تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مازندران

دریاچه ممرز نوشهر 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دریاچه ممرز نوشهر

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای نوشهر یعنی دریاچه ممرز را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبا و دیدنی محسوب می شود. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

در 5 کیلومتری شمال روستای چلندر شهرستان نوشهر، دریاچه ای با نام ممرز قرار گرفته است. این دریاچه که به تالاب ارواح نیز شهرت دارد، در میان جنگل انبوه درختان پهن برگ منطقه ملا کلا واقع شده است.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

دریاچه ممرز در میان جنگل انبوه پهن برگ در منطقه ملا کلا واقع شده است. طول دریاچه در حدود 700 متر و عرض آن 300 متر است. در درون دریاچه درختان خشک شده ای قرار دارند که منظره جالبی ایجاد کرده اند.

آنچه که در نخستین نگاه به دریاچه ممرز، توجه شما را به خود جلب می کند، بازمانده هایی از تنه درختان هستند که در میان دریاچه قرار دارند و به درختان مرده مشهورند.

دریاچه ممرز نوشهر
دریاچه ممرز نوشهر

حضور این درختان نیز بر وهم فضا می افزاید و یکی از شگفتی های این دریاچه محسوب می شود.

این دریاچه یکی از بکرترین مناطق گردشگری شمال کشور بشمار آمده که به علت دارا بودن ظاهری وهم انگیز، به دریاچه ارواح نیز شهرت داشته و مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

فضای بکر و ساکت اطراف دریاچه، در اکثر روزهای سال آمیخته با مه و صدای حیوانات وحشی بوده که در هر لحظه به گوش می رسد. این اصوات که با وجود درختان خشکیده در میان دریاچه در هم می آمیزد، نفس هر بازدید کننده ای را در سینه حبس کرده و هیجان حضور در آن را به اوج می رساند.

همچنین به علت بکر بودن منطقه، امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.

دریاچه ممرز در آغوش یک جنگل زیبا قرار دارد و در کنار تماشای دریاچه می توان، سری هم به درون این جنگل زده و از دیدن انبوه درختان سر به فلک کشیده که هر یک زیبایی خاص خودشان را دارند، لذت برد.

این دریاچه بسیار زیباست اما هیچ گونه امکاناتی در اطراف آن وجود ندارد و هنوز آنچنان که باید، مورد توجه قرار نگرفته است. البته این نبود امکانات یکی از علت های بکر ماندن این طبیعت تماشایی است و برای بعضی از افراد یکی از جذاب ترین قابلیت ها به شمار خواهد شد.

دریاچه ممرز نوشهر
دریاچه ممرز نوشهر

دسترسی

برای دسترسی به این دریاچه در کیلومتر 12 مسیر نور به نوشهر بعد از جاده ونوش، باید وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شد و پس از عبور از روستا به محیط بانی خواهید رسید. پس از انجام اقدامات اداری لازم در محیط بانی جاده شمالی را به طول 10 کیلومتر ادامه دهید. بعد از مشاهده تابلوی دشت و بند ممرز وارد جاده فرعی شوید. این جاده فرعی شما را به دریاچه بند ممرز خواهد رساند. توجه داشته باشید عبور از جاده فرعی نیاز به خودروهای کمک دار دارد و به علت بکر بودن منطقه امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.

آدرس:مازندران – نوشهر 5 کیلومتری شمال روستای چلندر


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *