تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان

بازار بزرگ و سنتی اصفهان | Grand Bazaar Of Isfahan 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

بازار بزرگ و سنتی اصفهان

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ تراول شما را با بازار بزرگ اصفهان آشنا خواهیم کرد. در ادامه مطلب همراه ما یاشید.

اصفهان دارای بازار بزرگ و سنتی می‌باشد که در بین بازارهای جهان اسلام کمتر بازاری با آن می‌تواند مقابله کند. ژان شاردن جهانگرد بزرگ و معروف فرانسوی در مورد معماری و تزئینات بازار بزرگ اصفهان به خوبی یاد کرده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

بازار اصفهان یک بازار تاریخی است که قدیمی‌ ترین و بزرگترین بازار خاورمیانه می‌باشد. ژان شاردن میگوید «بازار قیصریه و این بازار با سر در عالی و تزئینات آجرهای چینی (کاشیکاری) و سکوهای وسیع سنگ یشم و سماق که جواهر فروشان و زرگران انواع و اقسام زیورآلات و جواهرآلات و سکههای کمیاب را به فروش میرساندند.»

بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ دارای مغازهها و دکانهایی است که 400 سال قدمت دارد و از قدیم تا امروز فقط یک نوع کالا تجارت میکند. قدمت این بازار دوست داشتنی و زیبا به دوران حکومت صفویه مربوط است. بازار اصفهان در زمان گذشته مخصوصا در سه دوره آل بویه، سلاجقه، صفویه امکان رقابتی سالم را برای هنرمندان، صنعتگران، صاحبان در مشاغل مختلف فراهم کرده بود و باعث پیشرفت و شکوفایی مردم و شهر شده بود. در بازار این شهر علاوه بر فعالیتهای اقتصادی، محل پیوند و تبادلات فرهنگی اجتماعی است. با توجه به تاریخ این بازار نقش مهمی در تغییر و تحولات سیاسی کشور مخصوصاً در یک اخیر داشته است.

بازار بزرگ اصفهان

بازار زرگران و مسگران باعث به وجود آمدن فضای زیبایی در این مکان شده است. فروش ظروف مسی و برنزی دست ساز، انواع و اقسام زیورآلات و جواهرات، ظروف عتیقه و ادویه جات و غیره باعث جذب گردشگران و مسافران از همه جای جهان شده است. این بازار دارای سبک خاصی از معماری و هنرهای تزئینات است، که باعث جذب مسافران و گردشگران میشود. این بازار علاوه بر اینکه مرکز خرید اصفهان به شمار میرود. یکی از جاذبه های تاریخی شهر اصفهان به شمار میآید. ساعت کار بازار اصفهان به این صورت است که همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 8 صبح الی 7 بعد از ظهر باز می‌باشد.

آدرس  : اصفهان، خیابان عبدالرزاق اصفهان

بازار بزرگ اصفهان


مقالات بیشتر درباره اصفهان بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *