تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
قزوین

معرفی جاهای دیدنی شگفت انگیز الموت 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

الموت کجاست؟

منطقه الموت قزوین، ناحیه‌ای کوهستانی و جنگلی در شمال استان قزوین است. این منطقه از شمال به استان گیلان، از غرب به شهرستان قزوین، از جنوب به شهرستان تاکستان و از شرق به شهرستان زنجان محدود می‌شود. نام الموت از دو واژهٔ «آله» و «اموت» تشکیل شده‌است. «آله» به معنای عقاب و «اموت» به معنای آشیان است. بنابراین، الموت به معنای آشیان عقاب است. این نام به دلیل موقعیت کوهستانی و صعب‌العبور این منطقه انتخاب شده‌است. الموت، منطقه‌ای سرسبز و زیبا با آب و هوایی معتدل است. این منطقه دارای منابع طبیعی غنی از جمله جنگل‌های انبوه، مراتع سرسبز، رودخانه‌های خروشان و چشمه‌های آب گرم است. الموت، مهد تمدن و فرهنگ باستانی است. آثار تاریخی متعددی از جمله قلعه الموت، قلعه شمیران، قلعه کندوان و قلعه گرمارود در این منطقه وجود دارد.

الموت، منطقه‌ای زیبا و تاریخی است که ارزش بازدید را دارد. در ادامه قرار است 3 جای دیدنی خفن الموت را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی شگفت انگیز الموت قزوینمعرفی 3 جای دیدنی الموت

در مطلب فوق با منطقه الموت آشنا شدید، در ادامه قرار است شما را با 3 جای دیدنی الموت آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

1.روستای شهرستانک

روستای شهرستانک الموت، یکی از زیباترین روستاهای استان قزوین است که در منطقه حفاظت‌شده الموت قرار دارد. این روستا در دامنه کوه‌های البرز و در کنار رودخانه شهرستانک واقع شده‌است. شهرستانک دارای آب و هوایی معتدل و مطبوع است و از طبیعتی بکر و زیبا برخوردار است. روستای شهرستانک دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله جنگل‌های انبوه، مراتع سرسبز، رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های آب گرم و آثار تاریخی است. از جمله جاذبه‌های گردشگری شهرستانک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
  • جنگل‌های انبوه شهرستانک: این جنگل‌ها از جمله زیباترین جنگل‌های ایران هستند و زیستگاه انواع گیاهان و جانوران است.
  • مراتع سرسبز شهرستانک: این مراتع در فصل بهار و تابستان سرسبز و زیبا هستند و مکان مناسبی برای تفریح و گشت و گذار است.
  • رودخانه شهرستانک: این رودخانه از کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد و در کنار روستای شهرستانک جریان دارد.
  • چشمه‌های آب گرم شهرستانک: این چشمه‌ها خواص درمانی دارند و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند.
  • آثار تاریخی شهرستانک: این آثار تاریخی از جمله قلعه شهرستانک، پل شهرستانک و حمام شهرستانک هستند.

روستای شهرستانک سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان است. این روستا مکان مناسبی برای کسانی است که به دنبال آرامش و طبیعت بکر هستند.

2.ایوان سنگی نیاق

ایوان سنگی نیاق، یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای نیاق در استان قزوین است. این ایوان، صخره‌ای نسبتاً مرتفع است که در دل آن حفره‌های بزرگی توسط عوامل طبیعی ایجاد شده‌است. در داخل برخی از این حفره‌ها حوضچه‌هایی مستطیلی شکل توسط ساکنان احتمالی حفر شده‌است. این حوضچه‌ها به هنگام بارندگی از آب باران پر می‌شود. ایوان سنگی نیاق، در کنارش نیم طاقی طبیعی زیبایی به ارتفاع حدود ۱۰ متر قرار گرفته‌است که باعث شده جلوه بسیار زیباتری پیدا کند. ایوان سنگی نیاق، مکان مناسبی برای تفریح و گشت و گذار است. گردشگران می‌توانند از این ایوان برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت زیبای اطراف استفاده کنند. برای رسیدن به ایوان سنگی نیاق، باید از قزوین به سمت روستای نیاق حرکت کنید. پس از طی مسافتی حدود ۱۷ کیلومتر، به روستای نیاق می‌رسید. ایوان سنگی نیاق، در سمت غربی این روستا قرار دارد. در مسیر رسیدن به ایوان سنگی نیاق، باید از جاده‌ای کوهستانی عبور کنید. این جاده، در برخی نقاط دارای شیب تند و خطرناک است. بنابراین، هنگام رانندگی در این مسیر، باید احتیاط لازم را به عمل آورید. ایوان سنگی نیاق، در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان است. اگر به دنبال یک مقصد گردشگری زیبا و بکر در استان قزوین هستید، ایوان سنگی نیاق گزینه مناسبی برای شماست.

3.دریاچه دریابک

دریاچه دریابک، یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای زرشک در استان قزوین است. این دریاچه در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و دارای طبیعتی بکر و چشم‌نواز است. دریاچه دریابک، درواقع دو دریاچه کوچک و بزرگ است که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این دریاچه‌ها توسط رودخانه‌ای که از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد، تغذیه می‌شوند. دریاچه دریابک، مکان مناسبی برای تفریح و گشت و گذار است. گردشگران می‌توانند در کنار این دریاچه کمپ بزنند، ماهیگیری کنند و از طبیعت بکر و زیبای آن لذت ببرند.

اگر خواستید یک اقامت رویایی در الموت را تجربه کنید به اینجا بروید!

بعد از سفر به یکی از جاهای دیدنی الموت که در بالا معرفی کردیم، اگر خواستید شب را در الموت بمانید شما می‌توانید در اقامتگاه بومگردی اله بوم که نزدیک به شهر قزوین هم هست اقامت کنید. در ادامه قرار است شما را با بوم گردی زیبای اله بوم آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

درباره اقامتگاه بومگردی اله بوم

اقامتگاه بومگردی اله بوم ، یکی از اقامتگاه‌های بومگردی استان قزوین است که در روستای الولک واقع شده است. این روستا در ۱۳ کیلومتری شمال قزوین و در دامنه کوه کافر میدان قرار دارد. پیرامون روستا را باغ‌های سنتی با محصولاتی مانند بادام، گردو، گیلاس و آلبالو فرا گرفته است.

جاهای دیدنی شگفت انگیز الموت قزویناقامتگاه بومگردی اله بوم با معماری و فضایی بومی و روستایی ساخته شده است. این اقامتگاه دارای چهار واحد اقامتی است که هر کدام از آن‌ها دارای امکاناتی مانند حمام، توالت، تلویزیون و اینترنت است. اقامتگاه بومگردی اله بوم دارای امکاناتی مانند رستوران، کافی‌شاپ، سالن اجتماعات، فضای سبز و پارکینگ است. رستوران این اقامتگاه غذاهای سنتی ایرانی را با استفاده از مواد اولیه محلی سرو می‌کند. اقامتگاه بومگردی اله بوم مکان مناسبی برای کسانی است که به دنبال آرامش و طبیعت بکر هستند. این اقامتگاه دسترسی مناسبی به جاذبه‌های گردشگری مانند دریاچه آل بوم، روستای شهرستانک و قلعه الموت دارد.

برخی از امکانات و خدمات اقامتگاه بومگردی اله بوم عبارتند از:

  • چهار واحد اقامتی
  • حمام و توالت در هر واحد
  • تلویزیون و اینترنت در هر واحد
  • رستوران
  • کافی‌شاپ
  • سالن اجتماعات
  • فضای سبز
  • پارکینگ

رزرو اتاق

شما می‌توانید از طریق موارد نام برده شده با اله بوم در ارتباط باشید:

آدرس سایت: www.alleboom.ir

شماره تماس: ۰۹۱۰۸۳۹۳۹۰۲ & ۰۲۸۳۳۴۴۷۵۳۰


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *