تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, ساری, مازندران

تله کابین نمک آبرود | یکی از جاذبه‌ های توریستی مازندران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی مازندران تصمیم گرفتیم تا شما را با تله کابین نمک آبرود که یکی از جاذبه های گردشگری و محبوب واقع در شهرک توریستی نمک آبرود است آشنا کنیم . پس اگر اهل تفریح هستید با تا انتهای این مقاله همراه باشید .

تله کابین نمک آبرود یکی از معروف‌ ترین جاذبه‌ های توریستی و گردشگری است که در جنوب شرقی نمک آبرود در استان مازندران قرار دارد. این مکان تفریحی دارای دو خط مجزا و امنیت فوق‌العاده بالایی است. به‌صورت روزانه و سالانه تله کابین‌ها، از نظر قطعات بررسی می‌شوند و در صورت نیازمند بودن به تعمیر، در سریع‌ترین زمان ممکن قطعات را تعویض یا تعمیر می‌کنند. علاوه‌ بر امکانات پذیرایی، اختلاف دمای ۱۰ درجه سانتی‌گرادی تله کابین نمک آبرود نسبت به پای کوه در فصل گرم سال، فضایی خنک و دلنشینی را برای مسافران رقم می‌زند. همچنین امکان صعود به بالای قله مدوبن را نیز برای گردشگران فراهم آورده است.

تله کابین نمک آبرود | Namakabrud Telecabin

معرفی تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود واقع در استان مازندران و در دهکده نمک آبرود قرار گرفته است. در حقیقت نمک آبرود را به تله کابین آن می‌شناسند. گردشگران و توریست‌های زیادی به این جاذبه گردشگری سفر می‌کنند و این جاذبه تفریحی طرفداران زیادی دارد. این تله کابین در سال ۱۳۷۲ افتتاح گردید و دارای یک خط است. سپس به‌دلیل حجم بسیار گردشگران، یک خط دیگر نیز به آن افزوده‌اند و هر کدام از ویژگی‌های خاص خود برخوردار هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

خط یک تله کابین نمک آبرود

خط یک قدیمی‌ترین خط تله کابین است. این شامل ۴۲ کابین ۴ نفره با سرعت ۳ متر بر ثانیه می‌شود و مسیر ۲۱۰۰ متری را در کمتر از ۱۵ دقیقه طی می‌کند. خط یک از پایین کوه آغاز شده و به‌صورت سربالا تا قله مدوبن می‌رود.

خط دو تله کابین نمک آبرود

این خط بعد‌ها به‌دلیل حجم انبوه مسافران و گردشگران افتتاح شد و دارای ۳۵ کابین ۶ نفره، با سرعت ۶ متر بر ثانیه است و مسیر ۱۷۰۰ متری را در کمتر از ۵ دقیقه طی می‌کند. این خط تله کابین از قله دیو حمام رد می‌شود، و غار‌هایی طبیعی به ارتفاع ۷۰۰ متر از سطح دریا را در خود جای داده است. خط دو روزانه توانایی حمل ۸۰۰۰ گردشگر را نیز دارد.

اگر قصد سفر به این جاذبه گردشگری را دارید، خط دو نسبت به خط یک دارای تجهیزات مدرن و به‌روزتری است و توانایی انتقال مسافران بیشتری را دارد.

ایمنی تله کابین نمک آبرود

تله کابین‌ها به‌صورت کاملاً اصولی و استاندارد ساخته شده‌اند. اگر نواقص یا اشکالی در تله کابین‌ها به وجود آیند، سیستم‌ها آن‌ها را شناسایی کرده و به اطلاع کارشناسان می‌رسانند. همچنین به‌صورت روزانه و سالانه نیز قطعات توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به تعویض۷ آن‌ها را تعویض می‌کنند. در صورت قطع برق یک ژنراتور و یک موتور اضطراری وجود دارند و عمل تخلیه را به سرعت انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که تاکنون هیچ‌گونه حادثه‌ای اتفاق نیفتاده و تله کابین دارای امنیت بالایی است.

تله کابین نمک آبرود | Namakabrud Telecabin

دسترسی به تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود در دهکده توریستی نمک آبرود قرار دارد. این دهکده در ۱۲ کیلومتری غرب شهرستان چالوس واقع شده که هم با ماشین شخصی و هم با اتوبوس امکان بازدید از این جاذبه گردشکری فراهم است.

  • خودرو شخصی: ابتدا از جاده چالوس به سمت تنکابن بروید. بعد از جاده چالوس تابلوی دهکده توریستی نمک آبرود قابل مشاهده است. وارد جاده می‌شوید و پس از طی کردن مسافتی کوتاه به تله کابین نمک آبرود می‌رسید.
  • اتوبوس: از ترمینال مسافربری چالوس، سوار اتوبوس‌های چالوس به نمک آبرود شوید. اتوبوس شما را مستقیماً به تله کابین نمک آبرود می‌رساند.

خرید و قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود

گردشگران به دو روش حضوری و آنلاین می‌توانند بلیط این جاذبه تفریحی را تهیه کنند. برای خرید بلیط به‌صورت حضوری، اطراف تله کابین گیشه‌های فروش بلیط وجود دارند و می‌توانید برای تهیه بلیط اقدام نمایید. به‌صورت آنلاین نیز می‌توانید به سایت www.namakabroud.com مراجعه کرده و بلیط را خریداری فرمایید. قیمت‌ها معمولاً در هر سال متفاوت هستند. قیمت بلیط تله کابین در سال ۱۴۰۲ در هر دو خط تله کابین نمک آبرود برای گردشگران به ازای هر نفر۱۹۰ هزارتومان در نظر گرفته شده است.

اطلاعات دقیق برای بازدید از تله کابین نمک آبرود

  • آدرس دقیق تله کابین نمک آبرود: استان مازندران، چالوس، دهکده توریستی نمک آبرود، تله کابین نمک آبرود.
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ آماده خدمت‌رسانی به گردشگران است.
  • شماره تماس: 01152188121

 جاذبه های گردشگری و تفریح های اطراف تله کابین نمک آبرود

در دهکده توریستی نمک آبرود علاوه‌بر تله کابین، جاذبه‌های گردشگری و تفریحات متنوع دیگری که همه آن‌ها در اطراف تله کابین قرار گرفته‌اند، وجود دارند. به عنوان مثال سورتمه ‌سواری که مسیر آن از جنگل عبور می‌کند و بسیار لذت‌بخش است. اگر از ارتفاع نمی‌ترسید و عاشق پرواز هستید، می‌توانید به مجموعه پروازی نمک آبرود بروید و با وسایلی نظیر چتر، کایت، بالگرد و پاراگلایدر لذت پرواز را تجربه نمایید. سینما‌های چندبعدی که فوق‌العاده هیجان‌انگیز هستند.

روبه‌روی تله کابین شهربازی‌ وجود دارد که هم می‌تواند برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذاب باشد. اگر طرفدار پرپاقرص ماشین‌سواری هستید حتماً به کارتینگ نیز سرس بزنید. قدم زدن در ساحل ماسه‌ای نیز پیشنهاد می‌شود؛ زیرا سرشار از آرامش و زیبایی است. جا‌های دیدنی و تفریحی دیگر نیز شامل پیست دوچرخه‌سواری، پینت بال، باشگاه تیراندازی، پل معلق نمک آبرود، زیپ لاین و دریاچه زیبای لاک پشت‌ها می‌شوند.

هتل ها و اقامتگاه های اطراف تله کابین نمک آبرود

برای اقامت در نمک آبرود هتل‌هایی زیادی وجود دارند. از جمله این هتل‌ها می‌توان به ساحلی نارین، پارسیان خزر چالوس، سما چالوس و ونوس پلاس اشاره کرد که فاصله هر کدام از تله کابین به ترتیب ۶. ۳ کلیومتر، ۸. ۳ کیلومتر، ۷. ۲ کیلومتر و ۳. ۱ کیلومتر است. علاوه‌بر هتل، سوئیت و ویلایی‌هایی نیز برای اقامت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

رستوران های اطراف تله کابین نمک آبرود

علاوه‌بر تفریح و سرگرمی و جا‌های دیدنی، در اطراف تله کابین نمک آبرود رستوران‌های مختلف و متنوعی وجود دارند که می‌توانید با خانواده یا دوستانتان برای صرف ناهار یا شام بسیار باکیفیت و خوشمزه به آن‌ها مراجعه کنید. از جمله این رستوران‌ها می‌توان به کافه زغالی که در فاصله ۹. ۲ کیلومتری، گریل فست فود در فاصله ۲. ۲ کیلومتری، کلبه گیلانه در فاصله ۱. ۳ کیلومتری و کباب تیشین در فاصله ۹. ۲ کیلومتری از تله کابین قرار دارند، اشاره کرد.

سخن پایانی

تله کابین نمک آبرود یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری دهکده نمک آبرود واقع در استان مازندران است. سالانه گردشگران زیادی اعم از ایرانی و خارجی به این جاذبه تفریحی سفر می‌کنند. علاوه‌بر تله کابین، در این منطقه جا‌های دیدنی مختلف و تفریحات جذاب دیگری نیز وجود دارند. پیشنهاد می‌شود اگر به مازندران سفر می‌کنید، حتماً سری به این تله کابین و جاذبه‌های دیگر دهکده نمک آبرود بزنید. در کنار تفریح و تماشای مکان‌های دیدنی، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی نیز وجود دارند که می‌توانید به همراه خانواده یا دوستان خاطرات خوشی را برای خود رقم بزنید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *