تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, رشت

تالاب عینک | یکی از مرداب های طبیعی داخل شهر رشت 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

تالاب عینک رشت

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی رشت تصمیم گرفتیم تا شما را با تالاب عینک که یکی از تالاب های شهری این شهر سر سبز به حساب می آید آشنا کنیم. پس اگر قصد رشتگردی دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید.

تالاب عینک یا دریاچه عینک یا مرداب عینک تالابی طبیعی در منطقه 4 شهر رشت می باشد که از شرق به تقاطع غیرهمسطح شهدای گمنام از شمال به بلوار شهید افتخاری، از جنوب به پارک دانشجو و مناطق مسکونی غیرمجاز و از غرب به شرکت دخانیات رشت محدود می شود. این تالاب بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ تاستان گیلان محسوب می شود.

تالاب عینک رشت


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

این تالاب گستره غربی شرقی دارد و طول آن در حدود 2.6 کیلومتر و عرض آن در بیشترین حالت 260 متر است. این تالاب به دلیل آن که در عکس های هوایی شبیه عینک است به این نام خوانده می شود. این تالاب از مناطق مهم گردشگری شهر رشت محسوب می شود. محیط آن 12 کیلومتر و منبع آبی آن 30 هکتار است. در مرداب عینک حدود 2 تن ماهی کپور و ماهی آزاد پرورشی وجود دارد.

شرایط این تالاب نسبت به تالاب های دیگر استان گیلان اندکی خاص می باشد از آن لحاظ که این تالاب در داخل شهر قرار گرفته و از طرفی در این سالها شاهد افزایش بی سابقه جمعیت در شهر رشت بوده ایم و این حجم انبوه جمعیت، موجب گردیده تا به نسبت تالاب های دیگر، این تالاب با مشکلات عدیده تری دست و پنجه نرم کند که از آن جمله می توان به ساخت و سازهای بیشمار در حریم تالاب، ورود فاضلاب های شهری و صنعتی به داخل تالاب و تولید زباله توسط شهرنشینان اشاره کرد تا جایی که بخش هایی از تالاب را لوازم منزل و املاح و مصالحی اشغال کرده که به دلیل تخریب خانه های مسکونی به داخل تالاب رها شده و اینها دلایل خشک شدن بخش هایی از تالاب است.

تالاب عینک رشت

امکانات رفاهی در نزدیکی تالاب 

هر منطقه‌ای از یک شهر، که جاذبه توریستی محسوب شود رشد کسب و کار و تاسیس اقامتگاه در کنار آن‌ها یکی از بدیهی‌ترین کارها است. در کنار تالاب عینک نیز همین امر صورت گرفته و با یک اقامت چند روزه که تمام امکانات رفاهی نظیر سوپرمارکت، نانوایی، رستوران و… در اطراف تالاب وجود دارد؛ در اختیار گردشگران قرار گرفته است. ناگفته نماند این تالاب بزرگ در خود رشت واقع شده و از شهر دور نیست به همین علت شما می‌توانید در صورت نیاز به همه نقاط رشت دسترسی داشته باشید.

دیگر جاهای دیدنی نزدیک به تالاب

شهر رشت، شهری سراسر زیبایی با جاذبه‌های گردشگری بسیار است که تعدادی هم در نزدیکی این تالاب قرار گرفته و می‌تواند یک طبیعت گردی جذاب را برای شما به ارمغان بیاورد. از مناطق دیدنی نزدیک این تالاب می توان به پارک مفاخر رشت، پل خشتی چمار سرا، رستوران سنتی می‌رشت و مسجد امیرالمومنین اشاره داشت. البته مورد دیگری که در با رفتن به این تالاب در دسترس شما قرار می‌گیرد دیدن طبیعت بکری است که با حرکت به جاده اصلی رشت به سمت فومن ممکن می‌شود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *