تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان

آبشار بی‌ بی سیدان | یکی از آبشارهای زیبای اصفهان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

 منطقه گردشگری بی‌ بی سیدان در بخش مرکزی منطقه پادنا، در ۶۰ کیلومتری جنوب سمیرم و ۲۲۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. این منطقه علی‌رغم طبیعت بکر و زیبای خود، توانسته به‌ ویژه در تعطیلات آخر هفته گردشگران زیادی را به ‌سوی خود جذب کند. استان اصفهان نه ‌تنها در داخل ایران، بلکه در سطح جهانی به‌دلیل تاریخ ارزشمند خود شهرت دارد. با گشت‌ وگذار در گوشه‌ و کنار این استان با معماری‌های منحصربه‌فرد، مناظر دست‌نخورده و جاذبه‌های گردشگری جذاب روبه‌رو خواهید شد. ما در راستای رسالت خود برای معرفی ظرفیت‌های قابل ‌توجه گردشگری استان اصفهان و ایران، شما را با آبشارهای استان اصفهان و به‌خصوص آبشار بی‌ بی سیدان آشنا می‌کنیم.

آبشار بی‌ بی سیدانکشف آبشار بی‌ بی سیدان

بی‌ بی سیدان جواهری است که باید از آن بازدید کنید. این منطقه دارای آبشاری خیره‌کننده در سمیرم اصفهان است. رودخانه آن به زیبایی هرچه ‌تمام‌تر از دل صخره‌هایی می‌گذرد که در مسیر با چشمه‌های آبی تزئین شده‌اند. این رودخانه نام منحصربه‌فرد و جذاب بی‌ بی سیدان را یدک می‌کشد. مناظر فریبنده اطراف آبشار و رودخانه بی‌ بی سیدان فراموش‌نشدنی هستند. روستای این منطقه را نیز با همین نام می‌خوانند. محلی‌ها پیشنهاد می‌کنند که با نزدیک ‌شدن به فصل گرما، برای تجربه یک تعطیلات تابستانی باطراوت، باید به سمت بی‌ بی سیدان حرکت کرد، در آبشار آن غوطه‌ور شد و گرمای تابستان را از یاد برد.

چگونه به آبشار بی ‌بی سیدان برسیم؟

منطقه توریستی بی‌ بی سیدان در مرکز پادنا در ۶۰ کیلومتری جنوب سمیرم و ۲۲۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است. با رفتن به این منطقه از تماشای آبشار بی‌ بی سیدان لذت ببرید. برای رسیدن به این مقصد از سمیرم به سمت جاده یاسوج حرکت کرده و پس از تقریباً ۳۵ کیلومتر به سمت چپ تغییر مسیر دهید. با نزدیک ‌شدن به ۵۰ کیلومتری سمیرم به اصفهان با یک جاده فرعی روبه‌رو می‌شوید. برای رسیدن به این آبشار، حدود دو کیلومتر را در امتداد جاده‌ای شیب‌دار و سنگ‌ریزه‌ای که با باغ‌های فراوان سیب احاطه شده‌، طی کنید. به ‌تدریج روستایی به چشم می‌خورد که در بین افراد محلی به نام بی‌ بی سیدان به معنای “بانوی دو ارباب” شناخته می‌شود. مردم محلی می‌گویند که این آبشار آرزوها را برآورده می‌سازد.

گرمای تابستان را با آب‌تنی در آبشار بی‌ بی سیدان از بین ببرید. در این منطقه رودخانه‌ای نیز با همین نام وجود دارد. آب رودخانه کریستالی شفاف است و اطراف آن را مناظر دیدنی و چشم‌نواز در نزدیکی آبشارها و رودخانه احاطه کرده‌اند. در کنار رودخانه، در ورودی گذرگاهی باریک به نام تنگه نازی، آبشار بی‌ بی سیدان خود را نمایان می‌سازد. آب گرم آبشار و رودخانه در تابستان، آن را به مکانی ایده‌آل برای شنا و غواصی تبدیل کرده است. می‌توانید قسمت‌های کم‌عمق رودخانه را برای یک شنای به ‌یادماندنی تجربه نمایید. برای جلوگیری از نفوذ آب با استفاده از کیسه‌های پلاستیکی وسایل خود را محکم کنید و برای عبور آسان از رودخانه کفش مناسب بپوشید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

از رودخانه عبور کنید و با عکاسی خاطرات خود را به ثبت برسانید. یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه درازه رود بوده که چشم‌انداز بالای تپه‌های اطراف آن بسیار مسحورکننده است. با پایین آمدن از کنار رودخانه می‌توانید از چشمه‌های آبی که در آن می‌ریزند، لذت ببرید. انگور وحشی، انجیر، توت و گیاهان دارویی در حاشیه رودخانه زیبایی این مسیر را افزایش می‌دهند.

آبشار بی ‌بی سیدان؛ منطقه ‌ای بکر برای علاقه‌ مندان به طبیعت

بی‌ بی سیدان یک نقطه گردشگری منحصربه‌فرد در سمیرم بوده که در میان تنگه‌ای پرپیچ‌وخم که رودخانه بی‌ بی سیدان در آن جریان دارد، احاطه شده است. ترکیب درختان بید، کاج، چنار، رودخانه‌ها، چشمه‌ها و کوه‌های مرتفع، جذابیت خاصی به این منطقه بخشیده است. برای رسیدن به تنگه باید از روستای بی‌ بی سیدان عبور نمایید، مسیر پرپیچ‌وخم را در میان رودخانه و درختان طی کنید و به انتهای تنگه‌ای با همین نام برسید؛ جایی که رودخانه در نهایت به رودخانه ماربر، یکی از شاخه‌های اصلی رود کارون می‌پیوندد.

آبشار بی‌ بی سیدانسخن پایانی

 آبشار بی‌ بی سیدان که در قلب منطقه پادنا واقع شده است، به‌ عنوان یک مقصد گردشگری جذاب در سمیرم اصفهان خودنمایی می‌کند. این منطقه که به‌دلیل طبیعت بکر و مناظر زیبایش شهرت دارد، بازدیدکنندگان را به‌خصوص در آخر هفته‌ها به خود جذب می‌کند. استان اصفهان که به‌ سبب تاریخ غنی خود در سطح جهانی تحسین شده، معماری‌های منحصربه‌فرد و زیبایی‌های دست‌نخورده و طبیعی زیادی را در خود جای داده است. سفر به این منطقه مجموعه‌ای از شگفتی‌ها است. از آبشارهای زیبا گرفته تا دره‌های پیچ‌ در پیچ، این منطقه جذابیت‌های متمایزی را ایجاد کرده که گردشگران را به کشف این گوهر پنهان ترغیب می‌سازد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *