تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, تفلیس, گرجستان

۸ دلیل عالی برای بازدید از تفلیس ، گرجستان | Tbilisi 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

سفر به تفلیس گرجستان

در این مقاله از معرفی شهر تفلیس درباره راهنمای سفر به تفلیس گرجستان یکی از مقصدهای پر بازدید نزد ایرانیان است، سخن خواهیم گفت.

آیا شما بازدید از تفلیس، پایتخت گرجستان را در برنامه خود در نظر گرفته اید؟ یا شاید شما دلایل قانع کننده تری میخواهید که این کار را انجام دهید. تفلیس یک شهر شلوغ پر از جاذبه ها، مناظر تاریخی و غذاهای خوشمزه است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا شما باید تعطیلات بعدی خود را در تفلیس برنامه ریزی کنید، اما ما مهمترین آنها را به شما ارائه می دهیم.

مقصدی مقرون به صرفه

چه شما یک مسافر مقرون به صرفه باشید یا یک مسافر لاکچری، تفلیس برای شما مناسب است و به طور کلی کل این کشور مقصدی بسیار مقرون به صرفه است. اقامت، حمل و نقل، غذا و حتی جاذبه ها نسبتا ارزان هستند.مهمتر از همه، بسیاری از مناظر تاریخی رایگان هستند.

سفر به تفلیس گرجستان
سفر به تفلیس گرجستان

از لحاظ مکانهای اقامتی، تفلیس مکان تعداد زیادی هتل های بین المللی مانند Sheraton، Marriott، Radisson و Ibis می باشد، اما اگر شما میخواهید یک آپارتمان اجاره کنید ، اجاره یک آپارتمان کامل می توانید حدود 30 دلار در هر شب برای شما هزینه داشته باشد. مسافران تنها و مجردی می توانند به راحتی خوابگاه های ارزان و خوب برای اقامت پیدا کنند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

تاریخ غنی تفلیس

پایتخت گرجستان یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است، بنابراین دارای مناظر تاریخی زیادی است که شما می توانید کشف کنید.این شهر توسط قدرتهای مختلف خاورمیانه در قرون وسطی و بعدا توسط امپراطوری روسیه تحت کنترل بوده است، و هنوز هم آثاری از این دوران را در خیابان های خود پنهان کرده است.

سفر به تفلیس گرجستان
سفر به تفلیس گرجستان

دارای نمونه های زیبای معماری آرت نو

در قرن نوزدهم، تفلیس شروع به تبدیل شدن به یک شهر اروپایی کرد. نقاشی های مغولی و گوتیک با سبک آرت نو و دکوراسیون طراحی معماری قرون وسطی گرجستان ظاهر شد. وحدت سبک ها و سنت های متنوع، ظاهری منحصر به فرد برای شهر بوجود آورد. یکی از چشمگیر ترین چشم اندازهای این دوره، راهروهای ورودی نقاشی شده است که بیشتر در خانه هایی که متعلق به تجار و نجیب زاده ها بودند، برجسته بود. امروزه آنها خانه های مسکونی هستند و بعضی از آنها به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده اند.

سفر به تفلیس گرجستان
سفر به تفلیس گرجستان

معماری متنوع

شما می توانید نمونه های معماری هر دوره ای از کشور را پیدا کنید – از دیوار شهر قدیمی، خرابه های شهر اولیه، معماری شوروی و ساختمان های مدرن شیشه ای. تفلیس این سبک های معماری را کاملا در قلمرو خود ترکیب می کند و این شهر را به مکانی منحصر به فرد برای سفر تبدیل می کند.

سفر به تفلیس گرجستان
سفر به تفلیس گرجستان

بازارها همه جا هستند!

هنگام راه رفتن در خیابان های شهر، شما متوجه بازارهای کوچک و بزرگ خواهید شد، تقریبا در هر گوشه غرفه هایی وجود دارد. سبزیجات، میوه ها، سوغاتی و لوازم خانگی همه توسط کشاورزان یا فروشنده های دست دوم فروخته می شوند. در مقایسه با سوپر مارکت ها و فروشگاه های دیگر، اقلام مورد فروش در این بازار ها و غرفه ها به طور عمده ارزان هستند.

سفر به تفلیس گرجستان
سفر به تفلیس گرجستان

با این حال، اگر شما عاشق بازار بزرگ مواد غذایی نیستید، ممکن است بخواهید از بازار Dry Bridge دیدن کنید، جایی که میتوانید سوغاتی های منحصر به فرد را برای بردن به خانه پیدا کنید.

تفلیس در طول سال میزبان چندین فستیوال موسیقی است!

برای کسانی از شما که علاقه مند به شرکت در جشنواره های موسیقی هستید، تفلیس باید در برنامه شما باشد. جشنواره های متعددی در طول سال برگزار می شود، اما اکثر آنها در بهار، تابستان و پاییز برنامه ریزی شده اند. 

پایتخت غذاهای متنوع

گرچه اکثر رستوران ها در اینجا بر غذای گرجستانی تمرکز می کنند، اما هنوز هم رستوران هایی وجود دارد که غذاهای کشورهای مختلف را سرو می کنند. اما به احتمال زیاد شما می خواهید تمام وعده های غذایی محلی را تا آنجا که می توانید امتحان کنید. بنابراین، حتما سعی کنید خینکالی، (کوفته گوشتی)، خاچاپوری، (پای پنیر که با زرده تخم مرغ سرو می شود)، کباب گرجستانی و سبزیجات در سس گردو را امتحان کنید.

سفر به تفلیس گرجستان
سفر به تفلیس گرجستان

موزه ها در تفلیس ارزان است!

دوستداران موزه از تعطیلات خود در تفلیس لذت خواهند برد زیرا ده ها موزه برای بازدید در اینجا وجود دارد. و مهمتر از همه، بلیط برای این موزه ها از 3 دلار (1.25 دلار آمریکا) شروع می شود. شما می توانید تاریخ، اشغال شوروی، خزانه داری باستان شناسی، گالری های هنری مختلف و موزه های ابزارهای محلی را مشاهده کنید.

هنر خیابانی پررونق

هنر نقاشی دیواری در تفلیس هنوز در حال توسعه است و هنرمندان جدید هر روز ظهور می کنند. نقاشی های دیواری که در اینجا مشاهده می کنید ممکن است به اندازه سایر نقاط جهان حرفه ای نباشند، اما هنرمندان خیابانی وجود دارند که کارهای مجلل و فوق العاده را در تزئین نماهای خاکستری ساختمان های مختلف در سراسر شهر انجام می دهند.

سفر به تفلیس گرجستان
سفر به تفلیس گرجستان

مقالات مرتبط:


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

یک دیدگاه

  1. ناشناس

    امتیاز بازدید کننده: ستاره ها ۳

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *