تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
بهداشت و سلامتی, ژاپن

برنامه تناسب اندام ژاپنی ، سریع ترین راه برای خوش استایل شدن ! 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

برنامه تناسب اندام ژاپنی

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری تاپ تراول ، درباره برنامه تناسب اندام ژاپنی ، سخن خواهیم گفت، در ادامه با تاپ تراول همراه باشید.

این برنامه توسط یک پزشک از موسسه ملی ورزش و تناسب اندام توکیو ژاپن طراحی شده است. رژیم تاباتا (Tabata) یکی از موثر ترین و کارآمد ترین تمرینات در جهان است، و بسیار کامل اگر که شما می خواهید در تابستان خوش استایل شوید و روی فرم بیایید، اما هنوز پا به سالن ورزشی نگذاشته اید.

در سال 1996 دکتر ایزومی تاباتا (Izumi Tabata) و تیم تحقیقاتی او بررسی کردند که کدام سبک ورزش، موثرترین و پایدارترین روش است- تمرینات هوازی پایدار یا تمرین کوتاه مدت شدید فیزیکی.

آنها شرکت کنندگان را که همه مردانی ورزشکار بودند، به دو گروه تقسیم کردند. اولین گروه 60 دقیقه روی یک دوچرخه استاتیک، با یک شدت متوسط تا 70٪ VO2 (حداکثر مقدار اکسیژن فردی که در طول ورزش استفاده می شود) پا می زدند. گروه دوم روی مدت تمرین فوکوس داشت، آنها 20 ثانیه با حداکثر تلاش (حداکثر 170٪ VO2) خود پدال زدند و سپس 10 ثانیه نفس گرفتند و دوباره شروع کردند، یعنی تناوب بین یک تمرین شدید و یک استراحت مختصر برای یک مجموع تمرین کلا 4 دقیقه ای.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پس از یک دوره شش هفته ای که طی آن تمرینات اختصاص یافته هر گروه پنج روز در هفته توسط آنها انجام شد، تیم تحقیقاتی متوجه شدند که گروه با تمرین 4 دقیقه ای با فواصل بین تمرین و استراحت، نتایج یکسانی با گروهی که یک ساعت تمرین سخت داشتند، بدست آورده اند.

برنامه تناسب اندام ژاپنی
برنامه تناسب اندام ژاپنی

مطالعات بعدی نشان داد که تمرین تاباتا توانایی سوزاندن حدودا 13.5 کالری در دقیقه را دارد و می تواند میزان متابولیسم یک فرد را نیم ساعت پس از اتمام تمرین 2 برابر کند و حتی می تواند کالری بیشتری بسوزاند، که این تاثیر به عنوان “afterburn” شناخته می شود، زیرا شما بعد از اتمام تمرین نیز کالری می سوزانید. از لحاظ کارایی، تاثر فوق العاده پروتکل Tabata قابل انکار نیست.

انجام تمرینات Tabata در سالن ورزشی یا در خانه بسیار آسان است، در صورتی که انگیزه داشته باشید و خودتون رو مسئول بدونید. اگر این حرکت را طبق برنامه انجام دهید، ضربان قلب شما را واقعا افزایش می دهد، مانند کوهنوردان.

نکته انجام درست این تمرین این است که اطمینان حاصل کنید که در طول هر دور از کار تمرینی تان، با تمام توان خود آن را انجام دهید به طوری که تنفس شما به کمترین حد برسد. این تمرین ممکن است سریعترین تمرین تابستان شما باشد، اما Tabata به هیچ وجه راه رفتن معمولی در پارک نیست!

پس شما هم می توانید این تمرین رو امتحان کنید، 20 ثانیه با تمام توان دویدن یا پا زدن و از نفس افتادن، سپس 10 ثانیه استراحت و نفس گرفتن، تمرینی تنها به مدت 4 دقیقه !

صفحه اینستاگرام دکتر ایزومی تاباتا؛ tabataofficial

 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *