تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
پاریس, فرانسه

دخمه مردگان پاریس 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دخمه مردگان پاریس

در این مقاله از مجموعه مقالات قسمت دیدنی های اروپا سفری به پاریس خواهیم داشت و در آن یکی از جاذبه های بسیار زیبا به نام دخمه مردگان را مورد بررسی قرار خواهیم داد و آن را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

پاریس، پایتخت فرانسه است که از آن با عنوان «شهر نور» یاد می کنند. ولی در زیر این شهر 12 میلیون نفری، دنیایی تاریک و زیرزمینی باقی مانده که 6 میلیون از ساکنان قبلی این شهر را در خود جای داده است.

این مکان در اصل دخمه های پاریس هستند، که شامل تونل هایی به طول چندصد کیلومتر می شوند و سراسر آن ها پر از استخوان مردگان است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر بخوانید:

دخمه مردگان پاریس (به فرانسوی: Catacombes de Paris) زیرزمینی است در شهر پاریس در کشور فرانسه که محل نگهداری بقایای بیش از شش میلیون نفر در یک بخش از معادن باستانی در تلاقی با شبکه های تونل زیرزمینی پاریس می باشد. این مکان واقع در جنوب دروازه باستانی شهرستان «بریره د-انفر» (دروازه جهنم) است. در زیر آن استخوان های هزاران مرده امانت گذاری گردیده است که همین امر یکی از دو مشکل اساسی مسئولان شهرستان برای تأسیس این شهر به حساب می آمد.

دخمه مردگان پاریس
دخمه مردگان پاریس

از دوران روم باستان، مردم پاریس مرده های خود را در حومه این شهر دفن می کردند. البته با این رسم ظهور مسیحیت در اروپا تغییر کرد و مردم به دلایل مذهبی مرده هایشان را در درون کلیساها و زمین های اطراف آنها که وقف کلیساها شده بودند، به خاک می سپردند. با این حال گورستان های پاریس در قرن دهم که فضای شهر و جمعیت آن گسترش پیدا کرده بود با محدودیت مواجه شدند و ظرفیت کافی برای پذیرش جسدهای جدید نداشتند و فقط ثروتمندان می توانستند مرده هایشان را در کلیساها دفن کنند. در نتیجه مرده های زیادی به طور دسته جمعی در این گورستان دفن شدند؛ در اصل مرده هایی که خانواده هایشان پول زیادی نداشتند، در این گورهای دسته جمعی دفن می شدند.

تا سال 1810 از این محل تنها به عنوان مخزن نگهداری استخوان استفاده می شد  اما در این سال فردی به نام لوئیز اتینه آغاز به تزئین این تونل ها و دخمه ها نمود و در اصل وی برای انجام این منظور از همان استخوان ها و سنگ های یادبود بهره جست و نتیجه کار دیواره های استخوانی و راهروهایی بود که با قسمت های گوناگون استخوان ساخته شده بود.

بعضی از تزئینات به شکل قلب بر روی دیوارها و با کمک جمجمه مردگان بر زمینه استخوان های عادی ایجاد گردیده است. دیواره بعضی بخش ها با کمک استخوان های مختلف به شکل صلیب در آمده و در بعضی از بخش ها با کمک این استخوان ها اتاق هایی دایره شکل ساخته شده اند که از این ایده در ساخت خیلی از فیلم ها و حتی بازی های کامپیوتری الهام گرفته گردیده است. هزاران هزار استخوان با دقت و وسواس، در  دیوارهای دخمه روی هم چیده شده اند.

دخمه مردگان پاریس
دخمه مردگان پاریس

امروزه افراد زیادی برای ورود به این مقبره زیرزمینی، به غرب پاریس می روند ؛ چرا که در این منطقه و نزدیک به دروازه قدیمی پاریس مدخل ورود به این گورستان واقع شده است. آنها پس از ورود، باید از یک راه پله مارپیچ به طول 19 متر عبور کنند و به سوی تاریکی و سکوتی که فقط با شنیدن صدای آب قنات های محلی شکسته می شود، پیش بروند. بازدیدکنندگان پر دل و جرأت این مقبره زیرزمینی، با عبور از یک راهروی طولانی به در واقعی این گورستان می رسند. این دخمه هم اکنون یکی از دیدنی های پاریس به شمار میرود که گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *