تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, ساری, مازندران

آشنایی با جنگل راش سوادکوه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

جنگل راش سوادکوه

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول یکی از جنگل های بکر ایران را بشما دوست داران طبیعت و تورهای طبیعت گردی معرفی خواهیم کرد که جژء یکی از مناطق بکر برای سفر در فصل پاییز نیز بشمار می رود پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره جنگل راش سوادکوه بدانید

برای افردای که عاشق فصل زیبای پاییز هستند جنگل راش می تواند بهترین مقصد طبیعت گردی باشد.در پای درختان بلند و سر به فلک کشیده شده راش در فصل پاییز، فرشی زیبای به رنگ سرخ و از جنس برگ زرد پهن شده که واقعا زیبا و حیرت انگیز است . حتما برایتان پیش آمده است که در فیلم ها و مستندها جنگل های فرو رفته در مه و راز آلود را دیده باشید در جنگل راش سوادکوه نیز با این منظره نیز مواجه خواهید شد. راه رفتن در جنگل راش و تنفس هوای بی‌ نهایت لطیف آن، انسان را از هر چیز جدا می‌کند، مگر لذت بودن در طبیعت. چشم‌ انداز این جنگل بکر و تاریخی همیشه زیباست، اما در پاییز به معنای واقعی کلمه خیره‌ کننده می‌شود.

جنگل راش سوادکوه


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

درختان جنگل مرس سی یا جنگل راش ، بخشی از جنگل هیرکانی هستند که عمر آن به دوره ژوراسیک و تا ۴۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد. نام باستانی این منطقه هیرکانیا (به معنای سرزمین گرگ‌ها) بوده و از این رو این جنگل‌ ها را جنگل هیرکانی می‌نامند. جنگل راش در استان مازندران و در بخش دودانگه شهر ساری و در نزدیکی روستای سنگده واقع شده و یکی از جاذبه‌ های بکر طبیعت‌ گردی و گردشگری استان مازندران محسوب می‌شود. فاصله‌ی زمانی سنگده تا تهران حدود سه و نیم  ساعت است و با ساری حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

مسیر کوهستانی و جنگلی رسیدن به روستای سنگده (درست مانند خود این روستا) زیبا، غنی، باطراوت و بسیار فرح‌ بخش است. از روستا تا ابتدای مسیر پیاده‌ روی در جنگل راش ، جاده خاکی است که می‌ توان برای پیمودن آن از ماشین‌ های محلی استفاده کرد. در مسیر پیاده‌ روی، درختان بلند قامت راش را می‌بینید که با آرایشی خاص در کنار یکدیگر صف کشیده‌اند، زمین پر است از برگ‌ های سرخ و زرد و پاییز منظره‌ای هزار و یک رنگ پیش چشمانتان تصویر می‌کند که از فرط زیبایی قابل توصیف نیست.

جنگل راش سوادکوه

در نزدیکی جنگل راش، با درختانی که ارتفاع آنها به ۴۰ متر هم می‌رسد، جاذبه‌ های طبیعت‌ گردی دیگری نیز وجود دارد که در بین آن‌ ها می‌توان به دریاچه شورمست ، جنگل ارفع ده و سایت ستاره‌ نگری آلاشت اشاره کرد. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر فرصت کافی دارید حتما از این جاذبه‌ها نیز بازدید کنید.

دلایل اصلی که باید به چنگل راش سفر کنیم

  • حضور در میان درختان تنومند و سیلندریک و سربه فلک کشیده راش
  • بازدید از کلیماکس جنگل های هیرکانی
  • تجربه جنگل پیمایی سبک در مسیر به فرد، زیبا و کم شیب
  • تجربه و هیجان وانت سواری در مسیر منحصر به فرد جاده جنگلی فریم
  • طعم غذای گرم (جوجه کباب) در دل طبیعت بکر فریم

بهترین زمان برای بازدید از جنگل راش سوادکوه

زمان مناسب برای برای دیدن این جنگل از انتهای اردیبهشت ماه تا ابتدای دی ماه است. اما این موضوع بدین معنا نیست که زیبایی این جنگل در بقیه سال کاهش می‌یابد بلکه به علت شرایط جوی رفتن به این منطقه سخت می‌شود.

جنگل راش سوادکوه

از چه مسیری بریم ؟

مسیر دسترسی به آن از جاده هراز، 25 کیلومتری جنوب آمل به سمت شرق و به سمت سنگچال دارای فرعی است. طول جاده فرعی تا سنگچال 18 کیلومتر و فاصله پرشیب سنگچال تا راش نیز حدود 5 کیلومتر است.

جنگل راش سوادکوه


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *