تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
روسیه, مسکو

کلیسای سنت باسیل، برجسته ترین بنا در شهر مسکو | St Basil’s Cathedral 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

کلیسای سنت باسیل مسکو

در این مقاله از جاهای دیدنی روسیه درباره کلیسای سنت باسیل که یکی از معروف ترین بناها در کشور روسیه و شهر مسکو است سخن خواهیم گفت این کلیسا یکی از نمادهای شهر مسکو است که با گنبدهای رنگارنگ در جهان و در بین گردشگران معروف است

 

کلیسای جامع سنت باسیل که بعنوان یک کلیسای جامع در میدان سرخ شهر مسکو کشور روسیه واقع شده است که به دستور ایوان مخوق ساخته شده است . این کلیسا تا سال 1600 میلادی به عنوان بلندترین بنای شهر مسکو  به حساب می آمد


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

کلیسای جامع تثلیث از 10 کلیسا که در دور آن بنا شده است تشکیل می شود . این بنا در سال 1929 در راستای سکولاریزاسیون به طور کامل تبدیل به موزه شد  از سال 1990 میلادی کلیسای سنت باسیل به همراه کاخ کرملین که در مقاله جداگانه قبلا در مورد آن توضیح داده بودیم در میراث جهانی یونیسکو شناخته شد.

سازه اصلی «کلیسای تثلیث» و بعدها «کلیسای جامع تثلیث» است که هشت کلیسای دیگر دور آن هستند و کلیسای دهم نیز در سال ۱۵۸۸ ساخته شد.

کلیسای سنت باسیل

این کلیسا به گونه ای طراحی شده که به آتش بازی شباهت داشته باشد با گنبدهایی که مانند شعله هایی در حال سوسو زدن هستند، طراحی که در معماری روسی نظیر ندارد. این گنبدهای رنگارنگ افسانه ای هستند و توریست ها در هر چهار گوشه آن پرسه می زنند تا از هر طرف نگاهی به آن بیندازند.

افسانه ای که در مورد کلیسای سنت باسیل وجود دارد این است که تزار ایوان اولین بار که سنت باسیل را دید دستور داد چشم های معمار آن را در بیاورند تا دوباره هرگز نتواند چنین چیز زیبایی را خلق کند. در فضای داخلی سنت باسیل بازدیدکنندگان فضایی آرام و یک پانارومای خیره کننده از رودخانه موسکوا (Moskva River) از بالکن آن خواهند داشت که سنت باسیل را به یک مکان بهشتی برای فرار از شلوغی مرکز شهر تبدیل کرده است.

کلیسای سنت باسیل اولین ساختمانی در مسکو است که توسط آجر قرمز ساخته و بنا شده است

کلیسای سنت باسیل


مقالات بیشتر درباره مسکو بخوانید :



   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *