تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه

برج سویومبیکه کازان روسیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

برج سویومبیکه کازان روسیه

در این مقاله از مقالات جاهای دیدنی روسیه یکی از جاذبه های بسیار زیبای روسیه یعنی برج سویومبیکه کازان را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

شهر تاریخی کازان ، پایتخت جمهوری تاتارستان در روسیه، یک قابلیت مهم دارد: همزیستی مسالمت آمیز مردم از ادیان و اعتقادات گوناگون.

کازان یا قازان، شهری باشکوه و توریستی است که به عنوان پایتخت جمهوری تاتارستان، گویی روسیهزمان تزارها را به نمایش می گذارد. به عنوان سومین پایتخت روسیه، قابلیت بارز زندگی در این شهر همزیستی صلح آمیز و خلاقانه ی ادیان و ملیت های گوناگون در کنار هم است. بر اساس معماری پر زرق و برق و باشکوه شهر، مناظر زیبا و دلفریب آن و استقبال گرم محلی ها از مهمانان، کازان یک مقصد ایده آل برای مسافران در تمامی سنین بوده و از برزگترین مراکز اقتصادی و سیاسی و علمی و فرهنگی در کشور روسیه محسوب می شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

برج سویومبیکه کازان برجی 58 متری (190 فوتی) و هفت طبقه در کاخ کرملین کازان میباشد که همچون برج کج پیزا ایتالیا انحراف دارد و 1.98 متر (6 فوت) از حالت عمودی خارج گردیده است.

بحث های زیادی در مورد چگونگی ساخت برج سویومبیکه کازان صورت گرفته است. نسخه فعلی این برج در قرن هفدهم بنا گردیده است. با کاوش های بعمل آمده به این نتیجه رسیده اند که در مکان این برج قبلا  برج خان، یک مسجد و یک آرامگاه قرار داشته است.

برج سویومبیکه کازان روسیه
برج سویومبیکه کازان روسیه

در قرن نوزدهم، مورخان محلی آن را به افتخار ملکه سویمبیکه، دختر Nogai Murza Yunus، حاکم کازان در سالهای 1549-1551 و همسر سه خان به نامهای جان علی، صفا گیری و شاه علی  برج سویومبیکه کازان نامیدند.

افسانه های گوناگونی در باره این برج موجود است که کماکان به قوت خود باقیست. طبق یکی از آنها: سویموبیکه این برج را بعنوان یادبودی برای صفا گیری ساخته بود. یکی دیگر از افسانه ها بر این اساس است که این برج متوسط ایوان مخوف بر اساس درخواست سویومبیکه ساخته گردیده است که پس از ساخت این برج سویومبیکه از بالای  آن به پایین میپرد.

اما آنچه بخوبی پیداست این برج مثل برج ایفل پاریس نماد شهر کازان است همچنین این برج همچون برج پیزا  یکی از برجهای کج دنیا است که به مرور زمان بسمت شمال شرق انحنا پیدا نموده است.هم اکنون این انحنا به 1٫98 متر میرسد.

برج سویومبیکه کازان روسیه
برج سویومبیکه کازان روسیه

در سفر خود به کازان به کاخ کرملین کازان بروید و به برج سویومبیکه کازان هم سری بزنید و از نزدیک شاهد این نماد آجری زنگ زیبا باشید.

درستی یا نادرستی این افسانه را نمی توان تشخیص داد، تنها چیزی که می توان از آن مطمئن بود؛ علاقه مردم تاتارستان به این افسانه است. متاسفانه بازدید از داخل این برج فعلا امکان پذیر نیست اما از دور می توانید معماری بی نظیر پلکانی آن را ببینید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *