تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
ایران, تهرانگردی

پیست اسکی شمشک | یکی از محبوب ترین ها پیستهای تهران 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

پیست اسکی شمشک

در این مقاله از معرفی تفریحات هیجانی تهران تصمیم گرفتیم تا شما را با پیست شمشک که یکی از محبوب ترین پیست های اسکی تهران به حساب می آید آشنا کنیم. پس اگر اهل تفریحات هیجانی و زمستانی هستید تا انتهای این مقاله با تاپ تراول همراه باشید

پیست اسکی شمشک در فاصله 57 کیلومتری در شمال شرق تهران واقع شده است. این پست در شهر شمشک از توابع رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران قرار گرفته است. پیست شمشک از مسیرهای لشکرک-قشم و کرح-گچسر (فقط در فصل تابستان) قابل دسترسی می باشد. بلندترین ارتفاع در این پیست 3050 متر می باشد و پست ترین نقطه ی آن 2550 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

پیست اسکی شمشک
پیست اسکی شمشک

پیست شمشک در سال ۱۳۳۷ خورشیدی ساخته و بهره برداری شد، اما در سال ۱۳۷۵ خورشیدی بود که به عنوان پیست بین المللی شناخته شد. این پیست پس از پیست اسکی دیزین در شهریور ۱۳۷۵ با تغییرات در شیب، مسیر پیست آن از طرف فدارسیون جهانی عنوان بین المللی به خود گرفت. امکانات رفاهی این پیست شامل دو هتل و چهار ستوران است که در فصل زمستان پذیرای ورزشکاران و طبیعت دوستان است. طول فصل اسکی در شمشک از اوایل آذر تا اواسط فروردین ماه متغیر است. شمشک در فصل تابستان محل بسیار خوبی برای تفریح و ورزش است. هوای مطلوب این منطقه همچنین نزدیکی آن به شهر بزرگ تهران باعث جلب توجه بسیاری از توریست های داخلی و خارجی شده است. هنگام فصل زمستان پیست شب اسکی شمشک به عنوان نخستین پیست اسکی کشور با وجود نورافکن های زرد رنگ، محیطی جذاب و دیدنی را فراهم آورده تا اسکی بازان بتوانند تا پاسی از شب نیز به اسکی کردن بپردازند.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی
پیست اسکی شمشک
پیست اسکی شمشک

امکانات ورزشی

از امکانات آن می توان دو دستگاه تله سیژ، دو دستگاه تله اسکی بشقابی و دو دستگاه تله اسکی چکشی را نام برد. پیست همچنین مجهز به نورافکن زرد بوده و می توان تا پاسی از شب در آن به اسکی پرداخت.

طول فصل اسکی معمولاً از اوایل آذر تا اواسط فروردین می باشد.

امکانات رفاهی

امکانات اقامتی شمشک، شامل دو هتل است ( مجتمع گل یخ شمشک ) . در این میان هتل شمشک دارای ۳۲ اتاق و ۴ سوئیت بوده و در رتینگ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دو ستاره شناسایی می گردد.

شمشک همچنین دارای ۴ رستوران است. که یکی از آن ها در قله قرار دارد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *