تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

دشت آزو دماوند

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از دشت های بسیار زیبای دماوند یعنی دشت آزو را به شما معرفی می کنیم. دشت آزو از جاذبه های دیدنی شهر دماوند می باشد و روستایی با طبیعت بکر در دامنه رشته کوه های البرز است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

دشت آزو، دشت خرم و سرسبزی است که در دامنه رشته کوه های البرز با طبیعتی دل انگیز و در میان کوه ها واقع شده است. این دشت زیبا هر ساله پذیرای طبیعت گردان و گردشگران زیادی است. این دشت سرسبز با گل های زرد و سرخ خود طبیعت و چشم انداز بسیار زیبا و دل انگیزی را به طبیعت گردان هدیه می کند.

روستای نوا یکی از روستا‌های شهرستان لاریجان مازندران است. فاصله این روستا از تهران بسیار کم و حدودا ۱۲۰ کیلومتر است، به همین دلیل، روستای نوا به عنوان یکی از برترین مقصد‌های گردشگری برای طبیعت دوستان تهرانی شهرت یافته است. باغ‌های خرم گیلاس و آلو و دیگر درختان میوه این منطقه ییلاقی، زیبایی‌های آن را دوچندان کرده است. این منطقه در فصل زمستان بسیار سرد، برف گیر و صعب العبور می‌شود، به همین دلیل مردم خونگرم این روستا در فصل زمستان اکثرا به شهر آمل می‌روند و همزمان با فصل رویش گیاهان دوباره به ییلاق خود باز می‌گردند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

با حدود ۴۵ دقیقه پیاده روی سبک از روستای نوا در حاشیه رودخانه، به دشت سرسبز و آرام آزو می‌رسیدآزو دشتی ست بر فراز ابرها با پوشش مرتعی؛ و پر است از عطر گل‌ها و گیاهان، که آدمی را مدهوش زیبایی بی پایان خود می‌کند و لذت قدم زدن در آن انتهایی ندارد. این دشت بیشک بهترین چشم انداز قله دماوند را پیش رویتان می‌گشایدچشم اندازی نفس گیر که تماشای آن هر گردشگر و طبیعت گردی را مبهوت خویش می‌کند.

دشت آزو دماوند
دشت آزو دماوند

دشت آزو و دورنمای دماوند

در نزدیکی روستای نوا و دشت آزو، قله‌ای به نام پاشوره با ارتفاع حدوداً ۳۹۰۰ متر از سطح دریا وجود دارد که اگر اهل کوهنوردی باشیدمی‌توانید با صعود به این قله (با رعایت تمام نکات لازم) سفر خود به این منطقه زیبا را به کمال برسانید. علت نام‌گذاری قله پاشوره به دلیل نوعسنگ‌هایی است که روی منطقه قله، وجود دارد. یعنی همان سنگ پا که به‌وفور در ابعاد مختلف روی قله وجود دارد و بسیار سبک هستند ومنشأ آتشفشانی دارند. پاشوره از مجموعه قلل البرز شرقی حد فاصل ده نوا در شمال و ده لاسم در جنوب است. شمال این خط الراس مشرف بهبام ایران دماوند و تماماً پوشیده از دیواره و تیغه‌های وحشی است. در جنوب نیز ناظر بر خط الراس عظیم دوبرار بوده با شیب‌های ملایم‌تری به دشت لاسم می‌رسد. سر سبزی و طراوت دشت آزو در جنوب نوا و در دامنه‌های پاشوره خیره کننده و زبانزد همگان است.

مسیر دسترسی به روستای نوا

از تهران به سمت رود هن حرکت کرده و جاده هراز را در پیش بگیرید. پس از امامزاده هاشم و پلور به آب اسک می‌رسید. در حدود ۵ کیلومتر جلوتر تابلوی رینه را در سمت چپ خود می‌بینید. کمی بعد از این تابلو و جلوتر از رستوران سالاری یک خروجی در سمت راست شما قرار دارد که به سمت نوا می‌رود. در مسیر به چهار تا سه راهی بر می‌خورید. از سه راهی اول و دوم که به روستای کندلو می‌روند عبور کرده و مسیر روستای گیلاس را در پیش بگیرید. پس از روستای گیلاس یک سه راهی وجود دارد که می‌بایست در آن به سمت راست بپیچید. سه راهی بعدی را به سمت چپ بپیچید. با ادامه مسیر به روستای نوا می‌رسید که در امتداد آزو دره واقع شده است.

دشت آزو دماوند
دشت آزو دماوند

بهترین زمان برای سفر به دشت آزو

هوای دلپذیر و طبیعت سر سبز و چشم‌اندازهای بی نظیر دشت آزو از اواسط اردیبهشت تا نیمه‌های آبان حکایت دیگری دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *