تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران

دریاچه فراخین نوشهر | شاهکار جذاب طبعیت مازندران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دریاچه فراخین نوشهر

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی نوشهر تصمیم رفتیم یکی از جاذبه های محبوب این شهر بنام دریاچه فراخین که یکی از شاهکارهای جذاب طبیعت مازندران می باشد را به شما غلاقمندان به سفر معرفی کنیم.

می توان از دریاچه فراخین به عنوان شاهکاری جذاب از طبیعت نام برد، دریاچه ای جادویی که در نزدیکی نوشهر قرار گرفته و از نظر مساحت بیشتر شبیه به یک تالاب است تا دریاچه. این تالاب زمردی در میان درختان با طراوت جنگل های هیرکانی پنهان شده و به لطف داشتن آبی بسیار زلال و درخشان یکی از جاذبه های نزدیک روستای کندلوس و جاده چالوس به شمار می رود. این تالاب در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا قرار گرفته و از چشمه فراخین و بارش های جوی تغذیه می شود.

دریاچه فراخین یکی از دریاچه‌های کمتر شناخته شده در نزدیکی روستای کندلوس است. این دریاچه آنقدرها بزرگ نیست و بیشتر شباهت به تالاب دارد. اما واقع شدن در میان جنگل انبوه و تمیزی آن باعث شده است یکی از جاذبه‌های اصلی در نزدیکی روستای کندلوس و جاده چالوس باشد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
دریاچه فراخین نوشهر
دریاچه فراخین نوشهر

دریاچه فراخین دارای یک مسیر دسترسی بسیار زیبایی می باشد که البته این یکی از ویژگی های همیشگی اکثر جاذبه های طبیعت در این استان دوست داشتنی است، به گونه ای که برای رسیدن به آن باید از قلب جنگلی بکر عبور کنیم تا از دیدن آن نیز بی نصیب نباشیم. در واقع زیبایی های این جاذبه یعنی دریاچه فراخین از مسیر دسترسی به آن شروع می شود به طوری که باید از جاده خاطره انگیز و فوق العاده زیبای چالوس آغاز کنیم، جاده ای که هر بار دل به آن می سپاریم و آن را می بینیم برایمان تازگی دارد و گوشه گوشه آن شامل چشم انداز های طبیعت است. در مسیر این جاده و بعد از گذشتن از جنگل و مسیری خاکی به دریاچه فراخین خواهید رسید. باید این نکته را نیز در نظر گرفت که رسیدن به این دریاچه اندکی سخت است اما زیبایی های مسیر این سختی را آسان می کند.

دریاچه فراخین نوشهر
دریاچه فراخین نوشهر

مسیر دسترسی

در جاده جالوس و پس از مرزن آباد در سمت راست خود به کمربندی چالوس به نوشهر می رسید و تابلوی که روی آن دیزی سرای آذربایجان نوشته را خواهید دید. طبق راهنمایی این تابلو مسیر خود را تغییر دهید و از روستا های دلسم و ویسر عبور کنید. در انتها به یک جاده خاکی معدنی میرسید و پس از عبور از رودخانه های کم عمق و رانندگی در حدود ۴۰ کیلومتر به دریاچه فراخین خواهید رسید. توجه داشته باشید که در مسیر رسیدن به دریاچه، پنج دوراهی قرار دارد که در واجه شدن با آنها باید به این صورت مسیر را انتخاب کنید: از دو تای اول به سمت راست بروید که نشانه آن تابلو به سمت کجور است، سومی را به سمت چپ، چهارمی را به راست و پنجمی را به چپ انتخاب مسیر کنید.

دریاچه فراخین نوشهر
دریاچه فراخین نوشهر

چه فصلی برای سفر مناسب است؟

از ابتدای اردیبهشت ماه تا انتهای شهریور دریاچه فراخین در بهترین وضعیت خود قرار دارد چرا که پر از آب است، بنابراین بهتر است زمان برای سفر است.
فصل بهار و تابستان: وضعیت میزان آب دریاچه در پرآب ترین حالت خود قرار دارد و بسیار زیباست.
فصل پاییز: خاصیت این فصل در بیشترین جتذبه های استان ملزندران رنگارنگ بودن مناظر است چرا که رنگ برگ های درختان در حال تغییر رنگ است و هر کدام به یک رنگ، پس با فرض انعکاس این چشم انداز های زیبا در آب دریاچه، این برای بازدید دوست داشتنی و زیبا خواهد بود.
فصل زمستان: اگرچه به دلیل برف گیر بودن منطقه باز هم زیبایی های خاص خودش را دارد ولی چون مسیر دسترسی چندان مناسب نیست و دارای امکانات نیز نمی باشد، بهتر است اقدام به سفر نکنید مگر اینکه دارای تجهیزات کامل باشید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *