تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه, مسکو

آسمان نمای مسکو روسیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آسمان نمای مسکو روسیه

در این مقاله از مقالات جاهای دیدنی روسیه یکی از جاذبه های بسیار زیبای روسیه یعنی آسمان نمای مسکو را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

آسمان نمای مسکو یکی از جاذبه ها و دیدنی های روسیه است که در صورتی که به نجوم علاقه داشته باشید می توانید در تور روسیه از آن بازدید نمایید.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آسمان نمای مسکو یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین آسمان نماها در جهان است و در عین حال یکی از جاذبه های گردشگری مسکو محسوب می شود که در سال های 1927 – 1929 ساخته گردیده است. این آسمان نما همه روزه به غیر از سه شنبه ها از ساعت 10 صبح تا 9 شب برای بازدید علاقه مندان نجوم باز است.

آسمان نما به عنوان یکی از بزرگترین و درخشان ترین ستاره ها در آسمان موزه های مسکو، به انواع گجت های روز، نمایشگاه های تعاملی و برنامه های آموزشی مجهز است. تالار ستارگان (بزرگترین تالار آسماننمای اروپا)، با سقف گنبدی نقره ای 25 متری، از گاردن رینگ نیز قابل مشاهده است. روایت های فیلم های مستند به زبان های گوناگون ترجمه گردیده است.

آسمان نمای مسکو روسیه
آسمان نمای مسکو روسیه

یک سالن نمایش چهار بعدی (R450) و یک نمایشگاه تعاملی به نام لوناریوم (R450) نیز به مجموعه جاذبه های آسمان نما اضافه کرده شده اند. در سالن لوناریوم بازدیدکنندگان می توانند قوانین طبیعت را به طور عملی و ملموس تجربه کنند.

بیشتر آسمان نماها گنبدهایی دارند که تماشاچیان زیر آن ها می نشینند و تصاویری از آسمان را که روی گنبد افتاده تماشا می کنند. از آن جا که آسمان نمای مسکو از قدیمی ترین و بزرگترین آسمان نماهای جهان به شمار می آید شهرت جهانی دارد و از آن به عنوان یکی از دیدنی های روسیه نام برده خواهد شد.

آسمان نمای مسکو روسیه
آسمان نمای مسکو روسیه

قسمت های گوناگون این آسمان نما نظیر سالن بزرگ ستارگان، سالن کوچک ستارگان، موزه اورانیا و موزه تعاملی به شما کمک می کند تا پدیده های طبیعی مربوط به ستاره شناسی را واقعی تر و بهتر درک نمایید.

سالن بزرگ ستارگان که در طبقه سوم قرار گرفته اصلی ترین قسمت آسمان نمای مسکوست و سالنی پر از صندلی های متحرکی دارد که به شما امکان می دهد روی آن ها دراز بکشید و به تماشای افلاک بنشینید و از گذشته، حال و آینده ستارگان کهکشان راه شیری مطلع شوید.

این بخش آنقدر اصلی طراحی شده که تصور می نمایید در یک سفر فضیی واقعی قرار گرفته اید و اطراف کره زمین گشت و گذار می نمایید.

آسمان نمای مسکو روسیه
آسمان نمای مسکو روسیه

قسمت سالن کوچک ستاره نیز به شما این تصور را می دهد که با تلسکوپی بزرگ و دقیق به آسمان پرستاره شب خیره شده اید. در این سالن حتی می توانید بر حلقه سیاره زحل سواری نمایید و یک واقعیت را به شکل رویایی 5 دقیقه ای تجربه نمایید.

اسکای پارک، دیگر قسمت مهم آسمان نما یا همان پلانتاریوم مسکو قسمت پارک آسمان یا اسکای پارک است. این قسمت که در فضای آزاد قرار گرفته در حقیقت رصدخانه است، تلسکوپ های فوق پیشرفته در کنار وسایل ستاره شناسی قدیمی در معرض دید عموم واقع شده است.

در قسمت موزه تعاملی لوناریم نیز می توانید حس یک کاوشگر فضا را تجربه نمایید و از اختراعات جدید دانشمندان در عرصه فضانوردی و ستاره شناسی از نزدیک آگاه شوید.

آسمان نمای مسکو روسیه
آسمان نمای مسکو روسیه

در موزه اورانیا دیگر قسمت آسمان نمای مسکو تلاش شده تا قوانین جهان اطراف کره زمین با زبانی ساده به مردم آموزش داده شود. جواب هر سوالی از علم ستاره شناسی در اعصار گوناگون تا هر سئوالی که در مورد نجوم داشته باشید را می توانید در این قسمت پیدا نمایید.
دسترسی به این آسمان نما از طریق ایستگاه های حمل و نقل عمومی نظیر ایستگاه مترو و اتوبوس بسیار آسان است. رستوران، کافه، سالن نمایش و موزه از جمله امکانات این آسمان نمای منحصر به فرد است.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *