تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مقالات آموزشی

مستر کارت و نحوه دریافت آن 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

مستر کارت و نحوه دریافت آن

در این مقاله از قسمت مقالات آموزشی در مجله گردشگری تاپ تراول در نظر داریم تا شما را با مستر کارت و نحوه دریافت آن آشنا کنیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

مستر کارت و ویزا کارت دو نوع از کارت های اعتباری معتبر جهان هستند که با داشتن بیش از 140 نمایندگی در کشورهای گوناگون جهان و همین طور با دارا بودن سه میلیون دستگاه پایانه ATM , POS در رتبه اول مبادلات مالی قرار دارند. از مزایای مسترکارت و ویزا کارت می توان به کارمزدهای ناچیز، دریافت صورت حساب روزانه و رایگان، نقد کردن وجوه از دستگاه های خودپرداز (ATM) در بیشتر کشورهای جهان، خرید از تمامی فروشگاه های بین المللی، خرید از همه فروشگاه های اینترنتی، تبادل مالی با کمپانی های بین المللی، انتقال پول از شعب ارزی بانک های بین المللی، صرافی ها و بانک های اینترنتی اشاره کرد.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

مستر کارت یک کمپانی آمریکایی و چند ملیتی است که خدمات مالی را ارائه می دهد. این کمپانی با پردازش پرداخت های بین بانکی بازرگانان و همچنین با صدور کارت های اعتباری به بانک ها یا اتحادیه های اعتباری، کسب درآمد می نماید.

از مزایای مسترکارت می توان به کارمزدهای ناچیز ، دریافت صورت حساب روزانه ، نقدکردن وجوه از دستگاههای خودپرداز (ATM) در بیشتر کشورهای جهان، خرید از تمامی فروشگاه های بین المللی ، انتقال پول از شعب ارزی بانک های بین المللی، صرافی ها و بانک های اینترنتی اشاره کرد.

مستر کارت و نحوه دریافت آن
مستر کارت و نحوه دریافت آن

انواع مستر کارت:

1. کارت اعتباری ( Credit card )

نوعی کارت پرداخت است که به یک حساب بانکی متصل است وبرای اشخاص حقیقی یا حقوقی صادر خواهد شد. شخص بر اساس میزان اعتباری که بانک صادر کننده به او داده، بدون داشتن موجودی امکان برداشت از حساب خود تا سقف اعتبار را دارد و بعد از مدت معینی بدون هیچ گونه کارمزدی بدهی خود را به بانک پرداخت می نماید.

بر روی این کارت، نام دارنده کارت و شماره 16 رقمی که منحصر به فرد بوده و اطلاعاتی نظیر بانک صادرکننده و… را می توان از آن استخراج کرد، به طور برجسته حک گردیده است. در پشت کارت یک نوار مغناطیسی تیره رنگ موجود است که حاوی بعضی اطلاعات از مالک کارت اعتباری و همچنین مشخصات حساب و… است.

2. کارت نقدی ( Debit card )

این کارت نیز به یک حساب بانکی متصل است و فقط به میزان موجودی در حساب می توان با آن پرداخت و خرید انجام داد ، در اصل این کارت مثل پول نقد می باشد که با استفاده از آن، پول از حساب شخصی فرد کم خواهد شد. این کارت در ایران رایج ترین نوع کارت از نوع ریالی است.

3.کارت پیش پرداخت ( Prepaid card )

این نوع کارت ها به حساب بانکی متصل نیستند و فقط به میزان موجودی تعریف شده می توان، خرید و پرداخت را انجام داد.همچنین  این کارت ها یکی از پر استفاده ترین انواع کارت های ارزی در ایران تحت برند ویزا کارت یا مستر کارت هستند  و اغلب به طور کارت های مجازی یا فیزیکی قابل تهیه می باشند.از این نوع کارت ارزی می توان کارت های هدیه ( Gift card ) و کارت های مسافرتی (  ( Travel cardرا نام برد که امکان تهیه آن از طریق بعضی کمپانی ها یا بانک ها موجود است.

هم اکنون به دلیل بعضی تحریم هایی که درایران موجود است کمپانی های خصوصی برای تهیه وصدور این کارت ها ازبانک هایی در کشورهای نزدیک ایران مثل عمان ، امارات و… که ارائه دهنده ی  مستر کارت می باشند، استفاده می کنند.

مزایای مستر کارت و ویزا کارت این است که کارمزدهای ناچیز دارد، می توانید به طور روزانه صورت حساب رایگان دریافت نمایید، از دستگاه های خودپرداز (ATM) در بیشتر کشورهای جهان می توانید وجه نقد دریافت نمایید، از تمامی فروشگاه های بین المللی خرید نمایید، از همه فروشگاه های اینترنتی آنلاین خرید نمایید، با کمپانی های بین المللی تبادل مالی داشته باشید و از شعب ارزی بانک های بین المللی، صرافی ها و بانک های اینترنتی پول انتقال دهید.

اما با وجود چنین مزایای فراوانی، به دلیل محدودیت های گوناگون، امکان دسترسی به کارت های مالی جهانی در کشور ما دشواری های زیادی دارد و به علت چنین محدودیت هایی، بعضی از مؤسسات و کمپانی های گوناگون در ایران، اقدام به صدور مستر کارت از طریق بانک های کشورهای خارجی کرده اند.

مستر کارت و نحوه دریافت آن
مستر کارت و نحوه دریافت آن

چگونه ویزا کارت بگیریم؟

برای دریافت ویزا کارت و مستر کارت کافی است به کمپانی های ارائه کننده خدمات خصوصی که البته کم هم نیستند مراجعه نمایید. این کمپانی ها به دو صورت وجود دارند. گاه در اینترنت آگهی می دهند و گاه غرفه رسمی در بعضی مراکز بزرگ خرید تهران دایر می کنند و تفاوت میان این دو راه در میزان کارمزدهای آن هاست. قابل ذکر است است که افتتاح کارت از طریق کمپانی های علنی بسیار گران تر است. کمپانی های خصوصی برای صدور این کارت ها از شعب مستر کارت و ویزا کارت در کشورهای نزدیک ایران مثل عمان، امارات، گرجستان، ارمنستان یا کشورهای اروپای شرقی چون بلغارستان و لهستان استفاده می کنند. و شما کافی است فرم موردنظر کمپانی را کامل نمایید و یک کپی از کارت ملی و پاسپورت خودتان را همراه با مبلغ موردنظر تحویل دهید. در صورتی که تقاضای دریافت ویزا کارت و مستر کارت مجازی دارید بدون تردید همان لحظه می توانید اعتبار را دریافت و خرید خودتان را انجام دهید، اما در صورتی که کارت فیزیکی خواستار شده اید باید از 15 تا 45 روز کاری منتظر بمانید.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *