تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
چهار محال و بختیاری

آبشار لندی اردل ، چهارمحال و بختیاری 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

آبشار لندی اردل

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با آبشار لندی اردل در چهارمحال و بختیاری آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آبشار لندی اردل از بهترین جاذبه های طبیعی چهارمحال و بختیاری است و در انتهای سد دریاچه کارون 4 می باشد. آبشار لندی در فاصله حدودا 200 کیلومتری جنوب شهر کرد قرار دارد ، اینجا جایی در جنوب استان چهارمحال و بختیاری و در مرز این استان با استان خوزستان است. مسیر رسیدن به آبشار لندی در شهرستان اردل در فصل بهار به معنای واقعی کلمه بهشتی و سبز رنگ می شود که چشم شما را مات می کند.

 طول تقریبی این آبشار متر۴۰ و عرض تاج آن ۳ متر است. آب این آبشار وارد رودخانه بازفت شده و نهایتا در پشت سد کارون ۴ انباشته میشود. نزدیک ترین بخش به این آبشار ناغان، شهر سرخون و دهستان، دوپلان میباشد.

آبشار لندی اردل


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

جاذبه­ های آبشار لندی

به جرات می‌­توان گفت آبشار دیدنی لندی شهرکرد، یکی از زیباترین و شگفت­‌انگیز­ترین آبشارهای ایران است که قرار گرفتن در دل طبیعتی بکر و دست نخورده زیبایی دو چندانی را به آن داده است. می‌توان گفت که این آبشار، زیبایی و طبیعت شگفت خود را مدیون قرار گرفتن در پشت صعب العبور‌ترین راه‌­ها و کوه­‌های ایران است.

پا گذاشتن در مسیری که به این آبشار می‌رسد، علاوه بر آمادگی و توان بدنی، دلی پر جرأت می­‌خواهد. به نحوی که باید ساعت­‌ها پیاده روی را در سراشیبی‌­های تند و تیز کوه­ها طی کنید و شاید بارها سختی راه شما را از ادامه دادن مسیر منصرف کند. اما زیبایی اغوا کننده آبشار قطعاً تمام این سختی­های راه را جبران خواهد کرد.

علاوه بر زیبایی خود آبشار مسیر رسیدن به این آبشار، از چشم‌اندازکوه‌­های سر به فلک کشیده گرفته تا طبیعت سرسبز، درختان انبوه بلوط و بادام­، حیات وحشی شگفت­‌انگیز، سفری دلچسب و به یاد ماندنی را برای شما رقم می‌زند. در بازدید از این آبشار زیبا می‌توانید به چادرهای عشایر که در گوشه و کنار مسیر حضور دارند. مردم قوم بختیاری را ببینید و سری بزنید و گپ و گفتی دلچسب و به یادماندنی را با این مردم سختکوش و مهربان داشته باشید.

آبشار لندی اردل

بهترین زمان برای بازدید ابشار لندی

برای بازدید از آبشار لندی ، بهترین فصل، بهار و ماه‌های فروردین و اردیبهشت است. فصل تابستان به دلیل گرمای شدید و فصل زمستان نیز به دلیل سرما و احتمال بارش برف و باران چندان مطلوب برای سفر کردن نیست. ضمن اینکه جاده و مسیر رسیدن به آبشار سخت و کوهستانی است.

البته مناظر سرسبز و شگفت انگیز آن در فصل بهار هنر نمایی طبیعت را به رخ تماشاگران می­‌کشد. البته اگر در فصل بهار به این خطه سفر می­‌کنید. حتما وضعیت آب و هوا را چک کنید. چراکه فصل بهار و باران­‌های شدید آن، مسیر و جاده رسیدن به آبشار را خطرناک می‌کند.

آبشار لندی اردل

دسترسی

فاصله آبشار لندی با شهرکرد در حدود ۲۰۰ کیلومتر است و برای رسیدن به آن باید ابتدا خود را به شهرکرد برسانید. بعد از آن که به شهرکرد رسیدید، از شهرکرد وارد جاده شهرکرد- شلمزار شوید. در جاده شلمزار از ناغان و دوپلان و گندمکار و گلشور عبور کنید تا به دو راهی شلیل برسید.

مسیر سمت راست شما را به سمت جاده شلیل هدایت می‌کند. وارد این مسیر شده و بعد از گذشتن از روستاهای شلیل و دورک به جاده‌ی خاکی روستای گوزلک برسید. این جاده خاکی درست به موازات رود بازفت شما را به روستای لندی هدایت می‌کند. لازم نیست نگران خاکی بودن جاده باشید، چرا که جاده برای عبور وسایل نقلیه مناسب است.

در روستای لندی ماشین خود را پارک کنید و چند کیلومتر باقی مانده را تا رسیدن به آبشار پیاده‌روی کنید. از روستای لندی تا آبشار تنها در حدود ده کیلومتر راه باقی ست که با توجه به سرعت پیاده‌روی‌تان، باید بین دو تا حدود سه ساعت پیاده‌روی کنید، ولی مسیر پیاده‌روی چنان زیبا و دل‌انگیز است که به احتمال زیاد متوجه گذر زمان نخواهید شد.


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *