تجربه ای لوکس از   تور استانبول  همراه با ایوار
آسیا, ترکیه

بهترین زمان برای سفر به غازی عینتاب ؛ مرکز کاشت پسته در ترکیه 

اجاره ماشین در دبی
تور ترکیه سلام پرواز تور لحظه آخری

غازی عینتاب ترکیه

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ترکیه یکی از جاذبه های بسیار زیبای ترکیه یعنی غازی عینتاب را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از شهرهای بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. غازی عینتاب به مرکز کاشت پسته در ترکیه معروف است. در ادامه با تاپ تراول همراه باشید…

غازی عینتاب یکی از شهرهای بزرگ و پرطرفدار ترکیه است که در جنوب شرقی این کشور واقع شده است. شهر غازی عینتاب یا گازی آنتپ در گذشته و اکنون به نام آنتپ هم شناخته می شده. جاذبه های این شهر تقریبا هر مسافری را راضی می کند. باقلوای پسته ای معروف منطقه، غذاهای خوشمزه، موزه موزاییک، پارک شهر بسیار بزرگ در کنار بخش قدیمی بازسازی شده شهر، آماده خودنمایی به بازدیدکنندگان هستند.

غازی عینتاب با آب و هوای گرم تابستانی مدیترانه ای و تاثیرات اقلیم قاره ای در زمستان ها، میزبان تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی سرد، مرطوب و معمولا توام با بارش برف است. بهترین زمان سفر به غازی عینتاب با توجه به آب و هوا، فصل بهار و پاییز با میزان بارش متوسط و دمای میانگین معتدل به شمار می آید.


 لیدوما    

             | اجاره ویلا در رامسر | اجاره سوئیت در کیش


اقامتگاه بوم گردی

در دسامبر سال ۲۰۱۵، ۴۷ شهر از ۳۳ کشور سراسر جهان به شبکه شهرهای خلاق یونسکو پیوستند. این شهرها با توجه به هفت زمینه خلاقیت انتخاب شدند که در میان آن ها می توان به صنایع دستی و هنر فولکلور، طراحی شهری، فیلمسازی، آشپزی، ادبیات، هنرهای رسانه ای و موسیقی اشاره کرد. غازی عینتاب در میان این شهرها به علت آشپزی انتخاب شد.

غازی عینتاب به دلیل موقعیت استراتژیک خود به عنوان دروازه شرق به غرب یا مرز مدیترانه شرقی و جلگه بین النهرین شاهد تاثیر تمدن های گوناگونی بوده است. ظروف و وسایل مسی، صنعت دوخت کفش های سنتی، سنگ کاری، صنعت مروارید، سلاح های آنتیک، طلا و نقره، از صنایع دستی سنتی منطقه غازی عینتاب به شمار می آیند.

دیدنی های غازی عینتاب مطمئنا ارزش سفر به این منطقه زیبا و باستانی ترکیه را دارند. در سفر خود از بازدید از بازار مسگران، موزه موزائیک زوگما، موزه باستان شناسی غازی عینتاب، مسجد و قلعه پسیریجی و موزه خانه مولوی واکیف غافل نشوید.

بهترین زمان برای سفر به غازی عینتاب ؛ مرکز کاشت پسته در ترکیه
بهترین زمان برای سفر به غازی عینتاب ؛ مرکز کاشت پسته در ترکیه

بهترین زمان سفر به غازی عینتاب با توجه به آب و هوا

بهترین زمان سفر به غازی عینتاب با توجه به آب و هوا، ۱۶ آوریل تا ۲۴ ژوئن (۲۷ فروردین تا ۳ تیر) و ۱۰ سپتامبر تا ۱۱ نوامبر (۱۹ شهریور تا ۲۰ آبان) است.

غازی عینتاب در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۳۹ از ۱۰۰ را دارا است

دمای میانگین در غازی عینتاب در زمان های گوناگون سال به شدت متغیر است. بر اساس رطوبت، هوا در بیشتر سال به غیر از چند هفته بسیار گرم تابستانی و چند هفته بسیار سرد زمستانی، دلپذیر است. احتمال بارش باران و یا برف در تمام سال کم است. غازی عینتاب در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، نمره ۳۹ از ۱۰۰ را دارا است.

در صورتی که در پی سفر در گرم ترین ماه های سال هستید، در ماه جولای، آگوست و ژوئن به این شهر بروید. گرم ترین زمان سال در اوایل آگوست (اواسط مرداد) با دمای میانگین ۳۸ درجه سانتی گراد و حداقل دمای ۲۱٫۶ درجه سانتی گراد در شب ها است.

بهترین زمان سفر به غازی عینتاب با توجه به دمایی که حس می کنید

حس ما از آب و هوا تنها به دمای محیط بستگی ندارد. دمای بالا در میزان رطوبت زیاد بیشتر بر ما تاثیر می گذارد و دماهای پایین وقتی که بادهای قوی می وزند، سرمای بیشتری را به ما القا می کنند. در حقیقت می توان گفت که دمایی که ما حس می کنیم به شدت به دو متغیر رطوبت و بادهای سرد بستگی دارد.

بهترین زمان سفر به غازی عینتاب با توجه به بارش باران یا برف

در صورتی که در پی سفر در آب و هوای خشک هستید، در ماه های با احتمال بارش کم موثر (بارش موثر به بارش بیش از ۲۵٫۴ میلیمتر در ماه گفته می شود) یعنی جولای، آگوست و سپتامبر به غازی عینتاب بروید. کمترین احتمال بارش باران در اواخر ژوئن (اوایل تیر) است.

چه زمانی می توانید با بارش برف در غازی عینتاب روبه رو شوید؟

گزارشات هواشناسی نشان می دهند که احتمال بارش برف در ماه فوریه مخصوصاً در اوایل ماه (اواسط بهمن) بسیار بالا است. بهترین زمان اسکی در غازی عینتاب، اواخر ماه ژانویه (اوایل بهمن) است.

بهترین زمان سفر به غازی عینتاب با توجه به رطوبت و وزش باد

غازی عینتاب دارای ماه های مرطوب بسیار و ماه های خشک در فصول متقابل است. کم رطوبت ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۲۰٫۵ درصد، ماه جولای و مرطوب ترین ماه سال با رطوبت نسبی ۶۵٫۴ درصد، ژانویه است.

وزش باد در غازی عینتاب، معمولا آرام است. پربادترین ماه های سال، جولای و سپس ژوئن و آگوست هستند. باد ماه جولای با سرعت ۱۳٫۲ کیلومتر بر ساعت، یک باد آرام به شمار می آید. ماکزیمم سرعت ثبت شده باد در غازی عینتاب در اواخر ژوئن، ۲۹٫۳ کیلومتر بر ساعت است که یک باد متوسط به شمار می آید.

بهترین زمان سفر به غازی عینتاب با توجه به جمعیت گردشگران

شلوغ ترین ماه های گردشگری غازی عینتاب، مارس و سپس سپتامبر و آوریل هستند. قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما در این ماه ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته در صورتی که از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می توانید کمی هزینه های خود را کاهش دهید.

خلوت ترین ماه گردشگری غازی عینتاب، ژوئن است؛ وقتی که با ارزان ترین قیمت هتل ها روبه رو خواهید شد.

بهترین زمان برای سفر به غازی عینتاب ؛ مرکز کاشت پسته در ترکیه
بهترین زمان برای سفر به غازی عینتاب ؛ مرکز کاشت پسته در ترکیه

بهترین زمان سفر به غازی عینتاب با توجه به فصول

فصل بهار: ماه های مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل خواهد شد. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۳٫۲ تا ۳۰٫۱ درجه سانتی گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک تر می شویم، هوا گرم تر خواهد شد. بارش باران با متوسط ۳ تا ۴ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است.

فصل بهار، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در غازی عینتاب است، پس ممکن است با بالا رفتن قیمت در هزینه هتل ها و پروازها روبه رو شوید.

فصل تابستان: ماه های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

ماه های میانی سال در فصل تابستان، میزبان آب و هوایی معتدل و گرم هستند. این ماه ها با صفر تا 1 روز بارش موثر در ماه، کمترین میزان بارش در سال را تجربه می کنند.

ماه های ژوئن تا آگوست، فصل خلوت گرشگری غازی عینتاب هستند، پس قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما کاهش می یابد.

فصل پاییز: ماه های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

دمای میانگین در فصل پاییز در محدوده ۱۵٫۱ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است که بر اساس میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا می کند. حدودا در هر ماه به طور میانگین ۱ تا ۴ روز بارش موثر برف و یا باران وجود دارد. بر اساس آب و هوا، پاییز دومین زمان شلوغ گردشگری غازی عینتاب است؛ و همین موضوع این فصل را زمانی ایده آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می کند.

فصل زمستان: ماه های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۷٫۸ تا ۱۳٫۲ درجه سانتی گراد در غازی عینتاب بسیار سرد است. به طور میانگین ۶ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد.

فصل زمستان، نیز از فصول خلوت گردشگری غازی عینتاب است.

غازی عینتاب ؛ آب و هوا و اقلیم

در ادامه، جداولی از میانگین بارش و دما در ماه های گوناگون سال به شما ارائه خواهیم کرد تا بهترین زمان سفر را به طور دقیق، انتخاب کنید و چمدانی متناسب با زمان انتخابی خود ببندید.

 ماه  دما (سانتی گراد)  میزان بارش (سانتی متر)
ژانویه ۴٫۱ ۶٫۶
فوریه ۶٫۱ ۶٫۴
مارس ۹٫۹ ۴٫۱
آوریل ۱۴٫۳ ۵٫۱
می ۱۹٫۷ ۲٫۵
ژوئن ۲۵٫۶ ۰٫۸
جولای ۲۹٫۷ ۰٫۳
آگوست ۲۹٫۶ ۰٫۳
سپتامبر ۲۴٫۶ ۲
اکتبر ۱۷٫۷ ۲٫۸
نوامبر ۱۰٫۷ ۳٫۸
دسامبر ۶٫۱ ۷٫۶

میانگین ماهیانه دما و بارش

چه زمانی به غازی عینتاب برویم

ماه حداقل دمای میانگین حداکثر دمای میانگین
ژانویه ۱٫۲- ۹٫۲
فوریه ۰٫۶ ۱۱٫۲
مارس ۳٫۱ ۱۵٫۹
آوریل ۶٫۴ ۲۰٫۸
می ۱۱٫۱ ۲۶٫۷
ژوئن ۱۶٫۴ ۳۲٫۸
جولای ۲۰٫۸ ۳۶٫۹
آگوست ۲۰٫۷ ۳۷٫۱
سپتامبر ۱۵٫۸ ۳۲٫۳
اکتبر ۹٫۹ ۲۵٫۱
نوامبر ۴٫۱ ۱۷٫۶
دسامبر ۰٫۷ ۱۱٫۶

حداقل و حداکثر دما


   تبلیغات    

                 تور کیش


مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

بخش های ضروری علامت گذاری شده اند *