تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان, سوغاتی

مشهور ترین و بهترین کارخانه های گز اصفهان کدام اند ؟ 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بیش از 400 کارگاه تولیدی گز در اصفهان و شهر های اطراف مثل بلداجی و یزد وجود دارد . چه مصرف کننده باشید و چه فروشنده گز ، دوست دارید از برند های بزرگ و معتبر خرید کنید و شانس خودتان را برای خرید گز با کیفیت ، از یک برند آشنا ، بالا ببرید . بسیاری از برند های گز اصفهان حتی نشان استاندارد و گواهی بهداشتی ندارند . پس انتخاب و شناخت برند بسیار مهم است . در این مقاله به معرفی 8 برند معروف گز اصفهان میپردازیم .

بهترین برند گز اصفهان

کیفیت یک گز به چه عواملی بستگی دارد ؟

مهمترین عامل در کیفیت گز ، انتخاب مواد اولیه و توانایی پخت گز است . وقتی قرمه سبزی مادرتان را با افراد دیگر مقایسه میکنید ، تفاوت هایی حس میشود . مواد اولیه قرمه سبزی همه جا یکسان است ، اما شیوه پخت و مهارت تهیه آن ، کاملا بستگی به آشپز دارد . گز هم به همین شکل است . مواد اولیه گز یکسان است اما چگونگی پخت و تکنیک های ظریف خلیفه (آشپز گز) روی طعم آن تاثیر زیادی دارد . خیلی از برند های ذکر شده ، قدمت زیادی دارند ولی چون با فوت(مرگ) خلیفه ، در روند تهیه گز تغییر ایجاد شده است ، امروزه به کیفیت سال های قبل نیستند . عامل بعدی مواد اولیه است . مهمترین ماده اولیه در طعم گز ، نوع شیرین کننده استفاده شده است . این شیرین کننده میتواند ، شکر ، عسل و گزانگبین باشد که قیمت های متفاوتی دارند . مرغوب ترین گز ، همان گزی است که با گزانگبین تهیه شده و شیرینی لطیفی دارد . گلو را نمیزند و  از قضاخوشمزه تر از بقیه است . شما میتوانید برای خرید اینترنتی بهترین گز های اصفهان به وبسایت برند هایی که ذکر میکنیم ، رفته و مستقیم از کارخانه خرید کنید .

گز کرمانی

گز کرمانی ، قدیمی ترین گز اصفهان :

مخترع گز شخصی به اسم محمد علی شکرچیان بود . در دوره آقای شکرچیان بیشتر قنادی ها و شیرینی پزی ها به مقدار محدود گز تولید میکردند و برند ثبت شده ای نداشتند . در سال 1281 حاج میرزا حسن کرمانی اولین برند گز اصفهان را ثبت کرد و تا امروز نزدیک به 120 سال است که گز تولید میکند . گز کرمانی 3 نسل به ارث رسیده و از مشهور ترین گز های اصفهان به شمار میرود . گز کرمانی اولین وارد کننده گلوکز مایع از باکو آذربایجان بود و توانست استفاده از گزانگبین در گز را محدود کند . و قیمت گز را کاهش دهد .

گز شاهکار (بلداجی اصلی ) ، با کیفیت ترین گز اصفهان :

نمیشود لقب بهترین را برای سال ها به برند خاصی داد . هر ساله با تغییر تفکر یک برند و مدیریت های اعمال شده در خط تولید و استفاده از مواد اولیه با کیفیت ، بهترین ها تغییر میکند . از سال 1396 تا 1401 بر اساس معیار  PRPS  که از سمت معاونت غذا و دارو معرفی میشود . گز شاهکار (گز اصلی بلداجی) بهترین گز اصفهان در زمینه رضایت مشتری و رعایت اصول بهداشتی معرفی شده است . گز شاهکار یا گز اصلی بلداجی در سال 1353 توسط حاج احمد طهماسبی تاسیس شد و همچنان توسط ایشان اداره میشود . استفاده از بخار آب بجای حرارت آتش در تولید گز و طراحی پاتیل اینورتر(INVERTER) از اختراعات حاج احمد به حساب می آید . گز شاهکار در زمینه صادرات و فروش عمده از فعال ترین برند های گز ایران است و به 23 کشور مختلف صادرات دارد .


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

گز شاهکار بهترین گز اصفهان

گز سکه ، نوآور ترین گز اصفهان :

شاید نو آوری بخش مهمی در توسعه یک صنعت باشد . جایی که گز سکه  ، پیشتاز نوآور ترین برند گز اصفهان را به خود اختصاص میدهد . گز سکه اولین تولید کننده گز بدون قند ایران است که حتی دانشکده گز سازی هم برای تعلیم و آموزش گز سازی به تولید کننده ها تاسیس کرده است .گز سکه یک شرکت دانش بنیان است و محصولات جالبی تولید میکند . گز سکه از قدیمی ترین گز های اصفهان است اما امروزه از به شهرت قبل نیست و جایگاه خاصی در بازار ندارد . حاج احمد طهماسبی موسس گز شاهکار در دوره جوانی در کارگاه گز سکه ، تهیه گز  را آموزش دیده است .

گز مظفری با بسته بندی های پارسی :

گز مظفری نیز از با کیفیت ترین گز های اصفهان است که به بسته بندی های پارسی معروف است . تعدادی از بسته بندی محصولات این شرکت ، داستان های شاهنامه و هزار و یک شب است که طراحی جالبی دارند . در لحاظ کیفیت ، گز مظفری در دسته گز های با کیفیت اصفهان دسته بندی میشود که در سال 1310 توسط حاج محمد علی مظفری تاسیس شده است و امروزه توسط پسر ایشان اداره میشود .

دردشتی ، معراج و آنتیک از برادران دردشتی :

این 3 برند توسط خانواده دردشتی تاسیس و اداره میشوند که از شناخته شده ترین خانواده ها در صنعت گز هستند . ریشه این برند ها به سال 1332 برمیگردد . کیفیت و بسته بندی هر 3 برند خوب است و در یک سطح قرار دارد . اما گز آنتیک به واسطه مدیریت بهتر و تبلیغات ، جایگاه بهتری در ذهن مردم دارد و شناخته شده تر است .

گز شیرین دومین گز قدیمی اصفهان :

گز شیرین هم از معروف ترین گز های اصفهان است که در سال 1291 تاسیس شده و قدمتی نزدیک به 100 سال دارد . فلسفه این برند ، در واقع زیاد تجاری سازی و صادرات گز نیست و فروش اصلی آن ها در اصفهان و نمایندگی های خودشان است . شیرین کیفیت خیلی خوبی دارد و در تعدادی محصولات گران قیمت خود از گزانگبین و ترنجبین استفاده میکند .

سخن آخر:

قطعا برند های دیگری از گز اصفهان وجود دارند که شاید کیفیت بهتری از برند های ذکر شده داشته باشند . اما شناخته شده و مطرح نیستند و در سطح یک برند ملی و جهانی نیستند و تمام برند های ذکر شده در این مقاله دارای استاندارد های  ISO  و گواهی های صادرات به کشور های مختلف هستند. اما برخی مثل گز شاهکار و گز کرمانی حتی استاندارد های صادرات به اروپا را هم دارند .


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. سلطانی 1352

    گز شاهکار اصلا کیفیت خوبی نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *