تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

کلبه وحشت انزلی و رازهای آن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کلبه وحشت انزلی

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاهای ترسناک انزلی یعنی کلبه وحشت را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با مجله تاپ تراول همراه باشید.

در نزدیکی بندر انزلی و صومعه سرا، روستایی وجود دارد که به نام هفت دغنان شناخته گردیده است. اما چیزی که ما اینجا با آن روبرو هستیم نه خود روستا، بلکه جنگلی فوق العاده زیبا است که البته علاوه بر زیبایی، بسیار ترسناک است.در خصوص روستای هفت دغنان نیز روایات و افسانه های بسیاری وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با یکی از پرحاشیه و ترسناک ترین مکان ها در گیلان با ما همراه باشید.

کلبه وحشت انزلی
کلبه وحشت انزلی

تاریخچه شهری مدفون

روستای تاریخی هفت دغنان در ۲۵ کیلومتری غرب صومعه سرا، در بخش مرکزی ضیابر و روستای بهمبر واقع شده است و یکی از بزرگترین و قدیمی ترین روستاهای تاریخی شمال ایران محسوب می شود. در جوار این روستا، شهری مدفون در زیر خاک، شاخ و برگ درختان نیز قرار گرفته که در آن آثار تاریخی به جامانده از دوره صفویان شامل حمام ، پل ، معابر و قطعه سفالهای ساده و لعابدار منقوش، وجود دارد.

در خصوص متروکه شدن این روستای تاریخی افسانه های فراوانی موجود است. با توجه به یکی از این افسانه ها که بین مردم این منطقه رواج یافته، در زمانهای دور، ماری بچه ای را داخل گهواره اش نیش می زند و پدر و مادر بچه به تعقیب مار پرداخته و آن را می کشند، مارهای دیگر به این منطقه حمله می کنند و مردم نیز از ترس هجوم مارها این محل را ترک می کنند و به این شکل روستا متروکه خواهد شد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

افسانه دیگری نیز در این خصوص نقل خواهد شد؛ قورباغه بزرگ و سمی در داخل آبی می زیسته و باعث مسمومیت آب گردیده است بهنگام خوردن آب به وسیله ی گاو و گوسفندان، اهالی روستا مسموم شدند و از آنجاییکه مردم نتوانستند قورباغه را از بین ببرند به ناچار روستا را ترک کرده و با گذشت زمان آنجا به مخروبه ای مدفون تبدیل شد.

کلبه وحشت انزلی
کلبه وحشت انزلی

آغاز اتفاقات مرموز در کلبه وحشت انزلی

اما دلیل اصلی بر سر زبان افتادن نام این منطقه، وجود کلبه ای متروک در وسط جنگل است. جنگلی بسیار زیبا در روشنایی روز اما مخوف و محلی نامناسب برای اقامت در شب، به گونه ای که بر اساس گفته مردم محلی در شب سر و صداهای زیادی در این قسمت به گوش می رسد که به محض ورود به آن متوجه خواهید شد.

سنگینی هوا و سختی تنفس از عوامل دیگر موجود در این مکان است. از گذشته مردم بر این باور بوده اند که در این کلبه، ارواح و اجنه اقامت دارند و هرکس که بتواند یک شب تا صبح را در این خانه دوام بیاورد ارواح و اجنه باعث ثروتمند شدن آنها می شوند.

اما بر اساس روایات موجود کسی جرات نزدیک شدن به این مکان را نداشت تا اینکه اتفاقی که در سال ۱۳۶۵ افتاد، موجب شد این خانه بیش از پیش مرموز و ترسناک شود وقتی که ۴ جوان دانشجو تصمیم می گیرند به همه شایعات در اینخصوص پایان دهند و شب را در این محل بگذرانند اما ماجرا به هیچ عنوان طبق برنامه آنها پیش نمی رود.

کسی دقیقا نمی داند در آن شب چه اتفاقی برای این ۴ نفر رخ داد اما ۲ نفر از آنها به علت های نامعلومی فرار کردند، ۲ نفر دیگر درون کلبه ماندند که یکی از آنها به دلیل سکته قلبی فوت کرد و دیگری هم دیوانه شد.

پس از این ماجرا درب کلبه وحشت انزلی پلمپ شد و دیگر کسی جرات رفتن به آنجا را نداشت. اما ماجرا به همین جا ختم نخواهد شد و ۴ سال بعد، این کلبه باز هم قربانی می گیرد. این بار ۳ دختر که برای رفتن به این کلبه به روستای هفت دغنان آمدند.کلبه وحشت انزلی

آنها نیز شایعات پیرامون این کلبه و داستان ۴ جوان دانشجو را شنیده بودند اما تصمیم گرفتند به طور پنهانی از طریق درب پشتی، وارد کلبه شوند و شب را آنجا بمانند و به همه ثابت کنند که داستانهای مرموز درباره این محل صحت ندارد.

بر اساس گفته مردم محلی دو روز بعد تقریبا ۳۰۰متر دورتر از کلبه، دختری را شوکه شده پیدا کردند که ما بین درختان پنهان شده و از ترس به خود می لرزید و به سوی کلبه اشاره می کرد. وقتی که پلمپ درب شکسته شد با جسد ۲ دختر دیگر روبرو شدند که هر دو به دلیل سکته جان خود را از دست داده بودند. متاسفانه دختری که زنده مانده بود نیز بعد از چند روز خودکشی کرد.

پس از این اتفاق کلبه وحشت انزلی به وسیله ی پلیس تخلیه شد و این منطقه به طور کلی تحت نظر قرار گرفت و هرگونه رفت و آمد غیرعادی کنترل خواهد شد و دیگر کسی اجازه نزدیک شدن به این محل و دیدن آنرا ندارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *