • نمازخانه

مجتمع‌های تفریحی پارک عباس میرزا تبریز

  • اکو موزه عشایر
  • موزه حیات وحش
  • باغ پرندگان
  • بازیکده خانوداه و کمپینگ خانواده

اکو موزه عشایر

اکو موزه عشایر به منظور معرفی اقوام کوچ نشین و عشایر استان آذربایجان شرقی در سال 1391 ساخته شد. موزه عشایر بخشی از فرهنگ و ارزش و سنت‌های اصیل ایرانی را نشان می‌دهد. این موزه عناصر و ترکیب‌های فرنگی زندگی عشایری را به تصویر می‌کشد و ثبت و ضبط فرهنگ عشایری می‌تواند در خویشتن شناسی فرهنگ ایرانی مفید واقع شود. هدف ایجاد اکو موزه عشایر نشان دادن اعتقادات و آداب و رسوم، زبان، مسکن، خوراک و پوشاک و صنایع دستی آن‌ها است. همچنین این موزه به دلیل اینکه در مسیر پرتردد تبریز قرار دارد، گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

موزه باغ وحش تبریز

این موزه با 200 متر مربع در تبریز قرار دارد که شامل پیکرهای تاکسیدرمی شده جانوران و حیوانات مختلف مربوط به مناطق گوناگون کشور مخصوصاً آذربایجان جمع آوری شده است. جانوران تاکسیدرمی به صورت علمی و ضدعفونی و آرایش شده در ویترین‌های مخصوص نگه داری می‌شوند و بازدید کنندگان می‌توانند به تماشا آنها بپردازند. موزه باغ وحش، پیکرهای کامل انواع پرندگان و چرندگان و خزندگان و حشرات و سایر حیوانات اهلی و وحشی که حتی برخی از آن‌ها نادر هستند در این موزه قرار دارند.

بازیکده خانواده و کمپینگ خانواده

بازیکده خانواده تبریز از پیشرفته‌ترین و مجهزترین امکانات و تجهیزات رفاهی و تفریحی و سرگرمی که با مشارکت شهرداری تبریز در پارک جنگلی عباس میرزا ساخته شده است. این بازیکده از استاندارهای لازم برای استفاده تمامی سنین تهیه شده است و از مدرن‌ترین امکانات بازی و تفریحی به شمار می‌رود. بازیکده خانوده در فضایی به متراژ 5000 و با طراحی 6 محوطه بازی شامل مجموعه تفریحی ورزشی برای جوانان، مجموعه تجهیزات مهیج طنابی و پل معلق برای تمامی سنین، شادیکده برای کودکان و نوجوانان، مجموعه مدرن اسکیت برای سنین مختلف، مجموعه صخره نوردی برای جوانان و بزرگسالان و مجموعه بازی‌های مداری و راپل برای جوانان و بزرگسالان طراحی شده که استاندارهای بین‌المللی در آن رعایت گردیده است.

بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی عباس میرزا تبریز

فصل بهار بهترین زمان بازدید از پارک جنگلی عباس میرزا است؛ زیرا فصل بهار در کنار فضا سرسبز و کم نظیر و همچنین آب و هوا بسیار خوش، سفر بسیار لذت بخشی را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین فصل بهار مملو از درخت‌های همچون عرعر و زبان گنجشک، سرو نقره‌ای، زرشک، رز، برگ نو، زالزالک، سرو خمره‌ای و داغداغان است که منظره چشم‌نوازی را به وجود می‌آورد.

آدرس پارک جنگلی عباس میرزا تبریز: تبریز، ضلع جنوبی اتوبان شهید کسائی

پارک جنگلی عباس میرزا

نزدیک ترین جاذبه های گردشگری به پارک جنگلی عباس میرزا

  • پارک ائل باغی
  • پارگ ائل گلی

پارک ائل باغی

پارک ائل باغی معروف به پارک خانوده است که با وسعت 230 هکتار در تبریز قرار دارد. این پارک مسیر‌های مناسبی برای پیاده روی و دوچرخه سواری دارد. همچنین کوه‌نوردان نیز می‌توانند با گذر از جاده سربالایی پارک، خود را به کوه برسانند. پارک ائل باغی فضایی سرسبز و گلکاری شده دارد که لذت بصری را دو چندان می‌کند. از المان‌های جذاب این پارک آبشار مصنوعی و استخر بالای آن است. امکانات این پارک شامل آلاچیق، نیمکت، سرویس بهداشتی، لوازم ورزشی، بازی برای کودکان و رستوران و بوفه می‌توان اشاره کرد. همچنین دارای سورتمه است که با 4 کیلومتر پیاده روی می‌توانید به آن برسید و از مسیر گلگون شده لذت ببرید.

پارک ائل گلی

پارک ائل گلی در 7 کیلومتری شهر تبریز واقع شده است که مکان بسیار خوبی برای استراحت و تفریح محسوب می‌شود. پارک ائل گلی دارای دریاچه‌ای است که از مشهورترین جاهای دیدنی تبریز محسوب شده که در فصل زمستان با یخ زدن دریاچه نما بسیار خیره کننده و متفاوتی را به محیط اطراف می‌بخشد. در وسط استخر یک عمارت ائل گلی بنا شده که در حال حاضر به عنوان رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارک امکانات مختلفی مانند قایق سواری، مینی گلف، مسیر مخصوص برای دوچرخه سواری، غرفه فروش و درشکه سواری و… دارد.

سخن پایانی

پارک جنگلی عباس میزرا تبریز، به دلیل امکاناتی که دارد مکان بسیار خوبی برای تفریح همراه خانواده و دوستانتان محسوب می‌شود. این پارک با وسعت 1800 هکتار علارغم نبود منابع آبی، مورد حفاظت و نگهداری سازمان پارک و فضا سبز قرار دارد. فصل بهار در ماه های فروردین و اردیبهشت می‌توانید از مناظر بی‌نظیر این پارک لذت کافی را ببرید و در کنار آن با رفتن به بازیکده خانواده پارک عباس میرزا روز فوق‌العاده‌ای برای خود رقم بزنید. همچنین در روزهای دیگر حتماً سری به پارک ائل باغی و ائل گلی بزنید تا از طبیعت کم‌نظیر شهر تبریز بهره‌مند شوید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *