تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, رامسر

جنگل دالخانی رامسر | Dalkhani Jungle 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جنگل دالخانی رامسر

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی رامسر یکی از جاذبه های بسیار زیبای رامسر یعنی جنگل دالخانی را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جنگل های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب در این شهر است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

جنگل دالخانی جنگلی کوهستانی نزدیک به شهر رامسر است که به دالان بهشت نیز معروف می باشد. این جنگل در 30 کیلومتری شهر رامسر قرار گرفته است که ییلاق های زیبایی را نیز داراست. این جنگل در روستای دالخانی (دالیخانی) قرار گرفته است و 800 متر از سطح دریا بالاتر است و در امتداد جنگل های انبوه رامسر قرار گیرد. یکی از زیباترین و بکرترین جنگل‌های شمال همین‌جاست. هوایش در همه‌ فصل‌ها مطبوع است و تابستان شرجی آزاردهنده‌ای ندارد. در فصل گرما هم شب‌ها خنک است. البته بهترین کار این است که صبح زود به جنگل بروید و با تاریکی هوا از راهی که آمده‌اید برگردید.

جنگل دالخانی رامسر
جنگل دالخانی رامسر

بیشتر روزها مه غلیظی جنگل را می‌پوشاند که صحنه‌های سرسبز آن‌را رویایی‌تر هم می‌کند. تصور کنید رانندگی در جاده‌ای که دو طرفش درختان بلند و سبز باشد، چه حس و حال خوبی دارد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

می‌توانید در کلبه‌های چوبی و آلاچیق‌های کنار جاده بساط پیک‌نیک را برپا کنید و با اشتهایی که حتما چند برابر شده، دور هم غذایی بخورید.

دکه‌های چوبی در مسیر چای و آش هم می‌فروشند. کنار جاده رستوران هم هست. محلی‌ها در این جاده عسل، میوه‌هایی که از جنگل یا از باغشان چیده‌اند و ماهی‌ پرورشی هم می‌فروشند.

یک اتفاق خوبی که در محدوده‌ این جنگل رخ داده، وجود کارکنانی‌ست که مسوول نظافت هستند. اگر می‌بینید در طول مسیر زباله‌ای به چشم‌تان نمی‌خورد، به‌دلیل وجود همین افراد است. ورودی که ابتدای مسیر می‌پردازید، صرف دستمزد همین کارکنان می‌شود.

درختان زیادی در جنگل دالخانی می‌بینید، مثل بلوط، ازگیل، فندق، ولیک، کوله خاس، مندی یا کلهو، زرشک و گوجه جنگلی.

جنگل دالخانی رامسر
جنگل دالخانی رامسر

جنگل‌گردی در دالخانی

اگر با هدف جنگل‌‌‌پیمایی سفر کرده‌اید، وارد جاده‌ جنت رودبار که شدید، در روستای گالش ماشین را پارک کنید. در روستای گالش محله، پیاده‌روی را از کنار رودخانه‌ کوچکش شروع کنید. بعد وارد جنگل شوید و به سمت غرب حرکت کنید. به جویبار کوچکی که رسیدید، به سمت بالا مسیرتان را ادامه دهید. به این ترتیب، دوباره به جاده‌ جنت رودبار می‌رسید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما از راهنما کمک بگیرید و تنها به دل جنگل نزنید. به جاده که برسید، باید ماشین‌های گذری را سوار شوید و به سمت ماشین خودتان برگردید.

 

بهترین زمان سفر

تابستان‌ها این حوالی خنک است و از گرما و شرجی به دور هستید. اگر در فصل سرما به دیدن جنگل رفتید، حتما لباس گرم، پتو و فلاسک آب جوش برای چای یا قهوه همراه داشته باشید.

جنگل دالخانی رامسر
جنگل دالخانی رامسر

وسایل موردنیاز

اگر هدف‌تان جنگل‌گردی باشد، کفش مناسب بپوشید. کفشی که کف صاف نداشته باشد و اگر گِل به آن چسبید، باز هم بشود راه رفت. به اندازه‌ کافی آب آشامیدنی و خوراکی سبک همراه داشته باشید. نقشه‌، قطب‌نما و جی‌پی‌اس کمک بزرگی در پیدا کردن مسیر می‌کنند. بارانی و کاور برای کوله‌پشتی در فصلی که احتمال بارندگی دارد، عاقلانه است.

مسیر دسترسی به جنگل دالخانی رامسر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *