تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

جنگل انجیلی و آبشار ولیلا سوادکوه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جنگل انجیلی و آبشار ولیلا سوادکوه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای سوادکوه یعنی جنگل انجیلی و آبشار ولیلا را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جنگل های های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

آبشار ولیلا در دل جنگل انجیلی قرار گرفته است و از جمله آبشارهای نزدیک تهران است که می توان در قالب یک سفر یک روزه به آن دسترسی داشت.

جنگل انجیلی و آبشار ولیلا که در آغوش این درختان آرام گرفته است، یکی از زیباترین مقاصد گردشگری برای طبیعت گردان محسوب می شود.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
جنگل انجیلی و آبشار ولیلا سوادکوه
جنگل انجیلی و آبشار ولیلا سوادکوه

روستای ولیلا برای آن دسته از طبیعت دوستانی که تمایل به اقامت های کوتاه را (یک تا چند روز) در محیطی آرام و افسون گر دارند، با امکان گردش و راهپیمایی های کوتاه در اطراف روستا از بهترین پیشنهادهای سفر است. بعد از ساعتی راهپیمایی در دل جنگل به آبشار زیبای ولیلا برمی خورید که گرچه از ارتفاع زیادی برخوردار نیست؛ اما زیبایی وصف ناپذیری دارد. اضافه بر این آبشار دیدنی، جنگل های این منطقه در فصل های بهار و تابستان و همچنین در پاییز از جذابیت زیادی برخوردار هستند.

این جنگل نام خود را از درخت انجیلی گرفته است که سرسبزی خاصی به این منطقه می قسمتد. انجیلی درختی است عجیب با قامتی بلند که ارتفاع آن به ۲۵ متر می رسد. برگ ها و تنه انجیلی بیشترین توجه را به خود جلب می کند.

جنگل انجیلی و آبشار ولیلا سوادکوه
جنگل انجیلی و آبشار ولیلا سوادکوه

درخت انجیلی که گونه غالب جنگل های منطقه سوادکوه است، در سه فصل بهار، تابستان و پاییز رنگ های جذابی دارد. برگ های نورسته این درخت در بهار بنفش مایل به قرمز هستند، در تابستان به رنگ سبز تیره و درخشان دیده می شوند و سرانجام در پاییز به رنگ های گوناگون زرد پررنگ، نارنجی سوخته و پررنگ و قرمز روشن خالص درمی آیند.

تنه درخت قهوه ای مایل به قرمز با سطحی صاف و صیقلی و لکه های قهوه ای روشن تا کرم رنگ است که در فصل زمستان حس گرما را به بیننده منتقل می کند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *