تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, گلستان

هزار تپه یا هزار دره | یکی از مناطق جذاب گلستان 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

اگر از زندگی روزمره خود خسته شده‌اید و به‌ دنبال مکانی هستید که برای چند ساعت ذهن شما را در آرامش غوطه‌ ور سازید، بدون ثانیه‌ای تامل به هزار تپه گلستان بروید. هزار تپه گلستان شما را با مناظر خود غافلگیر خواهد کرد. چمنزارهای سرسبز و آب‌ و هوای دلپذیر شما را متقاعد می‌کند که پا در یک رویا گذاشته‌اید. بگذارید جریان نسیم روی صورت‌تان، شما را به نشاط آورد. قبرستان خالد نبی، آرامگاه عالم بابا، آرامگاه چوپان، دره پنج شیر در این منطقه واقع شده‌اند که همه ساله پذیرای زائران، گردشگران و حتی محققان هستند.

هزار تپه یا هزار دره

هزارتپه گلستان کجاست؟

هزار تپه یا هزار دره در منطقه‌ای به نام ترکمن صحرا که در استان گلستان قرار دارد، واقع شده است. بندر ترکمن، گنبد کاووس و کلاله از شهرهای ترکمن صحرا به شمار می‌روند. هزارتپه گلستان که تنها یکی از مناطق دیدنی و جذاب این استان گلستان به حسای می‌آید در 56 کیلومتری شمال شرقی کلاله و در رشته کوه‌های جرجان قرار دارد.

مکان‌ های دیدنی هزارتپه

علاوه‌بر طبیعت زیبا، در هزار تپه مکان‌ های زیارتی مانند آرامگاه عالم بابا، آرامگاه چوپان و قبرستان خالد نبی و مکان‌های دیدنی مانند گنبد کاووس و بندر ترکمن نیز قرار گرفته‌اند. شاید در رابطه با قبرستان خالد نبی شنیده باشید! شکل‌های عجیب سنگ قبرها و داستان‌هایشان شما را به وجد خواهد آورد.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

آرامگاه عالم بابا چوپان: این آرامگاه به پدر همسر حضرت خالد نبی و یکی از یاران ایشان تعلق دارد.

قبرستان خالد نبی: در این قبرستان سنگ قبرهایی به چشم می‌خورند که بلندی آن‌ها نزدیک دو متر است. گردشگران این مکان را برای گرفتن عکس‌های یادگاری انتخاب می‌کنند. این قبرستان بالای کوه گوگنجه قرار داشته و برای رسیدن به آن باید از کوه بالا بروید.

گنبد کاووس: این گنبد علاوه‌ بر قدمت بسیاری که دارد، بلندترین برج آجری جهان نیز با ارتفاع 72 متر به حساب می‌آید.

بندر ترکمن: توصیه می‌کنیم در یکی از دوشنبه‌های فصل زمستان از بندر ترکمن که در ترکمن صحرا قرار دارد، دیدن نمایید. از دوشنبه بازار خرید کنید و از تماشان پرندگان مهاجر لذت ببرید. هرچند زمستان‌های استان گلستان سرد و سوزان است.

هزار تپه یا هزار دره

محل اقامت

با کمپ زدن و برپا کردن چادرهای ترکمن در سفر به هزارتپه در طبیعت می‌توانید علاوه‌بر اقامت، نهایت لذت را از این طبیعت زیبا ببرید. اقامت در چادرهای ترکمن باعث می‌شود تا این سفر را هرگز فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که حتما تجهیزات لازم مانند زیرانداز، پتو، لباس گرم و… را به همراه داشته باشید.

اگر شما از کسانی هستید که به کمپ زدن علاقه‌ای ندارید، می‌توانید برای اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌ گردی ترکمن صحرا مستقر شوید. این اقامتگاه‌های بوم‌ گردی شامل اقامتگاه بوم‌گردی ترکمن یورت کلاله، خالد نبی، ترکمن اولکام کلاله، ترکمن اوی و اقامتگاه بوم‌گردی ترکمن یاشار می‌شوند که تمام امکانات رفاهی را برای شما فراهم کرده‌اند. تنها کافی است از میان این اقامتگاه‌ها با در نظر گرفتن شرایط‌‌ خود یکی را انتخاب کنید.

راه‌ های دسترسی به هزارتپه

چندین راه برای سفر به هزار تپه وجود دارند که می‌توانید با انتخاب یکی از آن‌ها خود را به آن‌جا برسانید. اولین انتخاب خودرو شخصی است. اگر از تهران با خودرو شخصی حرکت می‌کنید، تقریبا معادل با هفت ساعت با هزارتپه گلستان فاصله دارید. ابتدا خود را به استان سمنان، شهرستان شاهرود برسانید. مسیر خود را تا عبور از شهر بسطام و آزادشهر ادامه دهید. به سمت گنبد کاووس بروید. گنبد کاووس تا هزارتپه 5 کیلومتر فاصله دارد. گزینه بعدی سفر با قطار است. خود را به گرگان برسانید و با تاکسی به ترکمن صحرا بروید. گزینه دیگر سفر هوایی با هواپیما خواهد بود. مانند سفر با قطار پس از رسیدن به گرگان، با تاکسی به ترکمن صحرا رفته و سفر خود را آغاز نمایید.

هزار تپه یا هزار دره

سخن پایانی

هزارتپه گلستان، طبیعتی وصف‌ناپذیر با جاذبه‌ های گردشگری فراوان، در طول سال همواره میزبان افراد بسیاری است. پیشنهاد می شسود تا برای سفر بعدی خود این رویای به واقعیت پیوسته را برگزینید؛ چراکه سخن برای وصف طبیعت آن بسیار است؛ اما در کلمات نمی‌گنجد! علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه، بازارهای محلی را فراموش نکنید و از آن صنایع دستی و خوردنی‌های ترکمن برای خود و دوستان‌تان سوغات ببرید. این سوغات شامل لباس‌های محلی، صنایع چوبی و… می‌شود.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *