تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اصفهان

جا‌های دیدنی اصفهان در شب | شبگردی در نصف جهان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شبگردی در نصف جهان

جاذبه ‌های شهر اصفهان تنها به روز محدود نشده؛ بلکه در این شهر جاذبه‌ های بسیار زیادی جای گرفته‌ اند که در شب خودنمایی می‌کنند. هنگامی که به این کلان‌ شهر سفر می‌کنید می‌ توانید از جا‌های دیدنی متعددی برای تفریح در شب بهره ببرید. در بسیاری از شهر‌ها پس از غروب آفتاب و تعطیلی برخی از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی امکان گشت‌ و‌ گذار و دیدن جاذبه‌ های مختلف کاهش خواهد یافت؛ اما در شهر اصفهان شرایط متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید در شب به دیدن سی و سه پل و پل خواجو بروید؛ چراکه این اماکن دارای جاذبه‌ های زیبایی هستند که در شب نمایان خواهند شد. استفاده از پارک‌ های جنگلی و شهربازی پس از غروب آفتاب نیز می‌تواند از تفریحات مناسب در این شهر به‌ شمار بیاید.پس اگر برنامه سفر به نصف جهان را دارید تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا بیشتر با جاهای دیدنی اصفهان در شب آشنا شوید.

جا‌های دیدنی اصفهان در شب

مکان ‌های دیدنی اصفهان در شب

مطمئناً در شهر اصفهان می‌توانید جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی بسیار زیادی را در شب مشاهده نمایید؛ اما مهم‌ترین سوالی که همواره برای بسیاری از مسافرین و گردشگران شهر اصفهان مطرح می‌شود این است که کدام یک از مکان‌های شهر اصفهان جذاب‌ تر هستند. برای رسیدن به پاسخ این سوال نیاز است تا مکان‌هایی را که معمولاً دیدن آن‌ها در شب جذابیت دارد را مورد بررسی قرار دهید. برخی از این مکان‌ ها شامل سی و سه پل، محله جلفا و میدان نقش جهان می‌شوند.

میدان نقش جهان

یکی از باشکوه‌ ترین دیدنی‌ های شهر اصفهان که قدمت آن به دوران صفویان بازمی‌گردد میدان نقش جهان است. این میدان به عنوان یکی از شاهکار‌های معماری ایران شناخته می‌شود. از زمان‌های قدیم از نظر رونق اقتصادی یکی از میدان‌های بسیار بااهمیت اصفهان به‌شمار می‌ آمد که در آن انواع غرفه‌ ها و مغازه‌های زیادی وجود داشت.

در فصول سرد در میدان نقش جهان انواع نوشیدنی‌ های گرم و آش رشته به گردشگران ارائه داده می‌شوند و در صورتی که در تابستان و در فصل گرم به این منطقه سفر نمایید می‌توانید از انواع نوشیدنی‌های خنک و بستنی استفاده کنید. در اطراف این میدان آثار تاریخی بسیار زیادی وجود دارند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

از مهم‌ترین آثار تاریخی در نزدیکی و مجاورت میدان نقش جهان می‌توان به مسجد شاه، مسجد شیخ لطف الله و بازار قیصریه اشاره کرد. همچنین کاخ عالی قاپو نیز در فاصله کمی از این میدان قرار گرفته است. دیدن تمامی این مکان‌ها احساسی بسیار خاطره‌انگیز را در شما به‌وجود خواهد آورد؛ مخصوصاً اگر برای دیدن این مکان‌ های دیدنی در شب اقدام کنید.

جا‌های دیدنی اصفهان در شب

سی و سه پل

در لیست جا‌های دیدنی اصفهان در شب، سی و سه پل در صدر آن قرار دارد. این مکان بی‌نظیر به عنوان بزرگ‌ ترین آثار تاریخی اصفهان به شهرت رسیده و به‌ دلیل جذابیت بسیار زیادی که در میان گردشگران داخلی و خارجی داشته، همواره به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی در اصفهان شناخته می‌شود.

شب‌های اصفهان به طرق مختلفی با سی و سه پل گره خورده است؛ چراکه در این مکان می‌توانید منظره‌ای بسیار زیبا را نظاره‌گر باشید. شب‌ها جمعیت بسیار زیادی از مسافرین و گردشگران روی این پل حضور دارند و در اطراف آن نیز مغازه‌ها و غرفه‌های زیادی تعبیه شده‌اند؛ که می‌توانید در شب‌های اصفهان از خوراکی‌های سنتی این شهر نیز استفاده نمایید.

جا‌های دیدنی اصفهان در شب

محله جلفا

محله جلفا در واقع یکی از زیبا‌ترین محله‌های شهر اصفهان به‌شمار می‌آید که در آن می‌توانید شور و هیجان زیادی را به هنگام شب نظاره‌گر باشید. محله جلفا در بخش جنوبی شهر اصفهان قرار دارد و برای دسترسی به آن باید به خیابان توحید میانی و خیابان حکیم نظامی مراجعه نمایید. این محله آثار تاریخی بسیار زیادی را در خود جای داده که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به کلیسای وانک شاره کرد. این کلیسا در زمان صفویان بنا شده و نشان‌دهنده فرهنگ غنی ارامنه در این محله است. هنگامی که در شب به محله جلفا سری بزنید می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های باکیفیت و مجلل این محله نهایت استفاده را ببرید.

جا‌های دیدنی اصفهان در شب

پل خواجو

این پل در عصر خود به عنوان یکی از پل‌های معروف شهر اصفهان شناخته می‌شده که در حال حاضر به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این شهر معرفی می‌شود. برای توصیف پل خواجو می‌توان گفت که قدم زدن روی یک پل عریض و طولانی که دارای یک چشم‌نواز بسیار زیبایی بوده را تصور کنید. مطمئناً می‌توانید حس‌وحالی وصف‌نشدنی را در شب در این پل تجربه نمایید. پل خواجو در سال ۱۳۱۰ در لیست آثار ملی ایران قرار گرفته است؛ چراکه طراحی این پل به‌گونه‌ای است که تنها به عنوان یک گذرگاه ساده شناخته نمی‌شود.

مردم به هنگام عبور از روی این پل می‌توانند توقف داشته باشند و از صدای جریان آب زاینده رود نهایت لذت را ببرند. مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با پل خواجو وجود دارد نورپردازی زیبای آن در شب‌های تابستان است. این نورپردازی فرصتی بسیار مناسب را برای شما به‌وجود خواهد آورد تا بتوانید برای گذراندن اوقاتی خوش در شب اقدام کنید. فضای سبز اطراف پل خواجو نیز برای گردش و استراحت بسیار مناسب خواهد بود.

جا‌های دیدنی اصفهان در شب

پارک صف

این پارک در بلوار شهدای صفه و در تفرجگاه کوهستانی قرار گرفته است. در واقع اگر به‌دنبال یکی از جا‌های دیدنی اصفهان در شب هستید می‌توانید از این پارک دیدن نمایید. منظره زیبای این پارک همراه با فضای سرسبز و شهربازی، مکانی بسیار مناسب را برای انجام انواع تفریحات در شب به‌وجود آورده‌اند. در این پارک مسیر‌های مناسبی نیز برای پیاده‌روی تعبیه شده‌اند و همچنین می‌توانید از امکانات دیگری مانند تله کابین یا سینمای ۷ بعدی نیز استفاده کنید. رستوران‌های متعدد و تفریحاتی مانند زیپ لاین، سالن بولینگ و باغ وحش از دیگر امکانات تفریحی در این پارک به‌شمار می‌آیند.

پل رنگین کمان و چشمه‌هایی که در اطراف آن قرار گرفته‌اند، باعث شده تا منظره کاملاً متفاوتی را در این پارک نظاره‌گر باشید. از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های پارک صفه امکان کوهنوردی در این مکانی است. همچنین امکانات مناسبی که در این جاذبه تفریحی تعبیه شده‌اند، شرایط مناسبی را برای پیک نیک فراهم آورده‌اند.

جا‌های دیدنی اصفهان در شب

میدان عتیق

از مهم‌ترین مشخصه‌ های میدان عتیق می‌ توان به نورپردازی بی‌نظیر و فواره‌های عظیم آن اشاره کرد. این نورپردازی‌ها و فواره‌ها فضایی کاملاً متفاوت را در شب پدید می‌آورند و به همین دلیل میدان عتیق یکی از جا‌های دیدنی اصفهان در شب شناخته می‌شود. این میدان پیش از ساخت میدان نقش جهان به عنوان مرکز شهر اصفهان معرفی شده بود. به همین علت بسیاری از افراد این میدان را به نام میدان کهنه می‌شناسند.

میدان عتیق یکی از مسیر‌های مناسب ارتباطی برای مسجد جامع اصفهان با بازار بزرگ، کاروانسرای کاسه‌گران است. به‌دلیل وجود معماری قدیمی و تاریخی، این میدان در حال حاضر به عنوان یکی از بنا‌های تاریخی شهر اصفهان شناخته می‌شود و سالانه گردشگران خارجی و داخلی زیادی از آن دیدن می‌کنند.

چهارراه عباسی

در صورتی که علاقه زیادی به شب‌گردی و پیاده‌روی دارید می‌توانید از پیاده‌روی در چهارراه عباسی اصفهان لذت ببرید. در این مکان فضای آرام و زیبایی را شاهد خواهید بود. یکی از جا‌های دیدنی شهر اصفهان خیابان چهارباغ است. در این خیابان به‌دلیل عدم وجود وسایل نقلیه می‌توان برای پیاده‌روی اقدام کرد. وجود درختان زیبا و قدیمی سبب گردیده تا بر جذابیت چهارراه عباسی افزوده شود. امکان اجاره دوچرخه در این مکان وجود داشته و به‌دلیل جلوگیری از ورود خودرو به این خیابان، فضای آرام و دلنشینی را شاهد خواهید بود. رستوران‌های کوچک و بزرگی در این خیابان وجود دارند که می‌توانید پس از یک پیاده‌روی لذت‌بخش در شب از آن‌ها استفاده کنید.

باغ فدک

باغ فدک یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهر اصفهان به‌شمار می‌آید. این پارک جنگلی مساحتی در حدود ۸۵ هزار هکتار دارد و امکانات تفریحی مناسبی نیز در این مکان جای گرفته‌اند. به همین دلیل به عنوان جا‌های دیدنی اصفهان در شب شناخته می‌شود. وجود دریاچه مصنوعی در باغ فدک باعث شده تا جذابیت آن برای گردشگران داخلی و خارجی افزایش یابد. باغ فدک فضایی مناسب برای تفریح و پیاده‌روی شبانه خواهد بود. در این باغ ۲۵۰ هزار درخت وجود داشته و امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی نیز در آن تعبیه شده‌اند.

مسجد شیخ لطف الله اصفهان

در صورتی که به شهر اصفهان مسافرت می‌کنید و تنها قصد بازدید از یک جاذبه را دارید، پیشنهاد می‌شود تا از مسجد شیخ لطف الله دیدن نمایید. به‌دلیل معماری بی‌نظیر و کاشی‌کاری‌ها و رنگ‌کاری‌هایی که در این مسجد به نمایش گذاشته شده‌اند، می‌توانید با معماری بی‌بدیل دوران صفویه آشنا شوید. این مسجد در ضلع شرقی میدان نقش جهان قرار داشته و در روبه‌روی عمارت عالی قاپو واقع شده است. مسجد شیخ لطف الله یکی از مشهورترین مساجد ایران و از جاذبه‌های گردشگری مهم به‌شمار می‌آید. معماری این مسجد بخشی از نبوغ معماران اصفهانی را به تصویر می‌کشد و به عنوان مدور‌ترین گنبد جهان معرفی شده است.

جا‌های دیدنی اصفهان در شب

کلام پایانی

شهر اصفهان مکان‌های دیدنی بسیار زیادی را در خود جای داده که دیدن آن‌ها به تمامی گردشگران و مسافران پیشنهاد می‌شود؛ اما امکان بازدید برخی از مکان‌های گردشگری و تفریحی در این شهر به هنگام شب نیز فراهم بوده، به همین دلیل نیاز است تا اطلاعات مناسبی را از جا‌های دیدنی اصفهان در شب به‌دست بیاورید. اصفهان‌در شب به‌دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار زیاد مانند سی و سه پل و پل خواجو از اهمیت زیادی برخوردار است. البته پیشنهاد می‌شود تا این جاذبه‌های گردشگری را در شب نظاره‌گر باشید؛ چراکه زیبایی آن‌ها پس از غروب آفتاب به‌دلیل نورپردازی مناسب و آرامشی که در شب حاکم است چندین برابر خواهد شد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *