تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گیلان

آشنایی با شیطان کوه لاهیجان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

شیطان کوه لاهیجان | کوهی سر سبز در لاهیجان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی گیلان درباره یکی از حاذبه های رمز آلود این استان به نام شیطان کوه که در شرق شهر لاهیجان قرار دارد سخن خواهیم گفت برای بیشتر آشنا شدن با این جاذبه سرسبز و علت نام گذاری آن با تاپ تراول همراه باشید

شیطان کوه, کوهی در شرق شهر لاهیجان و یکی از گردشگر پذیرترین مناطق دیدنی شهر لاهیجان می باشد که دارای دریاچه و آبشاری مصنوعی است . در گذشته به این منطقه شاه‌ نشین کوه می‌گفتند و برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد. امروز این برکه به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره‌ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می‌کند. در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لا هیجان معروف است، تأمین می‌شود. شیطان کوه دارای آب و هوای خوش است که سالانه پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور می باشد

 

دلیل نامگذاری شیطان کوه چیست ؟

غاری قدیمی بین دو کوه وجود دارد که بر اثر گذشت زمان الآن تخریب شده یا این‌ گونه اعلام شده و ورودی‌ هایش مسدود است این کوه رو شیخان و بزرگان برای تفریح و شکار مورد استفاده قرار میدادند. از غار برای رفتن به کوه مجاور استفاده میکردند ولی به مردم عادی اجازه استفاده از این کوه داده نمیشد و مردم اطلاعی از وجود غار هم نداشتند. صداهایی هم که شنیده میشد صدایی بود که از انعکاس صدای باد و یا عبور و مرور بوده که شنیده میشده. به مرور زمان شیخان کوه با توجه به داستان‌هایی که مردم برای یکدیگر تعریف میکردند به شیطان کوه تغییر یافت.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مقالات بیشتر درباره گیلان بخوانید :


آبشار شیطان کوه

بر روی کوه زیبای شیطان کوه، آبشاری مصنوعی وجود دارد. در کنار این آبشار زیبا برای دسترسی بازدیدکنندگان به قله کوه، راه پلکانی فراهم‌شده که گردشگران می‌توانند با پشت سر گذاشتن ۷۵۰ پله هم‌قدم با آبشار شده و به بالای کوه برسند.

شیطان کوه لاهیجان
شیطان کوه لاهیجان

تالاب سوستان

این تالاب در زمستان و پاییز پرآب بوده و آب آن نیز شیرین است، درون و پیرامون تالاب با نیزار، گیاهان مردابی و درختان سربه فلک کشیده احاطه شده که زیبایی فوق‌العاده‌ای به وجود آورده است. تالاب سوستان به دلیل اقلیم مناسب، آب شیرین، پوشش گیاهی و مواد غذایی، می‌تواند زیستگاه پرندگان و آبزیان گوناگونی باشد. دسترسی مناسب، محوطه سرسبز و دل‌نشین، مناظر بکر و وحشی، فضاهای گردشگری جالبی را پدید آورده است که باعث شده است این تالاب مورد توجه مسافرین و گردشگران واقع شود.

شیطان کوه لاهیجان
شیطان کوه لاهیجان

بام سبز

اما محبوب ترین قسمتی که در این منطقه وجود دارد نیز “بام سبز” لاهیجان است که در بالای مسیر شیطان کوه قرار گرفته است. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی به قسمت جنوبی پای کوه منتهی می شود، این مسیر را می توانید هم پیاده و هم با ماشین نیز طی کنید اما پیشنهاد ما این است که با پیاده روی در مسیر سرسبز شیطان روحتان را پالایش کنید و در انتها به بام سبر لاهیجان برسید. اگر به شهر نگاه کنیم مقبره کاشف السلطنه و کمی آن طرف تر دانشگاه آزاد لاهیجان دیده می شود. آپارتمان ها و خانه های ویلایی و از همه مهم تر گنبد طلایی با دو گلدسته نورانی امامزاده آقا سید حسین (ع) که به طرز دقیقی در وسط شهر قرار گرفته است و  از مسیری پلکانی که با درختان انار و گردو مزین شده بالا می روید تا به بام لاهیجان برسید .

شیطان کوه لاهیجان
شیطان کوه لاهیجان

استخر لاهیجان 

در بخش شرقی لاهیجان و در پایین قله‌ای سرسبز و پوشیده از شمشاد به نام شیطان کوه که در قدیم آن را شاه‌نشین کوه می‌نامیدند، استخری بزرگ به وسعت ۱۷ هکتار و عمقی در حدود ۴ متر قرار دارد که در گذشته مخزن آبی برای آبیاری مزارع برنج بوده است و توسط آب‌های جاری شده از کوه تغذیه می‌شد. در وسط استخر جزیره زیبایی وجود دارد (در گذشته به آن «میان پشته» گفته می‌شد) که به وسیله یک پل سیمانی طویل، به حاشیه جنوبی استخر متصل شده است. طول حاشیه این استخر نزدیک به ۲ کیلومتر بوده که در کنار بلواری زیبا قرار دارد و دور تا دور استخر را احاطه کرده و از مراکز دیدنی و تفریحی مهم لاهیجان است.

شیطان کوه لاهیجان
شیطان کوه لاهیجان

تله کابین شیطان کوه

دیگر سرگرمی محبوبی که در این منطقه وجود دارد تله کابین شیطان کوه است که از میان جنگل های این منطقه می گذرد. مسیر حرکت این تله کابین از بین مه ها و ابرهایی است در دل آسمان وجود دارد، اما اگر با تله کابین از فراز لاهیجان بگذرید غم ها و استرس هایی که در طول زندگی شهری دارید را فراموش خواهید کرد. اما ابرها که کنار می رود شما با درختان تبر خورده و ویلاهایی که دیگر رنگ بوی محلی ندارند نیز مواجه می شوید که چندان خوشایند نیست.

مسیر آن از از بام سبز به ارتفاعات تاج خروس کشیده شده است و در هر ساعت یک هزار نفر را جا به جا می کند . در ارتفاع هزار و ۵۵۰  واقع شده  و دو ایستگاه و  پنج دکل دارد . قرار است در آینده های نه چندان دور رستوران و آلاچیق هم بسازند ، اما کاش دیگر درختی را قطع نکنند

شیطان کوه لاهیجان
شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه کجاست ؟

آدرس: شرق شهر لاهیجان، شیطان کوه.

با خودروی شخصی: از تهران و با خودروی شخصی بعد از حدود ۳۳۰ کیلومتر رانندگی و عبور از شهرهای کرج، قزوین و رودبار به رشت خواهید رسید. سپس در فاصله‌ی ۴۲ کیلومتری شرقی به لاهیجان می‌رسید. تقریبا از تمام نقاط لاهیجان شیطان کوه را می‌بینید، پس پیدا کردن مسیر سخت نخواهد بود.

 حمل‌ و نقل عمومی: هر روز اتوبوس‌هایی از ترمینال‌های تهران به سمت رشت حرکت می‌کنند که معمولن با آن‌ ها حدودا ۵ ساعت در راه خواهید بود. فرودگاه رشت نیز فعال بوده و هر روز پروازهای تهران-رشت انجام می‌شود. از رشت هم از طریق تاکسی‌های جاده‌ای و هم از طریق اتوبوس به راحتی به لاهیجان می‌رسید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *