تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی

۴ مکان از بهترین جاهای دیدنی سیدنی استرالیا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جاهای دیدنی سیدنی استرالیا

در این مقاله از مجله گردشگری تاپ تراول تصمیم گرفته ایم تا 4 مکان از بهترین جاهای دیدنی سیدنی استرالیا را به شما کاربران علاقه مند به سفرهای خارجی معرفی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید

قبل از شروع بحث بهتر است مختصری درباره شهر سیدنی بدانیم :

 بزرگ‌ ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا قاره اقیانوسیه است و مرکز ایالت ویلز جنوبی نو یا نیو ساوت ولز است. ایرانیان زیادی در این شهر ساکن هستند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

سیدنی نماد کشور استرالیا است. شهری است با جذابیت‌های بیشمار که دویست و هجده سال از زمان تأسیس آن می‌گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند.

این شهر سرشار از تنوع است. ساکنان آن، ۴ میلیون شهروندی هستند که عمدتاً از پیشینه مختلف قومی، نژادی و فرهنگی برخوردارند. در هر گوشه‌ای از سیدنی، می‌توان ردپایی از فرهنگ‌های گوناگون را مشاهده کرد که در کنار جاذبه‌های طبیعی، مراکز تفریحی، پارک‌های ملی و حفاظت شده، موزه‌ها و گالری‌های هنری باعث شهرت جهانی شهر شده‌اند.شهر سیدنی، بسیار گسترده و بزرگ است و شامل ۷۰۰ محلّه می‌شود. در طول زمان، به‌تدریج هر یک از این محله‌ها مکان تجمع مهاجرین کشور خاصی شده‌ است.

شرایط آب و هوای سیدنی

آب و هوای این کلان شهر در مناطق مختلف باهم فرق دارد اگر چه در بیشتر مواقع آب و هوای آن معتدل است. در این شهر میزان بارش باران نسبت به مراکز ایالت‌ های دیگر بیشتر است. بارش باران در تمام طول سال در این شهر وجود دارد و متوسط بارش در تابستان بیش از زمستان است. در سیدنی در حدود ۱۵۰ روز از سال باران می‌بارد و پر باران‌ ترین ماه‌ها آوریل و ژوئن هستند. دمای هوا در زمستان به ندرت به کمتر از ۵ درجه (ژوئن و ژوئیه) می‌رسد.

جاهای دیدنی سیدنی استرالیا
جاهای دیدنی سیدنی استرالیا

بهترین مکان های دیدنی سیدنی

1- برج سیدنی

برج سیدنی که به ای ام پی نیز معروف است یکی از بلندترین برجها و دومین برج مرتفع استرالیا می باشد (نخستین برج، برج کیو یک در «گلد کست» واقع است). این برج همچنین دومین برج مرتفع در نیمکره جنوبی بحساب می آید. نخستین و بلندترین برج نیمکره جنوبی برج آسمان واقع در نیوزلند می باشد. همچنین این برج یکی از اعضای فدراسیون برجهای جهانی می باشد.

این برج نقطه اوج پروژه سنتر پوینت بود که در سال ۱۹۷۰ با ساخت یک مرکز خرید در قلب منطقه تجاری سیدنی شروع گردید. در سال ۱۹۷۲ نخستین مغازه های آن افتتاح شده و دو سال بعد نیز ساختمانی که شامل اداره های مختلف می شد به اتمام رسید. در همان سال ساخت و ساز بدنه بلند برج شروع شد. بخش گردان را نیز در پایین ساختند و پس از پیشرفت بدنه آن را بالا بردند. پس از یک روند ۷ ساله، برج سیدنی بالاخره در سپتامبر سال ۱۹۸۱ به عنوان برج سنتر پوینت رونمایی شد.

جاهای دیدنی سیدنی استرالیا
جاهای دیدنی سیدنی استرالیا

2- ساحل مانلی سیدنی استرالیا

ساحل مانلی یکی از سواحل بسیار زیبای خارج از شهر سیدنی و از زیباترین سواحل شمالی است. این منطقه به علت طبیعت بکر و تفریحات متنوع سالانه حدود ۸ میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. کشتی های تفریحی، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری در کنار ساحل، اقامتگاه های مناسب، رستوران ها و کافه های گوناگون از جذابیت های این منطقه است. والیبال ساحلی، قایق سواری، غواصی و موج سواری نیز از تفریحات ساحل مانلی است.

ساحل مانلی درسال ۱۷۸۸ توسط کاپیتان آرتور فیلیپس نخستین حاکم نیو ساوت ولز، مانلی نامگذاری شد چون او تحت تاثیر اطمینان و رفتار مردانه بومیان اولیه منطقه قرار گرفته بود. از اسکله مدور سوار کشتی های مجلل مانلی شوید و ظرف نیم ساعت بعد به اسکله مانلی می رسید. ” تنها هفت مایل از سیدنی و میلیونها مایل از نگرانی” ضرب المثلی است که معمولا توسط مردمان مانلی استفاده می شود. دلیل کاربرد این ضرب المثل را وقتی که از این شهر ساحلی بازدید می کنید متوجه خواهید شد.

یکی دیگر از قابلیت های نهفته مانلی که از بین سواحل آرام بندر سیدنی و سواحل مواج اقیانوس آرام قرار گرفته است این است که هزاران مایل فاصله آن با شلوغی سیدنی است، مانلی تنها یک مسیر کشتی سواری دارد.

جاهای دیدنی سیدنی استرالیا
جاهای دیدنی سیدنی استرالیا

3- تالار اپرا سیدنی

تالار اپرا سیدنی به انگلیسی Sydney Opera House یکی از بناهای منحصر به فرد و متمایز قرن بیستم از نظر هنر معماری است که در شهر ساحلی سیدنی و در ایالت نیو سات ولز کشور استرالیا واقع شده است. این تالار اپرا هم اکنون یکی از اماکن توریستی مهم این کشور محسوب می شود.

خانه اپرای سیدنی (Sydney Opera House) از بناهای مشهور و یکی از مهم ترین مراکز هنرهای نمایشی در دنیا، در ایالت «نیو ولز جنوبی» کشور استرالیا، در شهر بندری سیدنی و در نزدیکی پل بندرگاه واقع شده است. وقتی که برای بازدید خودتان را به این محل می رسانید، می توانید قسمت عمده ای از زیبایی های شهر سیدنی را در یک قاب به تماشا بنشینید. خانه اپرای سیدنی یکی از مشهور ترین و خلاقانه ترین سازه های ساخته شده به وسیله ی بشر در سراسر دنیا محسوب می شود که در عین حال، یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری کشور استرالیا نیز هست. در این محل همیشه می توانید انتظار اجرای مشهورترین و برترین آثار هنری را داشته باشید و از بهترین بدون شکت موسیقی، اپرا و نمایش لذت ببرید. مجموع این عوامل از خانه اپرای سیدنی، میعادگاهی برای عاشقان هنر و معماری به وجود آورده است.

جاهای دیدنی سیدنی استرالیا
جاهای دیدنی سیدنی استرالیا

4- هاید پارک سیدنی

هاید پارک سیدنی اسم خود را از هم نام معروفش، یعنی هاید پارک لندن می‌گیرد و قدیمی‌ترین پارک کشور استرالیا به حساب می‌آید. بازدیدکنندگان می‌توانند از باغ‌ها، بناهای تاریخی و یادبودهای این پارک دیدن کنند.

«هاید پارک» (Hyde Park)، قدیمی‌ترین پارک کشور استرالیا است و یکی از جاذبه‌های برتر شهر سیدنی به شمار می‎رود. محیط سرسبز این پارک، ۱۶ هکتار را دربرمی‌گیرد و منظره‌های دیدنی بسیاری را شامل می‌شود که می‌‍توانید دور از شلوغی و سر و صدای شهر، مدتی را میان آن‌ها در آرامش بگذرانید. این پارک نامش را از هاید پارک، یعنی بزرگ‌ترین پارک سلطنتی شهر لندن می‌گیرد و «خیابان پارک» (Park Street) که درست از وسط آن رد می‌شود، پارک را به ۲ بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند. هر بخش، جذابیت‌های خودش را دارد و نیمکت، زمین بازی، جاذبه‌های طبیعی و مسیرهای پیاده‌روی متعددی را دربرمی‌گیرد که از میان درختان عبور می‌کنند.

جاهای دیدنی سیدنی استرالیا
جاهای دیدنی سیدنی استرالیا


 


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *