تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

جاهای دیدنی بندر انزلی | Bandar Anzali 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی بندر انزلی

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی شمال ایران تصمیم گرفتیم تا شما را با برخی از جاهای دیدنی بندر انزلی را آشنا کنیم. بندر انزلی دومین شهر پرجمعیت استان گیلان و بدون شک یکی از دیدنی‌ ترین بنادر ایران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

این شهر دومین شهر پرجمعیت استان گیلان و بدون شک یکی از دیدنی‌ ترین بنا در ایران است. از نیلوفرهای آبی تالاب گرفته تا موج‌ شکن قدیمی و بلوار ساحلی زیبای انزلی، جاذبه‌ های گردشگری بی‌ نظیری در این شهرستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است. در این مقاله با شماری از مهم‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری بندر انزلی آشنا می‌شویم.

تالاب انزلی

«تالاب انزلی» یکی از آن دسته تالاب‌ های مهم کشورمان است که محل تخم‌ ریزی آبزیان و مأمن پرندگان بومی و مهاجر می‌باشد. درست در میان این تالاب بسیار زیبا جزایر فراوانی قرار دارد و دو شهر زیبای بندرانزلی و آبکنار در ساحل آن آرمیده‌اند همچنین تالاب انزلی دارای یکی از خاص‌ترین و کم نظیرترین اکوسیستم‌ها می‌باشد که شامل بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه ماهی، صدها گونه موجودات گیاهی است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جاهای دیدنی بندر انزلی | Bandar Anzali

پناهگاه حیات وحش سرخانکل

منطقه حفاظت‌ شده سرخانکل یا همان «تالاب سرخانکل» بخشی از تالاب انزلی به شمار می‌آید. اگر بخواهید بخشی از جاذبه‌ی اصلی انزلی را مشاهده کنید، خواه‌ناخواه به این تالاب خواهید رسید. همچنین این تالاب در فصل زمستان میزبان پرندگان مهاجری نظیر قو، غاز، چنگر و انواع مرغابی‌ها، طاووسک، یلوه، کاکایی است.

تالاب سرخانکل

بلوار ساحلی

«بلوار ساحلی قدس بندر انزلی » که به بوستان ساحلی انزلی یا بلوار ساحلی بندر انزلی نیز معروف است، یکی از جاذبه‌های اصلی شهر انزلی محسوب می‌شود همچنین بلوار ساحلی از قدمت بالایی نیز برخوردار است و اولین پارک به سبک اروپایی و نوین در ایران به شمار می‌آید. اگر لحظه‌ای در این پارک زیبا بنشینید می‌توانید، آمدو رفت کشتی‌ها در اسکله‌های بندر، رقص نرم امواج در کناره موج شکن، صدای آواز مرغان دریایی و … ببینید و بشنوید.

جاهای دیدنی بندر انزلی | Bandar Anzali

حافظیه انزلی

درست در کنار شهرداری انزلی، بنایی سفیدرنگ شبیه آرامگاه شیراز به نام «حافظیه انزلی» قرار دارد. این بنا در سال ۱۳۱۱ به سفارش شهرداری و توسط گروهی از مهندسان آلمانی احداث شده است.

ابتدا این مکان محل برگزاری کنسرت‌ بوده و در طول زمان تغییر ماهیت داده است و بیشتر محل برگزاری خیریه و نمایشگاه‌های کوچک به شمار می‌رود.

جاهای دیدنی بندر انزلی
جاهای دیدنی بندر انزلی

کاخ موزه نظامی انزلی

«کاخ موزه نظامی انزلی» جدایی از کاربرد خشن و خشکی که دارد، ساختمانی است زیبا با نمایی بلورین و دلگشاه که با دیدن آن بی‌اختیار مجذوب آن می‌شوید. بنای کاخ میان پشته یا همان کاخ موزه‌ی نظامی به دستور رضاخان و به‌ دست مهندسان ایرانی در سال ۱۳۰۸ آغاز شد و پس از دو سال به پایان رسید.

جاهای دیدنی بندر انزلی | Bandar Anzali

دهکده ساحلی بندر انزلی

«دهکده ساحلی بند انزلی» به عنوان بزرگ‌ترین باغ شهر ایران زمین معروف و مشهور است. در دهکده ساحلی فضای سبز از اهمیت ویژه‌ای برخورد دار است، به گونه‌ای که ویلاهای این شهرک در حدود ۲۰ درصد مساحت زمین را به خود اختصاص داده است. شهرک ساحلی بندر انزلی (دهکده ساحلی بندر انزلی) دارای امکانات رفاهی همچون رستوران، فروشگاه، پارک، مسجد، منطقه شنای برادران و خواهران، زمین‌های ورزشی، ویلاهای ساحلی، آلاچیق و … می‌باشد.

دهکده ساحلی بندر انزلی

برج ساعت انزلی

در نزدیکی موج شکن شهر انزلی، برجی بلند و سفید رنگ به نام «برج ساعت» قرار دارد. هدف اصلی ساخت این برج راهنمایی درست کشتی‌ها به بندر انزلی بوده است.

جالب است بدانید که بر روی این برج درست در سال ۱۲۳۰ ساعتی به دستور فتحعلی شاه نصب شد که تا امروز زمان دقیق را نشان می‌دهد. (البته با دخالت کمی تکنولوژی!)

جاهای دیدنی بندر انزلی
جاهای دیدنی بندر انزلی

موج شکن

«موج شکن» انزلی به منظور جلوگیری از آسیب رساندن موج‌های دریا به کشتی‌ها و قایق‌ها ساخته شده است و در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مکان‌‌های محبوب گردشگری برای تقریبا هر بازدید کننده‌ای محسوب می‌شود.

در سال ۱۲۷۴ ساخت موج شکن غازیان و انزلی آغاز شد و در سال ۱۲۹۳ کار ساخت آن به پایان رسید. موج شکن‌ها روی تیرهای چوبی که در کف دریا تعبیه شده‌اند، ساخته شده و در سال‌های اخیر مورد مرمت قرار گرفته‌ است.

جاهای دیدنی بندر انزلی
جاهای دیدنی بندر انزلی

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

«کشتی تفریحی میرزا کوچک خان» در دهه‌ی ۹۰ میلادی و به دست ژاپن ساخته شده و دارای ۵ طبقه، ۲۷ کابین درجه‌ یک و دو با گنجایش حدود ۲۵۰ مسافر است.

این کشتی می‌تواند بین استان‌های ساحلی و خارجی تردد کند و مرکز اقامتی آن در حد هتل ۴ ستاره است.

جاهای دیدنی بندر انزلی
جاهای دیدنی بندر انزلی

کلیسای مریم مقدس

یکی از کلیساهای اصلی استان گیلان که در شهر بندر انزلی قرار دارد، «کلیسای مریم مقدس» است. این کلیسا در سال ۱۸۸۵ میلادی با هزینه شخصی به نام «آواک ملک الله وردیان» از ارامنه شهر بنا گردیده است. دیوارهای خارجی این کلیسا با سیمان و دیوارهای داخلی با گچ پوشانده شده اند. کلیسا به شکل مستطیل در جهت شرق به غرب است.

جاهای دیدنی بندر انزلی | Bandar Anzali


مقالات بیشتر بخوانید :


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *