تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار


ایران, خوزستان

باغ خان شوشتر ، یکی از آثار بجا مانده از دوران قاجار 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

باغ خان شوشتر

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی شوشتر تصمیم گرفتیم تا شما را با یکی از باغ های تاریخی این شهر که معروف به باغ خان شوشتر است آشنا کنیم. پس اگر سفر به جنوب ایران را دارید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید تا با این باغ زیبا که از دوران قاجار بجا مانده است بیشتر آشنا شوید.

باغ خان شوشتر ، یکی از آثار بجا مانده از دوران قاجار

شوشتر، از شهرهای قدیمی و بسیار زیبای ایران است که در دامنه‌ ی کوه‌های زاگرس قرار دارد. به همین دلیل از آب و هوایی مطلوب و طبیعتی زیبا برخوردار است که آن را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب غرب کشور، در برخی از ایام سال به‌ویژه بهار تبدیل کرده است.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آثار به جا مانده از دوران قاجار در شهر شوش به آثار تاریخی ختم نمی‌ شود؛ باغ زیبای خان شوشتر هم یکی از این یادگار ها است. این باغ به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع در حاشیه غربی رود گرگر و در کنار بافت تاریخی شوشتر واقع شده است. پوشش گیاهی این باغ زیبا، گل‌ های زینتی مانند رز، محمدی، شاه پسند و عباسی و درختان میوه از جمله انجیر، انار، توت، موز و مرکباتی پرتغال و نارنج است. این باغ فاصله زیادی با محوطه تاریخی آبشارهای شوشتر ندارد و از دو بخش باغ بالا و باغ پایین تشکیل شده است

  • نشانی: بافت تاریخی شهر، ۷۰۰ متر پایین‌تر از محوطه تاریخی شهر
  • ساعات بازدید: در طول روز
  • مدت زمان بازدید: یک ساعت

باغ خان شوشتر ، یکی از آثار بجا مانده از دوران قاجار

 در صورت تمایل می‌ توانید از دیگر جاذبه‌ های این شهر مانند پل بند شادروان، قلعه سلاسل شوشتر، منطقه حفاظت‌ شده کرایی، پل بند لشکر و برج کلاه فرنگی نیز بازدید نمایید. پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از باغ دیدنی خان، حرکت خود را به سمت مسجد سلیمان آغاز کنید. این شهر در حدود ۵۹ کیلومتر با باغ خان شوشتر فاصله است و طی کردن این مسیر در حدود ۵۲ دقیقه طول می‌کشد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *