تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
تفلیس, گرجستان

حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت گرجستان سفری به تفلیس گرجستان خواهیم داشت و در آن حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

تفلیس، پایتخت گرجستان شهری بزرگ و تماشایی است شهری که برای گشت و گذار در نقاط گوناگونش گزینه های زیادی برای انتخاب وسایل حمل و نقل عمومی دارید. در این مطلب قصد داریم با انواع وسایل حمل و نقل در تفلیس و هزینه ی کرایه آن ها آشنا شویم.

شهر تفلیس، پایتخت و بزرگترین شهر کشور گرجستان است که با بافت قدیمی، خیابان هایی باریک و پیاده روهای سنگفرش شده اش شناخته می شود. همان طور که انتظار داریم، این شهر وسیع گرجستان، در کنار وسایل حمل و نقل معمول چون ماشین های شخصی، از سیستم حمل و نقل قابل قبولی برخوردار است. از آن جمله می توان به مترو، اتوبوس و تاکسی های عمومی ومینی بوس یا مارشروتکا اشاره کرد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

اتوبوس

اتوبوس های تفلیس به رنگ آبی و زرد بوده و همگی شماره مسیر مربوط به خود را در جلوی ماشین درج کرده اند. خیلی از ایستگاه های اتوبوس دارای صفحه ای اتوماتیک هستند که خدمات قبل، در حین سفر و پس از رسیدن به مقصد را نشان دهنده این است. برای پرداخت هزینه هامی توانید از سکه استفاده کرده یا با کارت مسافرتی مترومانی خود هزینه را بپردازید.

سفر به هر کجای شهر هزینه ای معادل ۵۰ تتری (۷۰۰ تومان) دارد. شما می توانید کارت مترومانی خود را در هر ایستگاه مترو شارژ کرده یا از دستگاه پرداخت شتابی ایستگاه های اتوبوس استفاده کنید.

اتوبوس توریستی شهر تفلیس برای حمل و نقل آسان  گردشگران آماده خدمت رسانی است.

حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان
حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان

ماشین یا قطار کابلی

یک مسیر ماشین کابلی از پارک ریک تا قلعه ناریکالا برقرار است که مناظر دیدنی شهر را به زیبایی نشان دهنده این است: حتی یکی از ماشین های این مسیر دارای کف شیشه ای است. هزینه این ماشین ها فقط ۱ لاری (۱,۴۰۰ تومان) بوده و شما می توانید با استفاده از  کارت مترومانی خود آن را بپردازید.

قطار کابلی که تا کوه متسامیندا کشیده گردیده است، در سال ۱۹۰۵ افتتاح و به تازگی بازسازی شد. هزینه این قطارها ۲ لاری (۲,۸۰۰ تومان) بوده که با کارت های مترومانی قابل پرداخت نیست.

 

مقالات بیشتر بخوانید :

مترو

شبکه قطارهای زیرزمینی (مترو) تفلیس، متروپولیتان (Metropolitan) نامیده خواهد شد. دو خط مترو در تفلیس موجود است که در ایستگاه میدان تقاطع پیدا می کنند. برای استفاده از مترو باید از کارت مترومانی استفاده کنید: این کارت را می توان از هر ایستگاهی خریداری و شارژ کرد. صرف نظر از فاصله، هزینه سفر با مترو ۵۰ تتری (۷۰۰ تومان) است.

حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان
حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان

نام ایستگاه ها به زبان انگلیسی و گرجستانی نوشته گردیده است و اطلاعیه های ایستگاه قطار نیز به هر دو زبان ارائه خواهد شد. خدمات مترو از ۰۷:۰۰ تا نیمه شب در دسترس قرار دارد. ایستگاه های مترو با علامت قرمز (M) مشخص می شوند.

حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان
حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان

مینی بوس

ناوگان مینی بوس تفلیس به نام مارشوتکا، وظیفه انجام حمل و نقل عمومی را برعهده داشته و نقش مهمی در جابه جایی های شهری دارد. با این وجود، تا حدی بی قید و شرط بوده که در اینجا آن ها را توضیح می دهیم.

تمام مینی بوس های موجود در مرکز شهر زرد رنگ هستند. شماره مسیر مینی بوسی را که می خواهید، انتخاب کرده و پرچم مربوط به آن را بردارید؛  مینی بوس ها تا زمانی که شما دست خود را به عنوان نشانه پایین نیاورید، نمی ایستند.

خیابان روستاولی استثنا است، اما بازهم مینی بوس ها فقط در ایستگاه ها توقف می کنند. هزینه هر سفر با مینی بوس ۸۰ تتری (۱,۱۰۰ تومان) بوده و شما می توانید هزینه را با پول نقد (حق تغییر دارید) یا یک کارت متروانی دارای شارژ، پیش از خروج بپردازید.

ایستگاه های مارشورتکا در اطراف شهر موجب تسهیل سفر در سراسر گرجستان گردیده است. مقصد سفرها بر روی صفحه پنجره ها قابل مشاهده است، اما فقط به زبان گرجی نوشته می شوند. فقط در صورتی که از مسیر خود اطمینان ندارید، حتما از اطرافیان بپرسید.

به طور کلی، ایستگاه دیدوب در غرب و شمال گرجستان قرار گرفته است، مسیر ساموگوری در شرق و مسیر اورتاچلا مسیرهای بین المللی بوده و به ترکیه، آذربایجان و ارمنستان متصل خواهد شد. قبل از سوار شدن بر سر قیمت به توافق برسید (بر سر قیمت با افراد محلی چانه بزنید).

تاکسی ها

تاکسی ارزان بوده و راهی آسان برای جابه جایی در سطح شهر است. بیشتر سفرهای با تاکسی در تفلیس، بین ۳ تا ۶ لاری (۴,۰۰۰ تا ۸,۰۰۰ تومان) هزینه در بر خواهند داشت. بعضی از تاکسی ها دارای معیار و نرخ ثابت هستند، اما نه همه آن ها. همواره پیش از آغاز حرکت، قیمت را تعیین کنید.

شما می توانید به طور مستقیم در خیابان یا از طریق شماره تلفن زیر تاکسی کرایه کنید:

تلفن: ۱۱۱ ۴۲۰, ۲۰۱ ۲۰۱, ۷۸ ۷۸ ۷۸, ۵۱۱

انواع تاکسی های تفلیس:

  • Gggeorgia
  • تاکسی GIG
  • ماکسیم
  • تاکسیفی
حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان
حمل و نقل عمومی تفلیس گرجستان

قطارها

کارآمدترین راه برای خرید بلیط قطار رفتن به ایستگاه مرکزی قطار است. معمولا یک کاردان انگلیسی زبان در یکی از دفاتر بلیط فروشی حضور دارد. شما باید شناسه معتبر یا پاسپورت خود را همراه داشته باشید.

شما همچنین می توانید بلیط ها را به طور آنلاین خریداری کنید. به وبسایت railway.ge رفته، روی نقشه در سمت راست کلیک کنید. شما می توانید در این سایت مسیرها و همچنین نحوه خرید بلیط را بررسی کنید. تقریبا مشابه همه سیستم های رزرو آنلاین، باید ثبت نام کرده و سپس فعالیت مورد نظر خود را انجام دهید.

پرداخت در این قطارها فقط از طریق ویزا یا مستر کارت انجام می شود. در صورتی که از بلیط الکترونیکی برای سفرها استفاده می کنید، باید کدهای خرید بلیط و شناسه ای را که در طول فرایند رزرو استفاده کرده اید، همراه داشته باشید. مراقب باشید: مراحل رزرو آنلاین روندی ثابت ندارد. به علت داشته باشید که برای مقاصد محبوب (باتومی، کوتایی (Kutaisi)، زوگیدی (Zugdidi)) باید حداقل دو روز قبل بلیط ها را پیش خرید کنید، به خصوص در فصل زمستان.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *