تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
مشهد

پارک خورشید مشهد ☀️ یکی از پارکهای زیبای این شهر 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک خورشید مشهد

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی مشهد یکی از جاذبه های بسیار زیبای این شهر به نام پارک خورشید را که بر فراز کوه های محله هاشیمه قرار دارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر به دنبال بهترین پارک های شهر مشهد میگردید تا انتهای این مقاله با مجله سفر و گردشگری تاپ تراول همراه باشید

 کوهستان پارک خورشید مشهد در منطقه 9 مشهد انتهای بلوار هاشمیه برروی تپه ای قرار گرفته است. این بوستان در منطقه ی نه دره قرار گرفته است که از شمال به هاشمیه، از شرق به روستای چهارچشمه، از جنوب به حصار گلستان و از غرب به بولوار لادن و آب و برق محدود می شود.

پارک خورشید در پایان بلوار هاشمیه مشهد واقع شده و با وسعتی در حدود 400 هکتار بزرگترین پارک کوهستانی مشهد می باشد. پارک خورشید که بزرگترین پارک کوهستانی شهر مشهد می باشد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

به دلیل واقع شدن در ارتفاعات هاشمیه دارای منظره بسیار زیبا از شهر مشهد به ویژه در شب می باشد. پارک خورشید مشهد که تنها پارکی است که می توان با اتومبیل به داخل آن رفت دارای آلاچیق، باربیکیو، زمین بازی برای کودکان و آب آشامیدنی می باشد و ظرفیت پارک سه هزار خودرو را دارد. همچنین زمین فوتبال و والیبال ساحلی و زمین کبدی مطابق با استاندارد در پارک خورشید مشهد ساخته شده و پذیرای علاقه مندان می باشد.

پارک خورشید مشهد

امکانات پارک کوهستانی مشهد

یکی از مهم ترین وجوه تمایز این پارک با سایر فضا های سبز ایران، اجازه ی تردد خودرو در پارک است. بر اساس این امکان کودکان و کهنسالان نیز امکان استفاده از فضای خوش آب و هوای این پارک را بدست می آورند. تقریبا سه هزار خودرو امکان حضور همزمان در این پارک کوهستانی را دارند.

بام مشهد یا پارک خورشید تمام امکانات رفاهی یک پارک معمولی را داراست؛ از جمله باربکیو، آلاچیق، زمین بازی، بوفه، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و غیره. اضافه بر این ها زمین فوتبال، والیبال ساحلی زمین کبدی و امکانات ورزشی دیگری نیز در پارک خورشید مشهد احداث شده و پذیرای هرنوع سلیقه ای است. البته فراموش ننمایید که مهم ترین قابلیت این پارک کوهستانی بودن آن است که برای علاقه مندان به کوهنوردی و پیاده روی بسیار جذاب است. به طور کلی این پارک کوهستانی بسیار مورد توجه شهرداری مشهد بوده و از ساخت هیچگونه امکاناتی در آن دریغ نکرده اند.

پارک کوهستانی مشهد از آنجا که در ارتفاع است، آب و هوای بسیار خوبی دارد. بازدید کنندگان معمولا در تابستان از خنکای کوهستان مشهد در این پارک لذت می برند. دقت داشته باشید که این پارک تنها تا ساعت 12 نیمه شب پذیرای گردشگران است.


مقالات بیشتر بخوانید:


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *