تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ترکیه

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی ؛ جزیره پرنده در ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سفر به کوش آداسی

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ترکیه به سراغ یکی از شهر های بسیار زیبای ترکیه یعنی کوش آداسی خواهیم رفت و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا علاوه بر اطلاعات ضروری سفر با بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی نیز آشنا شوید

کوش آداسی یکی از شهرهای بسیار زیبای ترکیه است که دارای دیدنی های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل های کاج کناره ی دریای بی نظیری است. این شهر حتی برای شهروندان ترکیه نیز یک شهر ییلاقی و تفریحی بسیار جذابی محسوب می شود. این شهر همچنین دارای تابستان های گرم و آفتابی و زمستان های معتدل و بارانی است که جذابیت خاصی را به این شهر می بخشد.

کوش آداسی دارای اقلیم مدیترانه ای با زمستان هایی معتدل و تابستان هایی گرم است که فصل گردشگری طولانی برای این شهر به ارمغان می آورد. این شهر برای ۳۰۰ روز سال، غرق در آفتاب است. سواحل ماسه ای بی شمار با آب های تمیز و شفاف و امکانات تفریحات آبی، جوی آرامش بخش برای شما فراهم می کنند. موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و والیبال ساحلی، تنها بخش کوچکی از انتخاب های افراد علاقه مند به هیجان هستند. بعد از حمام آفتاب در طول روز، شهر میزبان یک غروب بی نظیر و خارق العاده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

زمانی که آفتاب غروب می کند، کافه ها و رستوران های جذاب در بلوارهای پر از نخل، میزبان مهمانان بیشتری هستند. تماشای رفت و آمد قایق ها و کشتی ها با همراهی چشم انداز پانارومایی غروب آفتاب در حین نوشیدن یک نوشیدنی پیش از شام، بسیار لذت بخش است. رستوران ها انواع گوناگونی از غذاهای دریایی تازه و غذاهای مخصوص اژه را سرو می کنند.

جمعیت کوش آداسی حدودا ۵۰ هزار نفر است که ۹۹ درصد آن را ترک ها تشکیل می دهند. این شهر از دهه ۱۹۷۰ رشدی بی نظیر را در صنعت گردشگری تجربه نموده است. ستور مارینای کوش آداسی (Setur Marina)، یکی از بزرگ ترین و بهترین تفرجگاه های ساحلی در ترکیه با گنجایش ۶۲۰ قایق و میزبانی از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ قایق در سال است.

به غیر از زیبایی های تاریخی منحصر به فرد در کوش آداسی، این شهر همچنین مثال های بی نظیری از مساجد ترکی و عثمانی در مرکز شهر را به خوبی حفظ نموده است. دژ مسجد(The Fortress Mosque) که قرن هفدهم به وسیله ی وزیر اوکوز مهمت پاسا ساخته گردیده است، یکی از تاثیرگذارترین و مهم ترین مساجد کوش آداسی به شمار می آید.

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی ؛ جزیره پرنده در ترکیه

 آب و هوا

بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به آب و هوا، دوازدهم مارس تا دهم ژوئن (۲۱ اسفند تا ۲۰ خرداد) و هفدهم سپتامبر تا دوم دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر)، فصل بهار و پاییز است.

دمای میانگین در کوش آداسی در زمان های گوناگون سال متغیر است. بر اساس رطوبت، هوا به غیر از چند هفته گرم در تابستان، در بیشتر سال دلپذیر و معتدل است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال کم است. کوش آداسی در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۶۲ از ۱۰۰ را دارا است.

در صورتی که در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه آگوست، جولای و ژوئن به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اوایل آگوست (اواسط مرداد) با دمای میانگین ۳۲٫۱ درجه سانتی گراد و حداقل دمای ۲۵٫۶ درجه سانتی گراد در شب ها است.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی با توجه به دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین وقتی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می کنند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بارش باران یا برف

در صورتی که در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلی متر در ماه گفته می شود) یعنی ژوئن، جولای و آگوست به کوش آداسی بروید.

رطوبت و وزش باد

کوش آداسی دارای ماه های مرطوب زیادی است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۴۶٫۷ درصد، ماه جولای و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۵۶٫۸ درصد، ژانویه است.

وزش باد در کوش آداسی، معمولا آرام است. پربادترین ماه های سال، ژانویه و سپس فوریه و مارس هستند. باد ماه ژانویه با سرعت ۹٫۷ کیلومتر بر ساعت، یک نسیم سبک به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در کوش آداسی در اواخر ژانویه و اوایل فوریه، ۱۷٫۸ کیلومتر بر ساعت است که یک باد آرام به شمار می آید.

جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری کوش آداسی، جولای و سپس ژوئن و می هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته در صورتی که از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری کوش آداسی، نوامبر است ؛ وقتی که با ارزان ترین قیمت هتل ها روبه رو خواهید شد.

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی ؛ جزیره پرنده در ترکیه

فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل خواهد شد. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۵٫۱ تا ۲۵٫۹ درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر خواهد شد. بارش باران با متوسط ۱ تا ۳ روز بارش موثر در ماه در بهار، کم است.

فصل بهار دومین زمان شلوغ گردشگری کوش آداسی است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می کند.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و به طور مطلوبی گرم هستند. این ماه ها با صفر روز بارش موثر در ماه، روبه رو هستند.

ماه های ژوئن تا آگوست، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در کوش آداسی هستند، پس ممکن است با بالا رفتن قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۱۷٫۸ تا ۲۹٫۱ درجه سانتی گراد است که بر اساس میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا می کند. حدودا در هر ماه به طور میانگین صفر تا ۲ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. بر اساس آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری کوش آداسی است، پس قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۱۳ تا ۱۶٫۵ درجه سانتی گراد در کوش آداسی سرد است. به طور میانگین ۲ تا ۴ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری کوش آداسی است.

فستیوال ها و رویدادها

 فستیوال موسیقی کبوتر طلایی (Golden Pigeon Music Festival)

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی از ۱۹ سال قبل به طور سالیانه در ماه ژوئن در کوش آداسی برگزار خواهد شد. این فستیوال موسیقی که یکی از بهترین فستیوال های موسیقی پاپ ترکیه به شمار می آید، پنج روز مسابقه میان آماتورها و متخصصان موسیقی است. این فستیوال با وجود فستیوال های خیابانی پویا و سرزنده به همراه شوهای کمدی و کنسرت های رایگان، مخاطبین زیادی را به سوی خود جذب می کند.

مسابقات شترسواری (Camel Wrestling Festival)

مسابقات شترسواری هر سال در ماه دسامبر یا ژانویه در زمان فصل جفت گیری شترها در کوش آداسی برگزار خواهد شد.

جشن عروج (Feast of Assumption)

عروج مریم به عرش، عقیده ای در نزد کلیسای کاتولیک و ارتدوکس شرقی است. با توجه به این باور جسم و روح مریم مادر مسیح، بعد از پایان زندگیش در دنیا به سمت عرش منتقل می گردد. هر سال در میانه ماه آگوست، مردم شهر کوش آداسی این روز و عشق خداوند به مریم را جشن می گیرند.

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی ؛ جزیره پرنده در ترکیه

کوش آداسی؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های گوناگون سال را به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به طور دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه  دما (سانتی گراد)  میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه ۱۱٫۱ ۵٫۶
فوریه ۱۱٫۴ ۳
مارس ۱۳٫۷ ۴٫۱
آوریل ۱۷٫۳ ۱
می ۲۰٫۹ ۱٫۳
ژوئن ۲۵٫۹ ۰
جولای ۲۸٫۳ ۰
آگوست ۲۸٫۷ ۰
سپتامبر ۲۴٫۹ ۱
اکتبر ۲۰٫۶ ۲
نوامبر ۱۶ ۴٫۶
دسامبر ۱۲٫۳ ۴٫۱

میانگین ماهیانه دما و بارش در کوش آداسی

چه زمانی به کوش آداسی برویم

ماه حداقل دمای میانگین حداکثر دمای میانگین تعداد روزهای بارانی
ژانویه ۸٫۱ ۱۳٫۷ ۱۱
فوریه ۸٫۳ ۱۴٫۴ ۱۱
مارس ۱۰٫۲ ۱۶٫۹ ۱۰
آوریل ۱۳٫۹ ۲۰٫۲ ۳
می ۱۷٫۶ ۲۴٫۲ ۴
ژوئن ۲۲٫۶ ۲۸٫۷ ۰
جولای ۲۴٫۷ ۳۱٫۳ ۰
آگوست ۲۵٫۳ ۳۱٫۴ ۰
سپتامبر ۲۱٫۸ ۲۷٫۷ ۱
اکتبر ۱۶٫۹ ۲۳٫۶ ۵
نوامبر ۱۲٫۴ ۱۹٫۲ ۸
دسامبر ۹٫۱ ۱۵٫۱ ۷

حداقل و حداکثر دما در کوش آداسی


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *