تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, زنجان

جاهای دیدنی آب بر، استان زنجان را بیشتر بشناسید 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی آب بر

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول درباره جاهای دیدنی آب بر در استان زنجان سخ خواهیم گفت. پس اگر قصد سفر به این استان را دارید تا آخر این مقاله با همراه باشید

مختصری درباره شهرستان آب بر بدانید :

شهرستان آب بر یکی از شهرهای سرسبز و تاریخی در استان زنجان می باشید . که مرکزیت هندوستان ایران، یعنی شهرستان بزرگ طارم را دارا می باشد. آب و هوای این شهرستان در تابستان بسیار گرم است به طوری که امسال چند درخت خرما در این شهر باردهی داشتند که بسیار جالب و نیز عجیب است و نشان از تغییرات آب و هوایی دارد.فاصله آبر تا زنجان ( مرکز استان زنجان ) حدودا 92 کیلومتر می باشد که از چند مسیر قابل دسترسی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

از جاهای دیدنی آب میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • روستای گردشگری شیت
  • مناطق ییلاقی دیزاب
  • امامزادگان هاشم و عوف (ع)
  • امامزاده جعفر (ع)
  • منطقه توریستی خانسر و جورکان واقع در ضلع شمال شرقی آب بر
  • آتشکده پیرهمدان
  • باغات زیتون
  • بقعه تاریخی پیرهمدان (پیر احمدان)
  • منطقه شیرین سو
  • آبشار وزنه سر
  • غار خرمنه سر
  • امام زاده اسماعیل قوهیجان بقعه امام زاده حیدر گیلوان

روستای گردشگری شیت

یکی از روستایی کوهستانی  این شهر ستان می باشد که در بخش شمالی استان زنجان در شهرستان طارم (هندوستان ایران) واقع شده است. این روستا که در میان کوههای منطقه محصور مانده است، دارای طبیعتی زیبا و سر سبز و انواع درختان گیلاس، انار، انجیر و ده ‌ها درخت میوه دیگر و رودخانه چهار فصلی است که آب زلال آن از میان دو کوه بلند جاری شده و منظره بسیار زیبا و دلنشینی را خلق کرده است. این روستا هر سال میزبان گردشگران بسیار است.

بخشی از جاذبه‌ های دیدنی و گردشگری روستا شامل چشمه سارها، قلعه شیت، رودخانه چهار فصل، غار سید باغی، ییلاق دولا و ییلاق نَراب، سنگ‌ های دختر و پسر، امامزاده سید محمد ماهوری شیت می باشد.

جاهای دیدنی آب بر

آبشار هشترخان

آبشار هشترخان با ۳۰ متر ارتفاع، در میان دره‌ای سرسبز از کوه‌های ناحیه طارم، در شرق شهر زنجان و در نزدیکی روستای لار قرار دارد. برای دیدن آبشار زیبای هشترخان باید از جاده زنجان-طارم وارد راه خاکی و ناهمواری شد، پس از عبور از امامزاده حسن مثنی و روستای امام، به‌ آبادی لار رسید و از لار تا آبشار را حدود دو ساعت پیاده پیمود. این آبشار حاصل تلاقی هشت چشمه جوشان است که منظره بدیعی را به وجود می‌آورد. کوه‌های بلند و سرسبز، دره‌ای بسیار عظیم، رودخانه‌ای خروشان و پرآب، جنگل درختان فندق، هوای خوب و طبیعت بکر، این منطقه را به یکی از نواحی زیبا و مناسب برای گردشگری، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری در کوهستان تبدیل کرده‌اند

جاهای دیدنی آب بر

آتشکده پیر همدان

این آتشکده در شمال شرقی شهرآب بر در درون باغ های زیبا ودر میان ویرانه های به جای مانده از زلزله 1369 طارم و منجیل در محله پیر همدان ، بنای تاریخی و آتشکده ای قرار گرفته که از زلزله طارم در امان مانده است وقدمت آن به ۷ قرن می رسد.

جاهای دیدنی آب بر

آبشار وزنه سر

آبشارهای وزنه سر از سه آبشار زیبا تشکیل شده است که برای دسترسی به آبشار اول از روستا، در حدود 1 ساعت پیاده‌روی لازم دارد و از آبشار اول تا آبشار دوم نیز 30 دقیقه فاصله است.مسیر آبشارهای وزنه سر از میان انواع باغ‌ های میوه از جمله زیتون، گردو، فندق، انگور، تمشک و … عبور کرده و مناظر زیبایی ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است که نام این روستا در اصل «ورنه سر» بوده که در راستای تغییر نام‌ های ترکی به فارسی، به صورت «وزنه سر» درآمده که هیچ گونه ارتباط معنایی با مکان مورد نظر ندارد.

جاهای دیدنی آب بر

غار خرمنه سر

غار خرمنه سر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهر زنجان و ۲۲ کیلومتری شهر آب‌بر (مرکز شهرستان طارم) و در کوه سر به فلک کشیده و بلند خرمنه سر در سمت شمالی روستای شاه‌نشین (یا به قول اهالی محل؛ شانیش) واقع گردیده است. این غار عظیم و باابهت در ارتفاع ۱۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از بستر رودخانه‌ای که از کوه‌های شمالی شانیش سرچشمه می‌گیرد و همچنین از میان درختان سرسبز و زیبای زیتون و انجیر گذشت و به سوی ارتفاعات شمالی پیش رفت. در نزدیکی قله کوه خرمنه سر دهانه مشبک و پنجره مانند و در عین حال نسبتاً وسیع غار خرمنه سر واقع شده است.

جاهای دیدنی آب بر


مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *