تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
جهانگردی

پارک ملی کوبوک آلاسکا 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پارک ملی کوبوک آلاسکا

در این مقاله از بخش جهانگردی قصد داریم یکی از جاهای دیدنی بسیار زیبای آلاسکا یعنی پارک ملی کوبوک را به شما معرفی کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

خیلی از گردشگران به سفره به مکان های ناشناخته تر علاقه زیادی دارند، به ویژه در صورتی که جاذبه ای طبیعی را سراغ داشته باشند که کم تر کسی آن را هدف سفرش قرار داده ، برای بازدید از آن مشتاق تر می شوند.

مقالات بیشتر بخوانید:


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

پارک ملی کوباک از پارک های طبیعی و ملی آمریکا است. این پارک در ایالت آلاسکا قرار دارد.

13 هزار سال پیش، وقتی که یخچال های طبیعی قسمت بزرگی از آمریکا و خاک ارتباطی آلاسکا و آسیا را پوشش داده بودند، دره کوبوک دشت بی درختی بود که امروزه شبیه آن در منطقه سیبری پیدا گردیده است. پس از اینکه شرایط اقلیمی عوض شد و سطح دریا بالا آمد، این خاک ارتباطی به زیر آب رفت و بلاخره دره کوبوک به شکل امروزی درآمد. دره ای که در انحصار کوه هاست و از قسمت میانی رودخانه کوبوک و حیات وحش آن اطراف محافظت می کند. حتی آخرین ردیف درختان جنگل های شمالی به این دره ختم خواهد شد و مسیر کوچ پرندگان آمریکای شمالی و آسیایی از آنجا می گذرد. در این دره، دشت های تندرا با درختان کاج و فان ادغام شده اند و امتداد رودخانه کوبوک را کویری از توده های شنی پوشانده است.

پارک ملی کوبوک آلاسکا
پارک ملی کوبوک آلاسکا

پارک ملی کوبوک در آلاسکا یکی از دور افتاده ترین و بکر ترین پارک های ملی و طبیعی دنیا است. بر اساس اینکه هیچ جاده ای برای رسیدن به آن وجود ندارد تنها راه رفتن به این پارک پیاده روی و یا استفاده از هواپیماهای چارتر است که مخصوص این مسیر اجاره داده میشوند.

قابلیت منحصر به فرد این پارک ملی وجود سه تپه شنی و کویری بزرگ در وسط جنگل های سردسیر آن است که مجموعا 20 هزار هکتار وسعت دارند. احتمال میرود که این تپه های شنی بدلیل فرسایش به وسیله ی یخچال های یخی در این مناطق بوجود آمده باشد.

دره کوبوک که در زمینی به مساحت 7 میلیون مایل مربع کشیده شده و تمام زیبایی های طبیعت را در خود جای داده است. گل ها، تپه ها و تل ریزهای شنی، کوه های یخ زده، تندرا، رودخانه پرپیچ وخم و جنگلی از درخت های کاج در این دره به طبیعی ترین حال ممکن رها شده اند. در صورتی که خوش شانس باشید و زمان مناسبی را برای خرید بلیط هواپیما آلاسکا برگزیده باشید می توانید از داخل هواپیمای کرایه ای، گله گوزن های شمالی را ببینید که سالی دوبار از این منطقه می گذرند؛ حدود 500 هزار گوزن در بهار به سوی شمال حرکت کرده و در پاییز به جنوب برمی گردند. از دیگر حیوانات این منطقه می توان به گرگ ها، روباه ها، پرنده های شکاری، ماهی های سالمون و خرس ها اشاره کرد.

شگفتی های پارک

بیش تر از هر چیزی درباره تپه های شنی این پارک صحبت خواهد شد که بزرگ ترین تپه های محرک در قطب شمال هستند و در تعداد کمی از پارک های ملی آمریکا پیدا می شوند. این شن ها مساحتی بالغ بر 78 کیلومترمربع را پوشش داده اند و در عین حال ارتفاعشان هم بسیار بلند است. بلندی برخی از این تپه ها به بیش از30 متر می رسد. این شن ها در طول ده ها هزار سال در اثر عقب نشینی و پیش روی یخچال ها از کوه هایی که دره را احاطه کرده اند، به وجود آمده اند. این تپه ها در هم جواری علف ها، گل های وحشی و زنبق های زرد، چشم اندازهای بی نظیری را به وجود می آورند که زمینه بسیار قشنگی را برای عکس های عکاسان طبیعت و خریداران بلیط هواپیما آلاسکا می سازند.

پارک ملی کوبوک آلاسکا
پارک ملی کوبوک آلاسکا

نحوه دسترسی

با اینکه پارک ملی کوبوک در جای دور افتاده و پرتی واقع شده اما دسترسی به آن با مقداری هزینه امکان پذیر خواهد شد، به این صورت که پس از تهیه بلیط هواپیما آلاسکا و سفر به این ایالت باید به جایی بروید که مرکز اطلاع رسانی پارک کوبوک در آن قرار گرفته است. این مکان در “Kotzebue” بوده و با استفاده از پروازهایی تجاری از “Anchorage” می توان به آنجا رفت. البته راه دیگر این است که هواپیماهایی را از “Kotzebue” به طور دربست اجاره نمایید. خلبان ها بر اساس شرایط آب و هوایی، هرجایی که بخواهید شما را پیاده می کنند. حتی می توانید سوار قایق هایی شوید که از روستاهای مجاور به سوی این پارک حرکت می کنند. توصیه ما به ماجراجویان، علاقه مندان طبیعت و عاشقان کویر این است که بازدید از این نوع جاذبه ها را از قلم نیندازند، چرا که می توانند به بهشتی برای آن ها تبدیل شود.

زمان مناسب سفر

تابستان بهترین زمان برای رزرو بلیط هواپیما آلاسکا و بازدید از این عجایب طبیعت است. در این فصل روزهای طولانی و گرمی هوا بازدید را راحت تر و بی دردسرتر می کنند. با بالارفتن دما در اواخر بهار، یخ های رودخانه کوبوک می شکنند و اواسط ماه ژوئن تا اواخر جولای گل های وحشی و جنگل آن اطراف به نهایت زیبایی خود می رسند. در ماه آگوست باران و در ماه سپتامبر برف ها آغاز به بارش می کنند، در اواخر آگوست، درختان کاج به رنگ زرد درمی آیند و دشت تندرا رنگ قرمزی به خود می گیرد و با هم نوید آغاز مهاجرت گوزن های آمریکای شمالی را می دهند.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *